Produk Penjagaan Miss V dari Biosol - Prebiotic Feminine Wash, Neil Armayan

January 02, 2019

Salam dan Hai semua,

Psst! Kali ini entry KHAS untuk wanita di luar sana. Entry kali ini Lia nak menekankan pengenai penjagaan Miss V atau bahagian sulit/intim wanita. Jangan pandang remeh mengenai penjagaan Miss V dimana ianya boleh merawat dan mengelakkan pelbagai penyakit. Wanita bukan sahaja perlu menjaga kecantikan wajah dan kesihatan tubuh badan. Malah penjagaan Miss V juga turut diambil berat dalam rutin harian.

Terdapat banyak produk feminine hygine ataupun feminine wash di luar sana. Tetapi Lia ingin mengesyorkan produk baru Biosol - Prebiotic Feminine Wash dari Neil Armayan dari Korea yang baru cuba dan berkongsi untuk anda semua.


Sebelum Lia nak terangkan dengan lebih lanjut mengenai produk Biosol - Prebiotic Feminine Wash, jom kita mengenali syarikat Neil Armayan.

Syarikat Neil Armayan

Neil Armayan merupakan syarikat telah ditubuhkan di Korea sejak tahun 2008 dan melakukan perniagaan perdagangan (eksport dan sumber kesihatan dan produk kecantikan untuk pelanggan). Kami juga telah berada dalam perniagaan spa 10 tahun yang lalu di Malaysia sebelum berpindah ke pangkalan produk pada masa ini. Neil Armayan telah beroperasi di 4 negara sejak ditubuhkan iaitu Korea, Thailand, Malaysia & Vietnam.

Pada masa ini, Neil Armayan Malaysia telah berkembang menjadi sebuah syarikat asas produk. Sekarang, kami hanya mempunyai 2 produk utama - Revesol dan Biosol. Kami adalah pemborong yang mencari pengedar / agen untuk membuat jualan untuk syarikat di Malaysia.


Misi Neil Armayan adalah untuk membantu wanita memenuhi keinginan mereka untuk merasa baik dan kelihatan cantik.

Apa itu Biosol - Prebiotic Feminine Wash?



Neil Armayan Biosol dengan Cucian Kebersihan Feminin Prebiotik Madu dirumus khas untuk membantu wanita dalam semua lapisan masyarakat mencapai keakraban dan kebahagiaan bila-bila masa, serta di mana-mana sahaja.

Produk kebersihan feminin adalah produk penjagaan diri yang digunakan oleh wanita semasa haid dan fungsi badan lain yang berkaitan dengan vulva dan vagina. 

Pembungkusan Produk



Produk ini didatangkan dengan kotak berwarna putih dan sekelilingnya dilabelkan nama produk, kod bar, tarikh luput, fungsi, aplikasi, bahan-bahan dan alamat dikilangkan.

Bentuk Produk



Produk ini didatangkan dalam bentuk botol plastik berkualiti bersaiz 200ml. Saiznya mudah dipegang dan disekeliling botol dilabelkan lagi sekali nama produk, fungsi, aplikasi, bahan-bahan dan alamat dikilangkan.



Pandangan atas dan bawah produk. Produk ini dalam botol bekas berwarna hijau dan berpenutup berwarna hitam.



Penutup botol ini sangat kedap dan menjaga cecair didalamnya agar tidak tumpah.

Tekstur Produk



Tekstur produk ini dalam bentuk cecair berwarna lutsinar, agak sedikit pekat dan tidak terlalu cair, dan mudah untuk diaplikasi.

Bahan dan Kandungan

Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin, Sodium Laureth Sulfate, Hydroxypropyltrimonium Honey, TEA-Lauryl Sulfate, Pueraria Mirifica Root Extract, Cocamide DEA, Butylene Glycol, Inulin, Fragrance, Alpha-glucan, oligosaccharide, Menthol, O-Cymen-5-ol, Dipotassium Glycyrrhizate, Citric Acid, Magnesium Nitrate, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone.

Terdapat 3 bahan aktif :
Pueraria Mirifica Root Extract
Hydroxypropyltrimonium Honey
Hydroxypropyltrimonium Honey

 Pueraria Mirifica Root Extract
Menghilangkan kekeringan faraj, mengetatkan faraj, mencegah kanser rahim, merawat kitar haid yang tidak teratur. Menggalakkan cahaya dan cahaya dalam kulit.



Prebiotic Inulin
Merangsang pertumbuhan bakteria yang baik. Bioselektivitasnya membolehkan ia menyekat pertumbuhan bakteria berbahaya dan melindungi ekosistem kulit dengan memastikan ia tetap dan seimbang.


Hydroxypropyltrimonium Honey
Reaksi kuarumnya menjadikannya jauh lebih pelembab kemudian madu biasa, dengan aktiviti humektan dua kali gliserin. Aktiviti penyerapan yang sangat baik.

9 Manfaat/Kebaikan Menggunakan Biosol

➤ Mengekalkan pH optimum untuk vagina
➤ Menaikkan dan mengencangkan melegakan kulit / otot
➤ Merangsang pertumbuhan bakteria berfaedah dalam lapisan kulit dalaman
➤ Meningkatkan kesihatan dan penyaman kulit
➤ Mengandungi anti-penuaan dan menambah sel-sel kulit yang letih
➤ Menyediakan nutrien penting yang diperlukan untuk melembapkan dan menghidrat kulit
➤ Menggalakkan pertumbuhan semula epidermis untuk meningkatkan, melembutkan dan mengembalikan kulit
➤ Menghilangkan kekeringan faraj
➤ Mengetatkan dan menaikkan otot vagina, mengembalikan nada dan tekstur

Fungsi Produk

Membantu menghilangkan bakteria, kotoran, dan kekotoran dari kulit. Membolehkan ia menjadi lembut, licin, segar, bertenaga dan menghidupkan semula. Menggalakkan peredaran darah, menyebabkan kulit lembap dan kuat. Kencangkan kulit wanita bahagian peribadi. Mengawal pH yang sesuai dalam 4.5 hingga 5.

Aplikasi Produk

Cuci harian luar di bahagian peribadi dan bahagian lain jika perlu.

Pendapat selepas menggunakan produk




Lia dah mencuba produk ini beberapa kali dan setakat ini produk ini memang terbaik dan tidak memberikan kesan negatif. Selepas aplikasi rasa agak sedikit segar dan nyaman di bahagian Miss V. Produk feminine wash dari memang berbeza dengan produk-produk lain di pasaran. Memang Lia akan sentiasa amalkan pemakaian produk ini sekerap mungkin dengan kebaikan yang sedia ada.






Saiz Produk
200ml

Harga Produk

RM 107.80
RM98 (Member Price)

Untuk maklumat lanjut, boleh lihat video di bawah :


Untuk maklumat lanjut boleh kunjungi laman web dan social media:

Laman web : http://www.neilarmayan.kr/
Facebook : https://www.facebook.com/neilarmayan/
Instagram : https://www.instagram.com/n.armayanig/

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community