Product Review | Penggunaan produk serbaguna WD 40

2:04:00 PM

Salam & Hai.


Rasanya ramai sudah mengenali produk serbaguna berwarna biru dan bertutup merah ini. Tahukah juga apa kegunaan dan fungsinya? Di sini Lia kan review mengenai produk WD-40. Terima kasih memberi kepercayaan untuk memberi produk untuk direview.

WD-40 adalah trademark nama semburan minyak dan air penyisihan yang tajam. Semburan dihasilkan oleh syarikat WD-40, California-San Diego.


WD-40 tersangatlah banyak kegunaan dan fungsinya. Mudah didapati di pasaran seperti pasaraya, seven eleven, dan sebagainya.  Kebanyakkan mekanik kerap mengunakan WD-40 ini untuk membaiki kerosakan alat ganti di bengkel. Pemandu kereta, penunggang motorsikal dan basikal juga boleh menggunakan produk ini untuk kenderaan anda.


WD-40 sering diperkatakan minyak anti karat. Tetapi sebenarnya Kegunaan WD-40 sangat berguna dalam kehidupan seharian. Tak salah untuk memiliki satu simpan di rumah atau produk wajib dalam kereta anda.

Kegunaan WD-40

Contoh gambar penggunaan WD-40.
Sumber gambar dari google.
Tengok list ini menyenaraikan 2000 cara penggunaan WD-40.


Boleh lihat sendiri video dari youtube cara penggunaan WD-40 di bawah :



Selamat Mencuba ya.

Sekian Terima Kasih

Regards,
Lia Hasty

You Might Also Like

14 inspiration

  1. WD40. sentiasa menemaniku.. hahaha

    ReplyDelete
  2. woww... tk pernah guna ni lagi setakat ni

    ReplyDelete
  3. Pertama kali dengar ni, boleh cari nanti.. Thanks for sharing! 😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe pasni dah boleh cari dah kat pasaran ;)

      Delete
  4. banyaknya kegunaan hingga 2000 ^^

    ReplyDelete
  5. Pernah husband suruh beli WD40 ni thn lepas..1st time dengar masa tu..Baru tahu apa fungsi dia..hehe..perempuan sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe atleast lepas ni kita semua dah tahu mcm mana nak guna..

      Delete
  6. I also have this at home! Very useful for cleaninv and for getting rid of rust.

    ReplyDelete

APDM SAPS

Follow by Email

Google+ Followers