Nikmatilah "A Delicious Christmas Buffet Fiesta" di Lexis Suites Penang

November 25, 2019

Salam dan Hai semua,

Wah dah masuk bulan Disember dan paling tak sabar menanti semestinya perayaan Hari Krimas. Malaysia memang terkenal dengan pelbagai agama, budaya dan perayaan, Hari Krimas juga disambut meriah di serata negeri di Malaysia.Tidak ketinggalan juga di Pulau Pinang yang meriah dengan dekorasi pokok krimas yang menarik. 

www.liahasty.com

Sempena perayaan Hari Krimas ini juga, banyak lokasi yang menyediakan hidangan bufet mengikut tema. Salah satu hotel terkemuka di Pulau Pinang iaitu Lexis Suites Penang terletak di Teluk Kumbar, Pulau Pinang turut menyediakan bufet makan dengan pelbagai pilihan makanan dengan harga berpatutan.

"A Delicious Christmas Buffet Fiesta" di Lexis Suites Penang

Sempena dengan sambutan perayaan Krismas yang hangat, nikmatilah bufet Krismas yang mewah di Roselle Coffee House dan Hibiscus Grand Ballroom, Lexis Suites Penang. Chef Executive, Chef Johnno dan pasukannya telah menyedikan meny menarik untuk disampaikan semasa Christmas Eve Buffet Dinner di Hibiscus Grand Ballroom dari jam 6.30 petang hingga 1.00 pagi dan Christmas Day Buffet Lunch di Roselle Coffee House dari 12.00 malam hingga 3.00 petang.

Semua ini akan dibentangkan di beberapa bahagian yang berbeza iaitu dari cold delicacies, Japanese
corner, soup, carving, seafood on ice, noodles stall, western delight, hot dishes sehinggalah pencuci mulut. Mulakan bufet anda dengan signature menu seperti Smoked Chicken Breast with Teriyaki Gravy & Salmon Gravlax . Jangan lupa juge mencuba kepelbagaian jenis salad seperti Walnut Apple Salad & Australian Potato Salad. Basahkan tekak anda dengan Lobster Bisque yang panas yang diiringi aneka roti dan mentega yang segar.

Untuk hidangan utama pula, pengunjung akan mendapati banyak hidangan klasik seperti BBQ Chicken Ragout, Sautee Fragrant Pumpkin & Chicken Floss, Chilled Lamb Chop with Authentic Rosemary Juice, Brussels Sprouts with Turkey Ham and Nuts

Lexis Suites Penang juga tak lupakan hidangan yang mesti dimiliki sempena hari Krismas, ayam panggang tulen klasik yang dipersembahkan oleh chef kami bersama-sama dengan yorkshine pudding, roasted baby potato, chestnut and apple stuffing, and cranberry, giblet, butter vegetable sauce. Akhiri hidangan anda dengan manisan pencuci mulut seperti House Green Tea Tart, Chocolate Creamy Pauloua, Lemonade Gipsy, Chocolate Fountain, Ice Cream, Traditional Christmas Fruit Cake, Pudding, Stollen, Yule Log & banyak lagi.

Christmas Eve Buffet Dinner dengan harga berpatutan dengan harga RM138nett untuk orang dewasa dan RM88nett untuk kanak-kanak dan warga emas manakala Christmas Day Buffet Lunch dengan harga berpatutan sebanyak RM98nett untuk orang dewasa dan RM68 untuk kanak-kanak dan warga emas. Terdapat juga diskaun early bird sebanyak 20% untuk makan malam bufet dan 10% untuk makan tengahari bufet masing-masing apabila pengunjung membuat tempahan mereka dari 1 hingga 22 Disember 2019.

Pengunjung juga akan berpeluang untuk memenangi hadiah cabutan bertuah yang besar semasa Christmas Eve Buffet Dinner dan pada masa yang sama menikmati persembaha live band yang istimewa semasa makan. 

Sajian & Menu "A Delicious Christmas Buffet Fiesta" di Lexis Suites Penang

COLD DELICACIES 
📌Lexis Salmon Gravlax Smoked Chicken Breast with Teriyaki Gravy 

📌Walnut Apple Salad Australia Potato Salad Assortment of Cold Cuts, House Terrine, 

📌Chicago Turkey Salad Variety of Garden Leaf’s and Vegetable Salads French, Italian, Thousand Island and Yoghurt Dressing Assorted Condiments Cheese Platter 

📌Cheese Corner

JAPANESE CONNER 


📌Assorted Maki, Assorted Sushi, Sashimi with all condiments Chuka Wakame, Hotate, Edamame  

SEAFOOD ON ICE 
📌6 Types of Seafood with 3 Type of Sauce and Condiments 

SOUP 
📌Lobster Bisque 

📌Almond Flakes Fresh Baked Bread and Rolls 

CARVING 
📌Authentic Roasted Turkey with Classic Ingredients and Condiments  Prime Rib Roasted 

NOODLES STALL AND SHAWARMA

📌Premium Fish Noodle with Condiments Shawarma Chicken with Condiments 

WESTERN DELIGHT CORNER 


📌Pan Fried Smoked Duck Breast with Ingredients and Condiments Seafood Risotto with Vegetables 

HOT DELICACIES










📌Teriyaki Beef with sautéed Mushrooms, Artichokes and Pearl Onions BBQ Chicken Ragout  Japanese Grilled Squids Sautee Fragrant Pumpkin with Chicken Floss Chicken Yakitori Grilled Lamb Chop with Authentic Rosemary Juice Brussel Sprouts with Turkey Ham and nuts Fragrant Prawns with Sunrise Powder Egg Floss, Burn Charcoal Rice Steamed White Rice 

DESSERT 


📌Chocolate Creamy Pauloua, Classic Cheese Cake, Red Velvet,  Classical Christmas Fruits Cake,  Christmas Stollen, Christmas Log Cake Christmas Pudding Assorted French Pastries, Lemonade Gipsy, House Green Tea Tart, Chocolate Puzzle  


📌Seasonal Fresh Fruits

📌Chocolate Fountain with Condiments


📌Ice Cream Conner 

WARM DESSERT 

📌Warm Christmas Pudding Lexis Peach Gum Crepe Suzette Stall Dorayaki 

Drinks



Harga Bufet "A Delicious Christmas Buffet Fiesta" 


Christmas Feast Buffet Lunch 
📆Date : 25th December 2019
⌚Time : 12.00noon until 3.00pm
💸Price : RM98.00 (Adult👨👩) & RM68.00 (Child👦👱 & Senior Citizen👴👵)



📆Date : 24th December 2019
⌚Time : 6.30pm until 1.00am
💸Price : RM138.00 (Adult👨👩) & RM88.00 (Child👦👱 & Senior Citizen👴👵)


Bagi mereka yang bersiap untuk merayakan tahun 2019 dan menyambut tahun baru 2020, Lexis Suites Penang akan mengadakan grand countdown dinner dan pesta pada 31 Disember 2019. Bersiap untuk makan malam bufet yang lazat di Hibiscus Grand Ballroom dan kemudian berangkat ke Sky Terrace selepas itu untuk countdown party. Semasa berada di sana, nikmati pertunjukan sihir, persembahan band live, sesi permainan dan banyak lagi, semuanya disediakan semata-mata untuk anda. Diners juga akan berpeluang mendapat hadiah menarik bertuah. Ia berharga dengan harga RM188nett untuk orang dewasa dan RM100nett bagi kanak-kanak dan warga emas. Akan ada diskaun awal burung sebanyak 20% apabila mereka membuat tempahan mereka dari 15 hingga 29 Disember 2019. Bagi mereka yang ingin hanya pergi untuk parti selepas di Sky Terrace, ia akan menjadi RM70nett setiap orang dengan segelas wain percuma, bir atau mocktail.

Untuk butiran dan tempahan, sila hubungi 604-628 2888 🤙

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

Lexis Suites Penang

28, Jalan Teluk Kumbar,
11920 Bayan Lepas,
Pulau Pinang, Malaysia

Tel : +604 - 628 2888
Fax : +604 - 628 2889

Email : reservations@lexissuitespenang.com


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community