MATTA Fair Penang 2018 kini kembali pada 28 hingga 30 September

September 26, 2018

Kalau sebut matta fair mesti ramai dah tahu kan?

MATTA Fair bukan sahaja akan diadakan di ibu negara Kuala Lumpur. Malah pameran ini juga diadakan di beberapa buah negeri di Malaysia. Antara negeri yang terlibat mestilah my hometown Pulau Pinang.

MATTA Fair KL telah melabuhkan tirai pada 7 hingga 9 September yang lalu berlansung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Kini tiba pula giliran MATTA Fair Penang 2018 pada hujung minggu ini yang bakal diadakan di Setia Spice Arena selama 3 hari juga pada 28 hingga 30 September 2018. 

Warga Pulau Pinang jangan lepaskan peluang anda ke pameran MATTA Fair Penang 2018 !! MASUK SECARA PERCUMA!



Apa itu MATTA Fair?

MATTA Fair adalah anjuran Persatuan Ejen-Ejen Pelancongan Dan Pengembaraan Malaysia (MATTA). MATTA Fair merupakan penyertaan dan pengumpulan semua agensi pelancongan, ruang pameran dan tawaran istimewa daripada pertubuhan pelancongan domestik dan antarabangsa.

Pameran MATTA Fair selalunya kebanyakkan agensi pelancongan akan turut serta menawarkan pakej yang bernilai dan berbaloi kepada pengunjung. Terdapat banyak promosi. tawaran harga dan diskaun. 

Bagi warga Pulau Pinang yang gemar bercuti atau melancong ke luar negara, di sini juga tempatnya anda mencari tiket penerbangan, pakej percutian, penginapan, pengangkutan dan sebagainya dengan harga berpatutan dan berbaloi mengikut bajet anda. Aada juga segelintir yang mencari pakej umrah untuk masa akan datang. Bukan sahaja promosi untuk percutian ke luar negara malah ada juga percutian domestik dalam negeri di Malaysia.

Kadang-kala bukan sahaja lokasi percutian yang ada, malah tempat tumpuan seperti lokasi kunjungan seperti taman tema, taman rekreasi, muzium interaktif juga turut ada untuk mempromosi kan tempat mereka. Mana tau inilah masanya anda dapat bersama dengan keluarga ke destinasi menarik jika anda pakej yang berbaloi.

MATTA Fair Penang 2018


Persatuan Pelancongan dan Pelancongan Malaysia (MATTA) kembali ke Setia Spice Arena untuk Pameran MATTA Fair Penang 2018 yang bermula dari 28 hingga 30 September 2018.

Ini kerana Matta telah menerima penyertaan yang lebih besar daripada jangkaan kali ini. Pameran itu kini semakin besar dengan lebih banyak gerai dan pameran untuk menawarkan nilai pakej pelancongan wang dan destinasi menarik. Sebanyak 186 gerai telah diambil oleh 63 syarikat pelancongan dan organisasi promosi pelancongan. Matta telah bekerjasama dengan Malaysia Airlines untuk lebih banyak diskaun mengenai penerbangan ke pelbagai lokasi tempatan dan antarabangsa.


Pelawat juga boleh mengambil bahagian dalam Peraduan Matta Fair Buyers di mana dengan pembelian minimum RM200 dari pameran tersebut, para peserta dapat memenangi harga menarik bertuah seperti tiket penerbangan balik, cuti pelayaran laut, baucar hotel dan tiket kemasukan ke taman tema.



Sempena MATTA Fair Penang 2018 terdapat juga EXCLUSIVE BLOGGERS’ CONTEST untuk disertai. Contest ini OPEN kepada semua peringkat, bukan sahaja blogger malam orang awa, di luar sana. Cubalah nasib anda mana tahu anda memenangi hadiah lumayan. Anda hanya perlu LIKE, SHARE, Lengkapkan ayat dalam 25 patah perkataan, TAG 3 rakan anda & COMMENT Done. Mudah bukan?

Anda boleh sertai contest ini dengan klik link ini ➡https://goo.gl/BCpP4X

Prizes for Bloggers' Lucky Draw: Fireflyz Return Tickets

➤ ONE return Fireflyz air ticket from Penang to ANY domestic destination

➤ ONE return Fireflyz air ticket from Penang to Subang

➤ ONE return Fireflyz air ticket from Penang to Kota Bharu

➤ ONE return Fireflyz air ticket from Penang to Langkawi


Syarat dan terma seperti di bawah :
1. This Exclusive Bloggers’ Contest is open to everyone above 18 years old. However, do take note that the flight tickets are Ex-Penang.

2. The contest period is from 24 September 2018 until 11.59pm on 30 September 2018.

3. Each participant is only allowed to submit their name once, regardless of which Facebook page you are participating in. If any duplication is detected, your entries will be disqualified.
4. Contest Requirements:

- LIKE the poster shown
- SHARE on your Facebook (set it to PUBLIC) and post a CAPTION by completing “I love to visit Matta Fair Penang because…” in less than 25 words with these HASHTAG -#MATTAFairPenang #MATTAFairPenang2018 #MATTAFair #MATTAMY

Example:
I love to visit Matta Fair Penang because there are always great offers available for me to bring my family for more vacations.

#MATTAFairPenang #MATTAFairPenang2018 #MATTAFair #MATTAMY
- TAG your THREE (3) friends
- COMMENT on the contest post “done”

5. Entry Bonus: Any participant who could post up a photo of anything related to Matta Fair Penang when commenting “done”, will be legally given an additional entry in the lucky draw. (Hint: Matta Fair Penang banner, venue shot, booth shot, etc.)

6. Winners will be announced via the respective participating Facebook page within SEVEN (7) days after the contest ends. All winners will be invited to receive their prizes during a prize giving ceremony to be announced later.

7. The selection of winners is final. No correspondences will be entertained.



Jangan lupa untuk kunjungi MATTA Fair Penang 2018 !

Tarikh : 28 - 30 September 2018 (Jumaat hingga Ahad)
Masa : 10.00 pagi hingga 9.00 malam
Lokasi : Setia SPICE Penang


Gunalah aplikasi Grab ke MATTA Fair Penang 2018 dengan kod promo kami: MATTAPG18 untuk menikmati RM5 OFF x 2 perjalanan ke / dari Setia SPICE Arena, Pulau Pinang - dengan #GrabPayCredits.

Dengan menggunakan GRAB, dapat memudahkan perjalanan anda, anda tidak perlu memandu dan terlibat dalam kesesakan lalu lintas, menjimatkan masa dan juga tidak perlu bersusah payah mencari parkir untuk kenderaan anda.

Jumpa di sana!

Untuk maklumat lanjut boleh kunjungi :

Facebook : Matta Fair Penang

#MATTAFairPenang2018

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community