Laksa Janggus Balik Pulau

10:30:00 PM



Laksa Janggus
laksa yang paling famous kat Penang.
Terletak kat Balik Pulau.
takpun dikenali sebagai laksa Timah.
sebab owner laksa nama Timah.


Kenapa nama laksa Janggus?
Nama diambil sempena pokok Janggus yang besar kat tepi kedai.
Janggus tu gajus okay.
kalau orang kelantan panggil 'ketereh'.
Papan tanda di atas dah x cukup huruf.


Nak pergi laksa Janggus kena lalu ikut bukit-bukit.
boleh lalu ikut bukit Relau, bukit Ayer Itam, bukit Teluk Bahang, takpun bukit Teluk Kumbar.



Kat Laksa Janggus kene self services.
Sama macam McDonald.
Siap ada dulang
So nak makan pilih sendiri.
Sebelum makan beratur dulu.



Laksa Janggus Special

Menu utama Laksa Janggus mestilah laksa.
Laksa sini lain dari yang lain sebab kuahnya.
Kuah laksa nie memang pekat.
Rasa secukup rasa dah isi ikan yang banyak.
Memang favorite i laksa yang kuah pekat.

Harga laksa takde lah mahal sangat.
Ada Laksa Special RM 3.00, Laksa Biasa RM 2.00 dan Laksa Kecil RM 1.20.
So sangat berpatutan kan.
Siap boleh beli bungkus lagi.


K'teow Th'ng

Selain laksa', ada menu lain iaitu K'teow Th'ng, Mee Th'ng & Bihun Sup.
RM 3 semangkuk.


Ais kacang


Air mata kucing



Menu untuk perut lapar.

Selain tu, ada makanan lain lagi.
Rojak Buah, Pisang Goreng, Cucur Udang, Ais kacang.


Kalau laksa sedap, mesti orang ramai kan.
Tempat pun full.
tengok orang beratur panjang kan.


For ur information this place also featured buy TV3.
Jalan-jalan Cari Makan.



Pergi open house pakai baju kurung.
Sopannya.
N then singgah Laksa Janggus.

;-)

You Might Also Like

8 inspiration

  1. Sangat2 menarik makanan di sana... Boleh jadi destinasi cadangan kalau ke sana nanti yer Lia... Huruf2 yang tak cukup tu agaknye dah kena makan kot dek orang yang singgah... :)

    ReplyDelete
  2. my freak,
    memang terbaik.
    sangat terbaik!

    ;-)

    ReplyDelete
  3. miss lolly a.k.a luvfareda,
    memang mengancam.
    kene makan dulu br tau.

    ReplyDelete
  4. Chilabaey's,
    pakngah dtg penang kene singgah sini tau.
    tu la agaknya huruf tu ilang prg curi kut.
    hilang lak.

    ReplyDelete
  5. oooHhhh..
    pic mkn lak sy tgk pagi2 ni :P

    ReplyDelete

Follow by Email

Like us on Facebook

Hastylia Attire


www.facebook.com/hastyliaattire
www.instagram.com/hastylia.attire

Google+ Followers