Jangan lupa checkout Traveloka Flight Campaign - Make 11.11 Fly

November 07, 2017

Ada apa dengan 11.11?



Seperti mana yang anda sedia tahu, setiap tahun 11 haribulan November merupakan jualan secara besar-besaran di seluruh Malaysia dan dunia. Di samping tarikh yang menarik dan nombor yang cantik, anda akan mendapatkan barangan secara harga berpatutan dengan penawaran diskaun.

Mulalah pedagang (merchant) di luar sana berlumba-lumba mengadakan jualan murah dan menarik untuk kesemua barangan. Traveloka juga tidak lepaskan peluang melancarkan kempen istimewa untuk tiket penerbangan sempena 11.11 .

11.11

Untuk anda yang suka bercuti, jangan lepaskan peluang untuk menikmati harga tiket murah bersama Traveloka. Ini juga berita baik untuk Lia, di mana Lia suka travel dan bercuti di tempat-tempat menarik dan juga akan mencari tiket penerbangan dengan harga yang murah dan bersesuaian dengan tarikh yang dituju.


Apa itu Traveloka?


Traveloka adalah salah satu platform penerbangan dan tempahan hotel utama di Asia Tenggara, yang melayani lebih daripada 100,000+ laluan penerbangan dan 100,000+ hotel di seluruh dunia. Mereka bekerja keras untuk menyediakan pelanggan kami dengan kadar hotel dan penerbangan yang paling murah setiap hari!


Anda juga boleh melayari laman web Traveloka di komputer anda untuk maklumat lanjut. Ataupun anda hanya perlu memuat turun apps Traveloka boleh dimuat turun dari Google Play Store (Android) untuk pengguna Android atau App Store (iOS) untuk pengguna Iphone secara PERCUMA di telefon bimbit anda. Lebih mudah di mana anda boleh melayari Traveloka di mana sahaja anda berada.

Berdasarkan pengalaman lepas Lia menempah tiket penerbangan saat akhir menggunakan Traveloka. Saat itu Lia mencari-cari tiket penerbangan di kesemua syarikat penerbangan tetapi tidak menepati citarasa dan juga harga yang sangat mahal. Atas nasihat kawan baik yang pernah menggunakan Traveloka sebelum ini, Lia mencuba untuk mengguna Traveloka. Akhirnya Lia dapat tiket penerbangan pergi balik ke destinasi yang hendak dituju. 


Langkah-langkah untuk menempah tiket penerbangan dengan Traveloka :

1. Layari laman web https://www.traveloka.com/en-my/


2. Log masuk ke dalam akaun. Masukkan email atau no. telefon beserta kata kunci. Bagi yang belum mendaftar boleh klik di Register. Atau anda juga boleh masuk menerusi akaun 'Facebook' atau 'Google'.


3. Anda masukkan destinasi dari mana ke destinasi yang dituju beserta tarikh. Anda boleh pilih jika anda ingin menempah tiket secara satu hala (one way) atau 2 hala (return). Masukkan juga jumlah penumpang iaitu dewasa, kanak-kanak atau bayi. Anda juga boleh pilih kelas kerusi tempat duduk anda iaitu Economy, Business atau Premium Economy. Selepas selesai masukkan kesemua maklumat anda, klik 'Search Flight'


  Di sini Lia masukkan contoh maklumat yang perlu diisi. Selepas klik 'Search'Traveloka akan mendapatkan dan memaparkan maklumat penerbangan. Anda hanya perlu pilih mengikut citarasa anda.


4. Di sini akan di dipaparkan pemilihan penerbangan ketibaan dan juga penerbangan perlepasan. Anda boleh memilih waktu penerbangan, syarikat penerbangan dan juga harga.





Traveloka menyediakan destinasi penerbangan ke seluruh dunia merangkumi Domestik, Asia Tenggara, Asia, Eropah dan banyak lagi. Anda boleh pilih destinasi mana yang anda hendak tuju atau lawati.

Rakan Kongsi Penerbangan Domestik & Antarabangsa

Traveloka bekerjasama dengan pelbagai syarikat penerbangan di seluruh dunia untuk membawa anda ke mana sahaja yang anda perlukan.

Antara rakan kongsi penerbangan yang terlibat ialah Air Asia, Malindo Air, Malaysia Airlines, Lion Air, Firefly, Air Asia X, Jet Star, Garuda Indonesia, Sriwijaya Air, Citylink, KLM, Scoot, Thai Lion Air, Vietnam Airlines, Vietjet, Thai Airways, Cebu Pafific, Singapore Airlines, Xpress Air, Cathay Pacific, China Southen Airlines, Thai Smile, Silk Air, Nok Air, Kal Star Aviation, Xiamen Airlines, Philipines Airlines, Emirates, China Airlines, Qatar Airways, Srilankan, Royal Brunei, Saudi Arabian Airlines, Japan Airlines, Bangkok Airways, All Nippon Airways, China Eastern Airlines, Oman Air, Trigana Air, Eva Air, Air China, Korean Air, Jet Airways, Turkish Airlines, Qantas Airlines, Hong Kong Airlines, Lufthansa, American Airlines, Air France, Asiana Airlines, United Airlines, Virgin Australia, Delta Airlines, & Finair.

4. Selepas sesi pemilihan, anda akan dipaparkan sebelum ke proses ke seterusnya. Anda perlu klik 'Book' untuk tempahan.


 5. Anda perlu masukkan maklumat anda seperti nama, no telefon dan email.


6. Kemudian anda boleh membuat pembayaran secara atas talian menggunakan online banking ataupun kad kredit.


Rakan Kongsi Pembayaran

Traveloka bekerjasama dengan pembekal perkhidmatan pembayaran yang paling boleh dipercayai untuk memastikan setiap transaksi berjalan lancar dan bebas daripada kebimbangan!

Antara rakan kongsi pembayaran yang terlibat ialah Visa, Mastercard, Amex, Maybank, CIMB Clicks, Public Bank, RHB, Hong Leong Bank, Bank Islam, AmBank, FPX, Seven Eleven, i-Rakyat, Affin Bank, Alliance Bank, Bank Muamalat, OCBC Bank, Standard Chartered, UOB dan Paypal.

7. Semak email anda! Anda akan menerima e-ticket  penerbangan pergi (departure) dan pulang (return) beserta resit rasmi tempahan untuk pengesahan penerbangan anda selepas membuat pembayaran. 


Untuk maklumat lanjut mengenai cara-cara untuk menempah tiket penerbangan, anda boleh rujuk link ini https://www.traveloka.com/en-my/how-to/bookflight

Anda boleh mencetak e-ticket anda atau menunjukkan maklumat di telefon bimbit and menerusi apps Traveloka di kaunter. Ataupun anda juga boleh web check in di laman web penerbangan anda untuk memudahkan urusan anda. 

Selepas pengalaman sekali menggunakan Traveloka, memang Lia tertarik dan suka dengan sistem yang ditawarkan oleh Traveloka. Memang Lia akan menggunakan perkhidmatan Traveloka untuk kali ke seterusnya untuk tempahan tiket. 

Mudah bukan menempah tiket penerbangan bersama Traveloka? Tidak perlu susah hati jika anda ingin mencari tiket pada saat akhir. Anda boleh pilih jenis syarikat penerbangan yang anda mahu. Anda boleh mencuba syarikat penerbangan lain ketika perlepasan dan syarikat penerbangan lain ketika ketibaan.

Selain tiket penerbangan, anda juga boleh memilih hotel untuk menginap.
Rakan kongsi Hotel Domestik & Antarabangsa

Traveloka bekerjasama dengan rangkaian hotel di seluruh dunia untuk memastikan penginapan yang selesa di mana sahaja anda pergi!

Antara rakan kongsi Hotel Domestik dan yang terlibat ialah Belmont, Blue Water, Crown Regency, El Nido, Eurotel, Henann, Jinjang Inn, Red Planet, Seda, Somerset, St Francis & The Ascott. 

Pengembara seperti anda pasti akan jatuh cinta dengan Traveloka. Dimana tempah tiket penerbangan dan juga dapat menempah tiket hotel. Tak perlu lagi runsing untuk menempah bilik hotel dari laman web yang lain.

Untuk anda di luar sana, sempena 11.11 nanti jangan lepaskan peluang menikmati kadar murah dan diskaun menarik dengan Traveloka. Tempah tiket penerbangan anda sekarang. Terbang ke destinasi yang anda ingini. Bawa kawan-kawan serta keluarga anda bersama.

Layari sekarang Traveloka - Make 11.11 Fly!!


Untuk sebarang pertanyaan mengenai Traveloka :


Hubungi :

Malaysia: +60 15 4840 9469 / +60 3 7724 3501
Singapura: +65 3157 1471
Indonesia: 0804 1500 308, + 6221-2910-3300
Thailand: +66 2 118 5400
Vietnam: 1900 6978
Filipina: +63 2 246 9057
Berkhidmat kepada anda 24 jam setiap hari

Untuk maklumat lanjut anda boleh ikuti media sosial Traveloka :



You Might Also Like

4 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community