Jom Balik Beraya ke Kampung bersama Lazada

June 21, 2017

Salam & Hai semua,

Tinggal beberapa hari lagi kita akan meninggalkan Ramadan dan menyambut kedatangan Syawal. Semakin dekat dengan Syawal, semakin sibuk mencari kelengkapan raya. Baju raya, kuih raya, kasut raya dan macam-macam lagi lah. Tahun ini Lia beraya bersederhana sahaja. Memandangkan cuti raya yang agak singkat, Lia akan beraya di kampung parent di Kedah.  Lia akan driving dari Pulau Pinang hingga Kedah mengambil masa selama 2 jam mengikut keadaan trafik.

 Lia selesa memandu kereta pulang ke kampung sebab memudahkan  Lia membawa barang-barang keperluan raya. Sambil memandu melayan lagu-lagu Raya sepanjang perjalanan. Sumbat sahaja semua barang dalam bonet kereta. Atau ruang tak mencukupi boleh saja menggunakan ruangan belakang. Bawa kenderaan sendiri juga senang nak beraya ke rumah sanak saudara dan juga boleh tumpangkan sesiapa ke mana sahaja.


Keperluan yang paling penting sekali nak dibawa pulang ke kampung mestilah pakaian anda. Jangan lupa baju raya anda.



Di sini  Lia memerlukan luggage Delsey Helium Classic 55mm Cabin Trolley Case - Raspberry untuk mengisi semua pakaian  Lia Lia tak perlukan luggage bersaiz besar. Saiz 20' sudah mencukupi dan dapat mengisi pakaian yang sedia ada.  Lia memilih brand Delsey kerana semestinya warna kegemaran  iaitu Pink, tahan lama. fleksibel, ringan, mudah dibawa, 4 roda yang bergerak licin dan senyap, serta mempunyai waranti selama 2 tahun.



Boleh lihat di sini.

 Lia juga boleh asingkan segala pakaian dan keperluan menggunakan 6 in 1 cube Travel Luggage Organizer Bag. Isi dalaman luggage akan lebih tersusun.



Boleh lihat di sini.

Untuk membawa Kelengkapan mandi & kosmetik pula, Lia memerlukan Multifunctional Cosmetic Travel Bag (Rosy) kerana saiz nya yang kecil, mudah dibawa & tak makan ruang di dalam luggage.



Boleh lihat di sini

 Lia juga akan membawa beberapa pasang kasut seperti selipar, high heels dan lain-lain lagi. Selalu sangat bersepah sana-sini dalam kereta. Untuk lebih teratur, Lia akan meletak kesemua kasut di dalam Shoe Tote 6 pair shoes Organiser Bag.



Boleh lihat di sini

Untuk makluman semua, Lazada mengadakan 'Marhaban Ya Ramadan & Riang Ria Sale bermula dari 19 May 2017 hingga 30 Jun 2017 dimana diskaun hingga 90%. Jangan lepaskan peluang untuk shopping raya di sini. Harga murah & berpatutan serta diskaun yang berbaloi. Apa tunggu lagi??



Nak dapatkan barang dengan harga berpatutan, cepat-cepatlah layari laman web Lazada sekarang sebelum terlambat. Semoga semua bergembira di Hari Raya dengan 'Baju Raya' cantik dan menawan. Terus klik link ini untuk sempena Riang Ria Raya 2017.

Kepada blogger- blogger di luar sana, jom serta blogger contest anjuran Lazada sempena Lazada Ramadhan RayaKlik link sini untuk maklumat lanjut.

Jom bali beraya di kampung. Hati-hati memandu di jalan raya. Memandu dengan cermat.

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir Batin


Regards,
Lia Hasty

You Might Also Like

1 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community