The Unicorn Party Anjuran The Butterfly Project sudah berusia 5 tahun!

April 29, 2018

Salam dan Hai semua,

Tak sabar nak kongsikan party menarik yang Lia join 1 April 2018 yang lepas. Tetapi apa pun Lia nak ucapkan ribuan tahniah kepada pengasas Tammy Lim telah berjaya mengelolakan The Butterfly Project dan kini sudah berusia 5 tahun. Terima kasih tak terhingga juga sebab memilih Lia menjadi sebahagian dari Butterflies yang menjayakan Unicorn Party ini. Rasa sangat bertuah menjadi salah seorang untuk merasai sendiri party menarik dan terhebat. Harap Tammy dapat mengekalkan dan mempertahankan The Butterfly Project dan menganjurkan acara terhebat lagi selepas ini.

Perjalanan Lia dari Pulau Pinang ke Damansara kali ini sangat berbaloi di samping menghadiri Unicorn Party dan berjalan-jalan setelah beberapa bulan tak datang ke area KL ini. Memandangkan weekend memang Lia sangat free time dan berpeluang untuk join Unicorn Party dan berjumpa dengan rakan blogger dan butterflies yang lain.

Sempena The Butterfly Project sudah berusia 5 tahun, tema party kali ini sangat menarik dan unik dimana bertemakan The Unicorn Party. Kalau dah tema The Unicorn Party, mestilah semua dekorasi mesti mengikut tema kan! Malah, kesemua blogger diwajibkan memakai Magical Unicorn Horn bersama makeup dan baju bertemakan unicorn dan berpandukan poster colours. The Unicorn Party ini bertempat di Wondermilk Damansara dan party bermula pukul 3 hingga 5 petang.

Jom Lia tak sabar nak kongsikan The Unicorn Party dengan semua readers.

Pendaftaran
Lia sampai di Wondermilik Damansara lebih kurang 2.40 petang dan jumpa butterflies yang lain di luar. Semuanya cantik dan stylo bertemakan Unicorn. Kami semak nama kami dan diberikan sticker serta kad untuk redeem gift. Ketibaan kami disambut oleh Mira Cikit salah seorang kakitangan The Butterfly Project.

Pengambilan Goodies Bag

Kami menunggu giliran masing-masing untuk masuk ke dalam bahagian party. Kami diberikan Goodies Bag berbentuk Unicorn Bag oleh Bokoaz Chanuya, kakiktangan The Butterfly Project yang berasal dari Thailand.

Photo Session


Sesi intro yang paling best di mana kita kami bergambar di hadapan poster dan dekorasi kek bertemakan Unicorn. Photographer kami kali ialah Eros yang mengambil gambar yang cantik dari pelbagai sudut. Good Job Eros!

My Unicorn Makeup
Untuk Unicorn Party kali ini Lia makeup sendiri hasil rujukan dari youtube dan hasi carian google. Practice make perfect sampai dapat makeup yang Lia nak.

Ini lah hasilnya makeup yang tak seberapa.

My OOTD

 
Memang agak sukar nak cari baju bertemakan Unicorn di saat-saat akhir tetapi tak patah semangat langsung sebab semangat nak ke party lebih kuat. Bukan selalu ada party yang bertemakan Unicorn bukan.

Top - Pink blouse from Kitschen
Bottom - Rainbow skirt beli dari Carousell
Socks - Beli secara online (Dah lupa beli dari mana)
High heels Pink from Jelly Bunny
Magical Unicorn Horn - beli dari Lazada
Assorted Accessories

Dessert Table

Lia jatuh hati sangat dekorasi Desert Table Unicorn Party kali ini simple & nice berlatarbelakang warna-warna pastel. Tidak terlalu sarat dan nampak menarik kan.


Unicorn Cake ini terlalu comel dah rasa nak my birthday cake macam ni juga nanti.


Cupcakes, brownies, dan cookies yang comel ini sangat sedap & sempat Lia merasa.

Pretty Butterflies with Unicorn Themed




Bersama dengan blogger-blogger yang lain cantik dengan makeup dan attire yang bertemakan Unicorn. Lebih kurang 50 blogger yang menyertai Unicorn Party kali ini. Suka dengan gaya dan penampilan setiap butterflies semuanya unik dan mempunyai karakter tersendiri. Lia pun happy dapat berjumpa dengan kawan blogger yang baru dan lama. Ada yang pernah berjumpa event sebelum ini.

Acara Bermula


Emcee untuk Unicorn Party kali ini oleh Dee Leonard dengan penampilan menarik berambut rainbow dan berkimono bunga-bunga. Memang suka dengan gaya dan keletah dia mengacara dan sangat kelakar.

Pelancaran The Unicorn Party


Mamasan Tammy juga menerangkan kepada Butterflies mengenai apa yang perlu kami buat sepanjang acara. Dan tak lengahkan masa, sebelum kami serbu ke booth dan next activities. Dee dan Mamasan Tammy memecahkan belon untuk acara simbolik kali ini.

Redeem Card


Setiap butterflies diberikan Redeem Card semasa di kaunter pendaftaran dan kami akan membuat 4 aktiviti sepanjang Unicorn Party. Setiap booth perlu tunjukkan Reddem Card dan tebus hadiah. Kad akan ditebuk tanda selesai menerima hadiah.


Booth 1 - Mini Bouquet Flower dari Everyday Flowers


Setiap butterflies akan diberikan mini bouquet dari Everyday Flowers Comel sangat kan dan suka dengan packaging yang simple & nice.

Terdapat banyak jenis pilihan bunga untuk di pilih.



Butterflies hanya perlu memilih dua kuntum bunga sahaja, tulis nama dan tunggu giliran untuk bunga anda di wrap.

Flowers Bar by Everyday Flowers

Jika anda ingin menempah bunga untuk seseorang, boleh didapati di www.facebook.com/everydayflowersmy

Booth No 2 - Boomerang PhotoBox by GNG Studiobooth

Ini lah paling ramai orang beratur dan menunggu iaitu Sesi bergambar di photobooth. Yang paling best ialah Unlimited dan boleh pergi berapa kali anda suka. Banyak props disediakan memang anda hanya pilih yang mana satu anda suka.
Anda boleh bergambar berseorangan dengan gaya tersendiri.

Lebih menarik bergambar dengan kawan-kawan yang lain.

Koleksi gambar dicetak selepas bergambar dan kualiti sangat bagus dimana Waterproof and anti-fingerprint. Memang akan simpan buat kenangan. Apa yang menarik setiap gambar hardcopy turut di emailkan softcopy. Boleh terus update di social media. Malah anda juga boleh ber'boomerang' juga selain bergambar biasa. Inilah servis terbaru dari GNG Studiobooth.

Jika anda perlukan perkhidmatan mereka untuk majlis anda, boleh ikuti mereka di:

Boomerang PhotoBox by GNG Studiobooth


Booth 3 - Adopt A Unicorn dari 50gram
Comel tak Unicorn Mug ni?


Unicorn Mug berharga RM 39.90 boleh digunakan untuk minum ataupun perhiasan letak apa-apa sahaja barangan.



Di booth ini, kami Adopt A Unicorn dimana kami namakan sendiri Unicorn Mug yang kami terima. Lia namakan 'Baby Leo' untuk Unicorn Mug ini dan janji akan simpan sebagai kenangan dan jaga sebaik mungkin.


Jika anda mahukan dapatkan Unicorn Mug ini bolehlah kunjungi :

50GRAM

Laman Web : 50gram.com.my

Booth 4 - Colour a Brrrloon
Sukanya tengok Auto-inflate coloring brrrloon ni.



Di booth ini pula kami diberikan belon Auto-inflate coloring dari Brrrloon yang leper untuk diwarnakan denan menggunakan Marker Ben,.Kemudian perlu Hit the Ballons dan biarkan beberapa minit untuk belon mengembang.

Auto-inflate coloring brrrloon ialah pertama di Malaysia.

Step 1: Color it
Step 2: Hit the center
Step 3: Shake it
Step 4: Watch it grow!



Tengok betapa tekunnya kami mewarna belon masing-masing.


Brrrloon juga menyediakan belon cantik seperti gambar di atas untuk apa-apa acara sekali pun. Perkhidmatan yang disedikan seperti :
➤ Personalized Bubble Balloon
➤ Helium Balloons
➤ Auto-inflate Colouring Balloon
➤ Balloon Powered Toys
➤ Balloon Sculpture
➤ Balloon Arches & macam-macam lagi.

Untuk dapatkan perkhidmatan belon, boleh hubungi di :

Brrrloon

Alamat :
Blok Gurney, Unit G-1-2, Plaza Arkadia,
No.3, Jalan Intisari Perdana,
Desa Park City, 52200 KL
Hubungi No. 018-2777130

Laman web: Akan datang www.brrrloon.com
Facebook: www.facebook.com/brrrloon

Best-Dressed Unicorn 

Ini merupakan acara kemuncak Unicorn Party, dimana pencarian Best-Dressed Unicorn untuk 3 orang butterflies yang berpakaian menarik dan mengikut tema. Kami diberikan sticker gold untuk stick kepada blogger yang anda rasa patut memang pada hari tersebut. 3 orang Butterflies yang menerima sticker paling banyak layak memenangi Best-Dressed Unicorn.



Tahniah kepada pemenang Syafiera Yamin, Rawlin dan Bella kerana memenangi Best-Dressed Unicorn dan mendapat undi yang tinggi di kalangan Butterflies. Setiap pemenang akan mendapat hadiah dari  Trollbeads yang bernilai RM508 setiap satu.

Food



Makanan kami untuk Unicorn Party disediakan oleh Wondermilk antaranya seperti Nasi Goreng, Nachos, Meatball, Ayam, Spring Rolls, Salad, Buah-buahan dan macam-macam lagi.


 Lia juga turut tak lepaskan peluang untuk makan kat sini.

What inside my goodies bag?


Tammy's Gift


Terima kasih Mamasan untuk beautiful card dan Eyes Makeup Brush dari Wanderlust Things.

Belif Malaysia


Best Sellers On-The-Go berharga RM89.00

Anda juga boleh dapatkan di mana-mana stor Belif Malaysia di luar sana. Rasakan sendiri pengalaman penjagaan kulit kelas pertama mestilah dari belif dalam travel-ready pouch.

 Mengandungi 5 produk iaitu:
➤ foam cleanser
➤ refreshing toner
➤ skin-lumizing essence
➤ firming eye cream 
 ➤ moisturizing facial cream. 

belif Malaysia

Laman web: belif.com.my
Facebook: https://www.facebook.com/belifmalaysia

Koji Dolly-Wink's Eyelashes

Lia dapat bulu mata No.28 LOVELY GIRL berharga RM 58.90 dari Koji Dolly-Wink's Eyelashes merupakan salah satu produk keluaran terbaru. Produk ini didatang dengan 2 set bulu mata dan Eye Glue.'

Terdapat 3 lagi keluaran baru dari Koji Dolly-Wink's Eyelashes iaitu No.29 PURE DOLLYNo.30 CHIFFON NUDE dan No.31 AIRY DOLL berhaga RM 58.90 setiap satu.

Anda boleh dapatkan koleksi Koji Dolly-Wink's Eyelashes di Watsons ataupun Sasa Malaysia.

NYX Cosmetics Malaysia 




NYX Cosmetics Malaysia 
Boleh didapat di mana-mana stor NYX dan juga secara online.


Wanderlust Things
Rantai unik dan comel berbentuk Unicorn dari Wanderlust Things. Unicorn Necklace berharga RM 14.90 

Anda boleh dapatkan di:

Wanderlust Things
Laman web: www.wanderlustthings.com
Facebook: https://www.facebook.com/wanderlustthingsshop

Himawari Hair Care



Sampel dari Himawari Hair Care dan anda juga boleh dapatkan produk secara online di sini https://bit.ly/2uDZMHn

Antara sampel yang dapat ialah :
➤ Himawari Shampoo Volume & Repair 
➤ Himawari Conditioner Volume & Repair 
➤ Himawari Shampoo Rich & Repair
➤ Himawari Conditioner Rich & Repair

Anda boleh dapatkan produk ini di stor terpilih Watsons & Sasa Malaysia.

--------------------------------------------------------

Semoga Mamasan Tammy dan The Butterfly Project akan lebih berjaya dalam masa akan datang dan menganjurkan acara-acara menarik pada masa akan datang. Rasa bertuah dapat menyertai The Butterfly Project Community dan mengenali lebih ramai blogger di luar sana.

The Butterfly Project
Laman web: http://www.butterflyproject.my/
Facebook: The Butterfly Project
Instagram: @butterflyproject.my

#butterflymsia #everydayflowersmy #gngstudiobooth #brrrloon #belifmy #nyxcosmeticsmy #dollywink #50gram #wanderlustthings #trollbeadsMY



You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community