Menempah Cenderahati Rekaan Sendiri dan Cetak di Printcious

September 28, 2017

Salam dan Hai semua,



Pada entry yang lepas, Lia ada memperkenalkan mengenai Printcious dimana anda boleh menempah, dan mereka bentuk cenderahati mengikut kreativiti anda sendiri di laman web Printcious di mana merupakan syarikat yang menyediakan syarikat yang menyediakan perkhidmatan percetakan. 

“Printcious.com – Precious Gifts From Your Heart”

Printcious memang menyediakan pelbagai pilihan cenderahati yang menarik sampai rambang mata nak pilih. Anda boleh memilih cenderahati yang sedia ada di dalam laman web Printcious ataupun anda boleh mereka bentuk sendiri cenderahati anda.

Customized and personalised your gift in different way.

Itu salah satu keistimewaan dan keunikan Printcious yang membuatkan Lia tertarik dengan laman web ini. Lia habiskan masa berjam-jam dengan melayari laman web Printcious sambil memilih sendiri cenderahati yang ingin ditempah dan berkenan.

Layari laman web https://www.printcious.com/my dan 'Log In'


Setelah melihat semua kategori dan sukar untuk membuat pilihan, Lia dah membuat keputusan dan memilih untuk Create Mousepads. Anda klik pada 'Create' dan klik pada 'Mousepads'


Anda boleh memilih jenis mousepads yang anda ingini. Mousepads terbahagi kepada 3 jenis iaitu Triangle, Round dan Love. Semuanya berharga RM25.90 selepas 30% diskaun.

 Lia memilih mousepads jenis Triangle sebab Lia selesa dan selalu pakai mousepads saiz dan jenis ini. Anda perlu tunggu sehingga page loading.

Di sini anda boleh masukkan gambar kesukaan anda beserta tulisan.


Anda boleh masukkan gambar dengan klik 'Image' dan tulisan dengan klik 'Add Text' mengikut saiz yang anda suka dan laraskan mengikut huruf dan warna kegemaran. Selepas selesai anda menyunting hasil, hanya klik 'Done'.

 Jika anda masih tidak berpuas hati dengan hasil, anda boleh menyunting semula dengan klik 'Customise It Again'. Jika sudah selesai, klik pada 'Add to Cart'.

Akhir sekali ialah sesi pembayaran. Di 'Cart' akan dipaparkan hasil anda beserta harga. Jika anda masih ada yang hendak ditambah dan disunting, masih boleh klik pada 'Edit' & 'Add Again'. Anda juga boleh masukkan 'kod promo' di bawah 'Order Summary' dan klik 'Apply'.

Halaman 'Checkout' akan dipaparkan selepas anda mengesahkan tempahan anda. Proses seterusnya ialah 'Shipping Address' di mana anda perlu mengisi butiran anda untuk memudahkan proses penghantaran ke rumah.

 Kemudian, halaman 'Shipping Method' di mana anda perlu klik 'West Malaysia' untuk proses penghantaran sebanyak RM10 dicaskan. 

 Seterusnya halaman 'Payment Method', anda boleh pilih sama ada ingin membuat pembayaran menerusi perbankan atas talian ataupun bayar secara tunai melalui mesin deposit atau ATM.

Akhir sekali, anda akan dapat nombor pesanan. Anda hanya perlu semak 'Tracking No' yang akan diberikan di email anda dan tunggu kehadiran Pos Laju ke rumah anda. Tempoh yang diberikan selama 5 hingga 10 hari.  Memang tak sabar nak tunggu hasil suntingan sendiri. Setiap hari Lia akan semak 'Tracking No' dan kedudukan lokasi barang pesanan dan juga kehadiran posmen ke rumah. 





 Tempoh penyiapan dan penghantaran mousepads yang Lia tempah hanya dalam masa seminggu sahaja. Sedangkan tempoh yang dinyatakan ialah maksimum 10 hari. Bagi Lia tempoh seminggu berbaloi untuk ditempah dengan hasil yang sangat memuaskan ini. Masa untuk penyiapan ini agak singkat berbanding jika menempah di tempat lain. Di mana anda hanya menempah secara online sahaja. Kemudian barang yang ditempah akan dihantar terus kepada anda. Anda tidak perlu bersusah payah untuk keluar ke kedai untuk menempah apa yang anda ingini. Menjimatkan masa dan tenaga serta memudahkan urusan kerja anda. Itulah keistimewaan Printcious berbanding syarikat percetakan yang lain. 

Jika anda bercadang untuk menempah cenderahati untuk orang tersayang ataupun keluarga anda sempena hari istimewa mereka, anda boleh menempah awal beberapa minggu supaya cenderahati sampai pada masanya atau awal. Anda boleh hadiahkan cenderahati tersebut pada hari istimewa mereka. Anda juga boleh membuat penghantaran terus kepada alamat insan istimewa anda. 





Tada! Ini hasil suntingan mousepads Lia tempoh lalu. Sangat berpuas hati dan tak sabar nak guna. Inilah salah satu cenderahati yang ditempah melalui Printcious. Bagaimana pula hasil jika Lia menempah cenderahati yang lain seperti T-shirt, mug, cushion, handphone case, ceramic tiles. dan lain-lain. Selepas ini Lia akan memilih dan menempah cenderahati jenis yang lain di Printcious


Anda juga tidak perlu risau mengenai kualiti barang yang anda beli. Semuanya terjamin berkualiti dan berbaloi.


Printcious merupakan pilihan menarik yang Lia syorkan kepada semua untuk membeli cenderahati. Di samping pemilihan cenderahati yang pelbagai dan mereka bentuk sendiri mengikut citarasa, anda tidak perlu bersusah payah mencari idea membeli cenderahati. Semuanya ada di Printcious yang sesuai untuk semua golongan, jantina dan peringkat umur. Apa lagi jangan lepaskan peluang




Kepada semua di luar sana, Lia dah tempah cenderahati menarik di Printcious. Anda bila lagi? Jangan tunggu lagi. Layari segera https://www.printcious.com.my segera untuk dapatkan cenderahati menarik. Anda bukan sahaja boleh menempah barangan tetapi boleh mereka dan menyunting sendiri dengan kreativiti anda.


“Printcious.com – Precious Gifts From Your Heart”

Alamat : No. 30, 1St Floor, Jalan Tiara 4 Bandar Baru Klang, Selangor, 41150 Klang, Malaysia, 41150 Klang, Malaysia

No. Tel : +60 19-323 2502

Waktu Operasi : 9.00am to 6.00pm

Laman web :  https://www.printcious.com.my 



Instagram : @printcious


You Might Also Like

17 inspiration

  1. OMG! Best giler...terus click website dia..mcm2 ade..ok tangan dah gatai ni..gaji dah masuk plak ni hahhaha

    ReplyDelete
  2. seronoknyerr. Taksabar juga nak order barang ni.. ehehehe. Memang efisien kalo mcmni punya servis... laju proses penghantaran

    ReplyDelete
  3. Menarik juga harga yang ditawarkan, ada pelbagai jenis gift boleh dipilih

    ReplyDelete
  4. wow cantiknya <3 sha pun tengah design jugak ni hehe taksabar nak submit order

    ReplyDelete
  5. I also just heard of this shop haha its really gret for gifts and my friends birthday are coming up ;D

    ReplyDelete
  6. Ok nanti akak cuba skodeng eh....kena buat satu ni..

    ReplyDelete
  7. Cantiknya. Harga pun boleh tahan. Takyah susah" nak cari tempat lain

    ReplyDelete
  8. Wah..mcm2 ada kan...
    Siap duit ja..
    Btw price dia quite reasonable

    ReplyDelete
  9. Didn't know about this until I read your post, thanks for the info sharing :)

    ReplyDelete
  10. Menarik website ni. Boleh order macam-macam untuk buat gift.. jimat masa sebab semuanya online

    ReplyDelete
  11. wah..cantiknya mousepad lia..style hokay..boleh tiru..maklum la kak fiezz tak berapa nak kreatip..haha

    ReplyDelete
  12. Printcious memang best sebab macam-macam ada.

    ReplyDelete
  13. Best kan. Boleh custom made. Maka senang la idea nak bagi doorgift untuk event kan.

    ReplyDelete
  14. mudahnya zaman sekarang, semua pakai teknologi je ^^

    ReplyDelete
  15. Wow! Awesome stuff! They’ve always been up to date with the quality and service. Love their services.

    ReplyDelete
  16. Awesome stuff! quality is good and looks like a good product

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community