Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

August 20, 2020

 Salam dan Hai semua,

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

Kalau sebut nak kurus nak langsing mesti ramai-ramai berpusu dan idaman badan yang menawan. Tapi sebelum itu anda perlu rawat dulu kesihatan dalaman tubuh badan anda. Mungkin setengah dari anda mengalami masalah usus dan juga perncernaan yang memerlukan rawatan. Kalau sistem dalaman badan sudah semakin baik, sekaligus membuatkan tubuh badan anda sihat dan boleh dapatkan berat idaman anda yang ingini. Tapi sebelum itu anda perlu mengamalkan produk minuman organik serat fiber dari Lux Fibre untuk tampil langsing dan kurus secara sihat.

Lux Fiber
serat epal + probiotik + sel stem epal

Campuran Minuman Botani Serbuk Buah Markisah dengan Serbuk Biji Seka Psyllium

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

Produk ini mengandungi formulasi vitamin, mineral, antioksidan, probiotik dan sel stem berkualiti premium untuk menyokong kesejahteraan wanita.

Peptida Melon Pahit
Mengandungi sebatian hipoglikemik. Digunakan secara eluas untuk rawatan diabetes, membantu meningkatkan metabolisme lemak, yang dapat menyumbang kepada pencegahan kegemukan; Memperbaiki masalah perut dan usus, untuk melancarkan haid

  Ekstrak Buah Markisa Passion Fruit
Terdapat banyak Serat, Antioksidan, Vitamin untuk meningkatkan sistem imun dan kesihatan

Fruktosa
Penyerapan yang lebih rendah, karbohidrat Indeks Glikemik (GI) rendah

Ekstrak Sekam Biji Psyllium
Melegakan sembelit; Meningkatkan berat najis dan meningkatkan kelonggaran dengan kehadirannya adalah najis dan dengan meningkatkan kandungan lembapan najis

Serat Larut
Mengurangkan penyerapan lemak; bentuk seperti gel dapat mengelakkan lemak dicerna dan diserap oleh badan

Serat Epal
Membantu badan menghilangkan sisa dan toksin. Juga, dapat meningkatkan kadar pembakaran lemak badan

Probiotik (Bifidobacterium longum)
Peningkatan kekebalan tubuh, meningkatkan fungsi saluran pencernaan, anti penuaan dan fungsi fisiologi penting yang lain

Wheatgrass
Membersihkan hati, memperbaiki masalah gula dalam darah dan menghilangkan logam berat di dalam badan

Sel Stem Epal
Vitamin C yang Kaya; Melambatkan penuaan kulit dan menghalang pembentukan melanin

Apa itu Organik

Makanan organik adalah makanan yang dihasilkan dengan kaedah yang mematuhi standard pertanian organik. Piawaian berbeza di seluruh dunia, tetapi pertanian organik menampilkan amalan yang mengitar sumber, mempromosikan keseimbangan ekologi, dan memelihara biodiversiti. Organisasi yang mengatur produk organik boleh menyekat penggunaan racun perosak dan baja tertentu dalam kaedah pertanian yang digunakan untuk menghasilkan produk tersebut. Makanan organik biasanya tidak diproses menggunakan penyinaran, pelarut industri, atau bahan tambahan makanan sintetik.

Apa itu probiotik

Laporan Oktober 2001 oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mendefinisikan probiotik sebagai "mikroorganisma hidup yang apabila diberikan dalam jumlah yang mencukupi memberikan manfaat kesihatan kepada tuan rumah." Mengikuti definisi ini, kumpulan kerja yang dipanggil oleh Organisasi Makanan dan Pertanian (FAO) / WHO pada bulan Mei 2002 mengeluarkan Pedoman untuk Penilaian Probiotik dalam Makanan.

Mengapa Melon Pahit membantu pada tubuh manusia

Melon pahit banyak digunakan untuk rawatan diabetes. Laporan penyelidikan menunjukkan bahawa ekstrak tembikai pahit dapat memperbaiki obesiti yang disebabkan oleh diet lemak tinggi. Ekstrak tembikai pahit juga dapat membantu menurunkan kadar kolesterol, lemak perut dan berat badan. Ia adalah sumber nutrien yang baik seperti serat, vitamin C, folat dan vitamin A. Ini adalah mikronutrien penting yang terlibat dalam pencegahan penyakit, pembentukan tulang, dan penyembuhan luka. Dalam penyelidikan baru-baru ini, tembikai pahit mengandungi sifat melawan barah dan boleh berkesan terhadap sel-sel perut, usus besar, paru-paru, nasofaring, dan barah payudara.

Apa itu wheat grass

Wheatgrass adalah nama rumput muda tanaman gandum. Rumput gandum mengandungi sedikit kalori tetapi kaya dengan vitamin, mineral, protein, dan enzim. Wheatgrass mengandungi bahan yang bertindak sebagai antioksidan. Antioksidan ini mungkin menawarkan faedah kesihatan yang serupa dengan banyak makanan berasaskan tumbuhan lain. Semasa badan menjalankan proses semula jadi, ia menghasilkan produk sampingan toksik. Sekiranya toksin kekal di dalam badan, tekanan oksidatif boleh berlaku. Tahap tekanan oksidatif yang tinggi boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan, termasuk barah. Antioksidan membantu tubuh menghilangkan toksin ini. Wheatgrass adalah sumber vitamin dan mineral yang berbeza. Ia sangat tinggi kandungan vitamin A, C dan E, serta zat besi, magnesium, kalsium dan asid amino.

Apa itu Stem Cell

Dalam organisma multiselular, sel stem adalah sel yang tidak dibezakan atau dibezakan secara separa yang dapat membezakan menjadi pelbagai jenis sel dan membahagi tanpa batas untuk menghasilkan lebih banyak sel induk yang sama. Mereka adalah jenis sel yang paling awal dalam keturunan sel.

Faedah & Kelebihan

Pertama, Serat meningkatkan peristalsis. Apabila najis tidak diekskresikan secara normal, toksin akan terkumpul di dalam badan. yang bukan sahaja menyebabkan kegemukan pada bahagian badan yang rendah, tetapi juga mempengaruhi kualiti dan kesihatan kulit. Najis yang lebih besar dan lembut yang dihasilkan dari diet tinggi serat merangsang peristalsis, pengecutan otot yang tidak disengajakan yang menjadikan makanan bergerak melalui usus. Jadi, serat bertindak seperti penyapu biologi, menyapu produk sisa yang berpotensi toksik melalui usus dengan lebih cepat. Makanan tinggi serat dapat mengurangkan masa transit menjadi separuh.

Ekstrak Sekam Psyllium Seed, adalah bahagian dari biji tanaman Plantago atau Plantago ovate, yang berasal dari India. Mereka bersifat hygroscopic, mengembang dan menjadi mukilaginous. Ini adalah serat makanan yang meningkatkan berat najis dan mendorong berlakunya kelonggaran kerana kehadirannya adalah najis dan dengan meningkatkan kandungan lembapan najis. Mereka digunakan untuk melegakan sembelit, sindrom iritasi usus, dan cirit-birit.

Kedua, Fiber melambatkan penyerapan lemak. Manfaat lain dari serat termasuk peranan penting mereka dalam melambatkan penyerapan lemak dari apa yang anda makan. Ini adalah satu lagi kelebihan kawalan berat badan yang ditawarkan oleh diet tinggi serat.

Serat epal, mengandung serat makanan dalam jumlah yang sangat tinggi, serat ini mempunyai kesan penekan nafsu makan yang ringan dengan memberikan rasa kenyang dan meningkatkan proses pencernaan dan penghapusan dengan merangsang fungsi usus yang sihat. Juga, ia dapat meningkatkan kadar pembakaran lemak badan.

Soluble fiber (Serat larut) adalah serat yang mempunyai toleransi pencernaan yang tinggi. Juga, ia mempunyai nilai kalori rendah yang sesuai untuk orang yang ingin menurunkan berat badan. Ia membantu melegakan sembelit sekali-sekala, membantu mengekalkan tahap trigliserida serum yang sihat dan mengurangkan kolesterol darah untuk menurunkan risiko penyakit jantung, dan mengurangkan tahap glukosa darah dan insulin pasca-kesihatan yang berada dalam julat normal pada individu yang sihat.

Ketiga, Fiber mempromosikan bakteria usus yang sihat. Serat meningkatkan kesihatan usus besar secara keseluruhan dengan tidak menggalakkan pertumbuhan bakteria berbahaya dalam usus dan mendorong pertumbuhan bakteria bermanfaat. Ini dianggap menyumbang kepada penurunan risiko kanser kolorektal yang berkaitan dengan diet serat tinggi. Serat juga menyumbang kepada persekitaran usus yang lebih mesra - bakteria yang ramah pada serat fermentasi usus besar menjadi asid lemak rantai pendek (SCFA's), nutrien sihat yang dapat digunakan oleh tubuh, Serat meningkatkan kesihatan usus besar secara keseluruhan dengan tidak menggalakkan pertumbuhan bakteria berbahaya di usus dan mendorong pertumbuhan bakteria bermanfaat. Ini dianggap menyumbang kepada penurunan risiko barah kolorektal yang berkaitan dengan diet serat tinggi. Serat juga menyumbang kepada persekitaran usus yang lebih mesra - bakteria yang mesra dalam serat penapaian usus menjadi asid lemak rantai pendek (SCFA's), nutrien sihat yang dapat digunakan oleh tubuh.

Akhir sekali, Stem Cell dapat anti penuaan. Apple Stem Cell mempunyai Vitamin Cyang kaya Vitamin C diperlukan untuk fungsi beberapa enzim dan penting untuk fungsi sistem imun. Ia juga berfungsi sebagai antioksidan. Apple Stem Cell dapat membantu jangka panjang sel stem kulit kita. Ia melambatkan penuaan kulit dan menghalang pembentukan melanin.

Pembungkusan Produk

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

Produk Lux Fibre ini didatangkan dengan kotak berwarna putih dan sekelilingnya dilabelkan nama produk, keterangan produk, alamat dikilangkan, bahan dan kandungan, & cara penggunaan dalam bahasa Inggeris & Melayu

Bentuk Produk

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

Produk Lux Fibre didatangkan dalam bentuk sachet sebanyak 10 keping dengan berat bersih 200g.

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat

Setiap sachet berwarna putih Lux Fibre seberat 20g.

Sachet Lux Fibre dalam serbuk berwarna hijau dan mudah larut dalam air.  

Bahan dan Kandungan

Serbuk Buah Markisa, Frukto-Oligosakarida, Serbuk Sekam Biji Psyllium, Serat Larut, Serat Epal, Probiotik (Bifidobacterium longum), Serbuk Rumput Gandum, Sel Stem Epal, Peptida Peria Katak

Cara Pengambilan :

Campurkan 1 paket serbuk ke dalam segelas 200ml air minuman, gongcangkan dengan shaker kemudian minum. Ambil 1 atau 2 paket sehari.

Perhatian❗
Jangan masukkan air panas atau suam❌
1. Minum Lux Fibre sebelum makan
2. Amalkan 1 jam sebelum makan
3. Digalakkan minum lebih banyak air jika anda mengambil Lux Fibre kerana ia adalah minuman serat fiber
4. Sekiranya anda ingin minum pada waktu malam, ingatlah untuk minum Lux Fibre selepas makan malam 

Cara Penyimpanan :
Simpan di tempat dingin & kering

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat
Berat Bersih : 200 gram
10 paket/sachet x  20 gram

Harga :
RM 130.00

Lux Fiber - Minuman organik untuk langsing dan kurus secara sihat


<center><iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qbRS0LkZD5Q" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Jangan lupa SUBSCRIBE my youtube channel 👉 www.youtube.com/liahasty

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi :


You Might Also Like

1 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community