Medan Part 12 | Pajak Ikan

March 12, 2015

Salam dan Hai ;)

Destinasi yang paling Lia suka sangat nak pergi di Medan ialah Pajak Ikan. Sebab nak shopping. Yay!! Pajak Ikan adalah tempat shopping untuk kain pasang, lace, untuk baju kebaya, telekung, kain batik, kain pelekat,  tshirt, buah salak, cenderahati seperti keychain. Bukanlah tempat jual ikan seperti namanya Pajak Ikan.


Pajak Ikan











Pajak Ikan terdapat toko (kedai) kain. Matlamat utama Lia datang ke sini sebab nak beli kain laca utntuk kebaya. Sebab dah review dahulu sebelum datang ke sini. Pendapat orang lain, Medan bukan lah tempat yang best untuk shopping. Yang paling best Bandung sebab banyak lagi pilihan di sana. Tapi bagi Lia kat sini dah pun sudah memadai. Harga sangat murah dan berpatutan.





Okay matlamat dah tercapai. Lia dapat kain lace kebaya 2 meter dan kain satin 2 meter untuk sehelai baju kebaya labuh. I got my favorite colour, PINK. Harga untuk 4 meter kain sebanyak 250,000 rupiah = RM 70.00.





Banyak sangat kain lace yang cantik-cantik. Warna yang soft dan corak yang menarik. Kalau ada peluang lagi sekali nak datang sini.Nak cari kain untuk buat baju tunang atau kahwin memang sesuai.





Kami datang waktu Pajak Ikan dah nak tutup. Lewat sebab perjalanan jauh dari Berastagi. Lagi satu jaga beg, duit dan barang peribadi bila ada kat sana. Kalau nak membeli kena pandai tawar menawar harga. Ada setengah harga sangat mahal. Selalu bawa kalkulator kecil untuk kita nak convert dan calculate duit ke Malaysia. Bila kita sampai di sana ada orang yang sentiasa kan ikut kita sepanjang perjalanan. Dorang akan ikut dan akan promote barang sendiri seperti tshirt, keychain, beg dan macam-macam. Memang terasa agak rimas orang follow kita everywhere, sebab nak marah pun tak boleh dorang akan cakap kami berniaga di sini. So kena abaikan dan teruskan shopping macam biasa.




Gambar kenangan Siti dan Lia di Pajak Ikan.


What I got at Pajak Ikan :

Kain lace untuk kebaya


Tshirt I Love Medan untuk family.


Buah salak


Lia ada beli fridge magnet untuk penuhkan peti ais di rumah, kawan-kawan dan officemate.


Destinasi berikut ke Istana Maimun.


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community