Perkhidmatan myGDEX Memudahkan Penghantantaran Barang Anda

June 20, 2018

Salam dan Hai semua, 

Kita selalu membeli barang secara online ataupun mengirimkan barang kepada seseorang dengan menggunakan servis kurier. Servis kurier barang ini sangat penting buat pengirim lagi-lagi merupakan peniaga yang menjalankan business secara atas talian. Semestinya mahu memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan dari segi tempoh penghantaran barang dan keadaan barang yang berada dalam keadaan yang masih elok.


Pernahkan anda menggunakan servis kurier dari GDEX untuk pengiriman barang ataupun menerima barang pembelian dari servis GDEX?


GDEX merupakan salah satu kurier yang digunakan oleh rakyat Malaysia. GDEX juga membuat pengiriman barang secara domestik dan juga antarabangsa di mana anda ingin mengirimkan barang ke luar negara.

Apakah itu myGDEX?
Kini GDEX telah memperkenalkan myGDEX merupakan Platform Pengiriman Dalam Talian, yang dikuasakan oleh GDEX untuk meningkatkan pengalaman penghantaran pelanggan kami.




GDEX berhasrat untuk memberikan persekitaran mesra pengguna dan mudah untuk pelanggan kami. Pengirim kini boleh mencetak sendiri nota konsainan (CN) dan menyerahkannya dalam penghantaran mereka ke mana-mana cawangan GDEX, pusat masuk dan titik drop-off. GDEX juga pergi lebih jauh untuk mengangkut penghantaran di depan pintu rumah anda!

Di GDEX, mereka komited dalam menyediakan perkhidmatan penghantaran yang berkualiti dan akan sentiasa berusaha untuk menjadi pembekal perkhidmatan yang dipercayai.

Ciri-ciri myGDEX

Mempunyai rangkaian luas yang luas
Kami mempunyai rangkaian luas kami untuk memastikan kawasan liputan penghantaran yang tinggi dapat memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada anda.

Tempahan mudah
Buat catatan konsainan anda di mana sahaja dan bila-bila masa dalam talian. Susun untuk pick-up ketika membuat tempahan atau turun di rangkaian luas kami.

Pra-tempahan
5 hari tempahan pengambilan termaju. Buat catatan konsainan anda terlebih dahulu dan luangkan masa untuk mempersiapkan penghantaran. Hanya pastikan berat adalah tepat mengikut nota konsainan.

Nota konsainan yang dijana secara automatik
Isi maklumat penghantaran anda dan nota konsainan akan dijana secara automatik. Tidak lagi secara manual mengisi nota konsainan.

Penjejakan penghantaran masa sebenar
Jejaki penghantaran anda dan dapatkan status terkini dalam talian.

Pelbagai saluran sokongan perkhidmatan pelanggan
Anda boleh menghubungi kami melalui pelbagai saluran, hubungi talian hotline perkhidmatan kami di 03 - 6419 5003, drop kami e-mel di mygdexadmin@gdexpress.com atau ikuti kami di Facebook dan Twitter.

Kadar yang kompetitif
Mendaftar dan tambah menggunakan e-Wallet untuk mendapatkan lebih banyak diskaun dan menikmati lebih banyak faedah.

Skim kesetiaan
Kami mempunyai sistem ganjaran yang menarik untuk ahli kami. Gunakan myGDEX e-Wallet untuk menikmati kredit percuma, risalah percuma dan susunan pick-up percuma.

Bekalan bekalan pembungkusan
Kemudahan proses pembungkusan anda dengan menggunakan bekalan kami. Bekalan pembungkusan boleh dibeli dengan mudah di kedai bekalan talian kami. Pesanan hanya satu klik sahaja.

Dua percubaan penghantaran
Kami menawarkan dua percubaan penghantaran untuk setiap penghantaran atau anda boleh memanggil kami untuk menjadualkan percubaan penghantaran seterusnya apabila anda menerima Kad Maaf kami.


Cara-cara menggunakan perkhidmatan myGDEX


Langkah 1: Login sebagai ahli.

Langkah 2: Pilih "Send Package" dari menu sebelah.

Langkah 3:
Hantar Send Package
a) Pilih untuk menghantar kepada penerima tunggal atau berbilang.

b) Isi Butiran Penghantar, Butiran Penerima.

c) Pilih Perkhidmatan (Lodge in or Pick-up).

d) Isi Pick-up Details jika memilih untuk Pick-up service.

e) Isi butiran Parcel dan Quote.

Langkah 4:
Klik "Checkout Now" jika anda ingin meneruskan pembayaran. Selain itu klik "Continue Shopping" untuk terus membuat pesanan.

Langkah 5:
Sebelum checkout, anda boleh membeli bekalan / produk jika perlu. Selain itu, anda boleh meneruskan dengan mengklik "Skip".

Langkah 6:
Anda boleh memilih untuk membayar melalui iPay88 atau e-Wallet.

Langkah 7:
Cetak Nota Konsainan dan Invois.

Langkah 8: Sediakan Penghantaran.
Sediakan penghantaran dan tampal Nota Penyerahan pada petak itu dengan sewajarnya. Ikuti Garis Panduan yang disediakan di laman web myGDEX (http://my.gdexpress.com/guidelines).

Langkah 9: Lodge dalam atau Pick-up.
Berjarak di bungkusan anda ke cawangan terdekat kami atau tunggu kiriman kurier. Rujuk senarai rangkaian kami di (http://gdexpress.com/malaysia/network/)

Mengapa anda perlu menggunakan perkhidmatan myGDEX?

1. Penggunaan portal yang mudah.
2. Kemudahan dengan perkhidmatan pick-up.
3. Skim e-Wallet menarik dan harga ahli.
4. Rangkaian penghantaran sendiri.


Untuk peniaga barangan secara online ataupun pejabat atau kilang yang sering mengirim barang kepada pelanggan anda dalam kuantiti yang banyak, Lia memang menyarankan dan mengesyorkan perkhidmatan dan servis kurier dari myGDEX. Servisnya memang terbaik dan tiptop disamping kakitangan yang peramah, bertanggungjawab dan cekap.

Layari sekarang laman web :
https://mygdex.com/

GD Express Sdn Bhd
HQ Address

No.19, Jalan Tandang,
46050, Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan.

Telefon No : +603 6419 5003
Email : mygdexadmin@gdexpress.com

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community