Laksa Janggus Balik Pulau

September 28, 2010



Laksa Janggus
laksa yang paling famous kat Penang.
Terletak kat Balik Pulau.
takpun dikenali sebagai laksa Timah.
sebab owner laksa nama Timah.


Kenapa nama laksa Janggus?
Nama diambil sempena pokok Janggus yang besar kat tepi kedai.
Janggus tu gajus okay.
kalau orang kelantan panggil 'ketereh'.
Papan tanda di atas dah x cukup huruf.


Nak pergi laksa Janggus kena lalu ikut bukit-bukit.
boleh lalu ikut bukit Relau, bukit Ayer Itam, bukit Teluk Bahang, takpun bukit Teluk Kumbar.



Kat Laksa Janggus kene self services.
Sama macam McDonald.
Siap ada dulang
So nak makan pilih sendiri.
Sebelum makan beratur dulu.



Laksa Janggus Special

Menu utama Laksa Janggus mestilah laksa.
Laksa sini lain dari yang lain sebab kuahnya.
Kuah laksa nie memang pekat.
Rasa secukup rasa dah isi ikan yang banyak.
Memang favorite i laksa yang kuah pekat.

Harga laksa takde lah mahal sangat.
Ada Laksa Special RM 3.00, Laksa Biasa RM 2.00 dan Laksa Kecil RM 1.20.
So sangat berpatutan kan.
Siap boleh beli bungkus lagi.


K'teow Th'ng

Selain laksa', ada menu lain iaitu K'teow Th'ng, Mee Th'ng & Bihun Sup.
RM 3 semangkuk.


Ais kacang


Air mata kucing



Menu untuk perut lapar.

Selain tu, ada makanan lain lagi.
Rojak Buah, Pisang Goreng, Cucur Udang, Ais kacang.


Kalau laksa sedap, mesti orang ramai kan.
Tempat pun full.
tengok orang beratur panjang kan.


For ur information this place also featured buy TV3.
Jalan-jalan Cari Makan.



Pergi open house pakai baju kurung.
Sopannya.
N then singgah Laksa Janggus.

;-)

You Might Also Like

8 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community