Product Review | Penggunaan produk serbaguna WD 40

2:04:00 PM

Salam & Hai.


Rasanya ramai sudah mengenali produk serbaguna berwarna biru dan bertutup merah ini. Tahukah juga apa kegunaan dan fungsinya? Di sini Lia kan review mengenai produk WD-40. Terima kasih memberi kepercayaan untuk memberi produk untuk direview.

WD-40 adalah trademark nama semburan minyak dan air penyisihan yang tajam. Semburan dihasilkan oleh syarikat WD-40, California-San Diego.


WD-40 tersangatlah banyak kegunaan dan fungsinya. Mudah didapati di pasaran seperti pasaraya, seven eleven, dan sebagainya.  Kebanyakkan mekanik kerap mengunakan WD-40 ini untuk membaiki kerosakan alat ganti di bengkel. Pemandu kereta, penunggang motorsikal dan basikal juga boleh menggunakan produk ini untuk kenderaan anda.


WD-40 sering diperkatakan minyak anti karat. Tetapi sebenarnya Kegunaan WD-40 sangat berguna dalam kehidupan seharian. Tak salah untuk memiliki satu simpan di rumah atau produk wajib dalam kereta anda.

Kegunaan WD-40

Contoh gambar penggunaan WD-40.
Sumber gambar dari google.
Tengok list ini menyenaraikan 2000 cara penggunaan WD-40.


Boleh lihat sendiri video dari youtube cara penggunaan WD-40 di bawah :



Selamat Mencuba ya.

Sekian Terima Kasih

Regards,
Lia Hasty

You Might Also Like

14 inspiration

  1. WD40. sentiasa menemaniku.. hahaha

    ReplyDelete
  2. woww... tk pernah guna ni lagi setakat ni

    ReplyDelete
  3. Pertama kali dengar ni, boleh cari nanti.. Thanks for sharing! 😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe pasni dah boleh cari dah kat pasaran ;)

      Delete
  4. banyaknya kegunaan hingga 2000 ^^

    ReplyDelete
  5. Pernah husband suruh beli WD40 ni thn lepas..1st time dengar masa tu..Baru tahu apa fungsi dia..hehe..perempuan sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe atleast lepas ni kita semua dah tahu mcm mana nak guna..

      Delete
  6. I also have this at home! Very useful for cleaninv and for getting rid of rust.

    ReplyDelete

APDM SAPS

Search This Blog

Labels

#shurahmy #shurahariana #shurahmalaysia #shurahpencerah #syampu #wanitaberhijab Accident Airport Althea Althea Korea Award and Tag Baju Kurung Moden Basikal BBQ Beauty Beauty Blogger Blog Review Blogger Contest Buddies Forever Cafe Cathay Pacific Cenderahati China Coffee Srub Contest Cream Crew Dessert Dictionary Dinner Dragonair Eating For Life Emergency Triangle Event Flamingo by The Beach Flamingo Cafe Flight Food Food Review Food Reviw Footlink Footlink Penang Great Wishes Halal Food Hari Raya Aidilfitri Hari Raya Buffet Himalaya Himalaya Malaysia Hong Kong Hotel Indonesia Ipoh Ipoh Bali Hotel Johor Jom Makan Kamus Kebaya Moden Kedai Pajak KL Cafe Klang Parade Korean Product Krim Kuala Kangsar Kuala Lumpur La Herballe Medi & Spa Lady's Socks Laksa Kuala Lanafira Lazada Lazada Malaysia Lovely Pink Macau Makan Malam Makeup Malaysia Medan Medispa Miscellaneous Moisturising Cream Movie Addicter Museum Nasi Lemak Nyonya Nyonya Cuisine Only In Penang Pakaian Wanita Penang Penang Cafe Penang Food Penang Halal Food Penang Hotel Penang Museum Penang My Hometown Penang Places Penang Restaurant Penang Spa Peplum Perak Personal Life Postcard Potato Potato USA Printcious Product Product Review Produk Produk Kecantikan Produk Kesihatan Projek Nasi Lemak Projek Nasi Lemak Box Promotion Ramadan Ramadan Buffet Review Seamless Socks Selangor Shah Alam Shenzen ShopBack ShopBackMalaysia Short Trip Simply Delicious Souvenir Steamboat Stokin Stylo Shot from My Closet Suplemen Terangganu Thailand Trang TV Show Vacation Trip WD-40 Wordless Wednesday Zuhai