Summary of my life on 2014

January 05, 2015

January 2014



Having dinner at my primary school dinner




Hangout with my friend at Georgetown area.
Snap picture at Penang Street Art.



February 2014



Staying at Laman Dayung Homestay, Sungai Buloh.



Mac 2014


My new haircut for 2014.



April 2014



Really love to having my hot chocolate and cake at favorite cafe.



May 2014

Celebrate my mom birthday



June 2014

 Love June very much because my birthday month !


July 2014



Photoshoot of my online shop.




Raya Puasa outfits.


 Snap photo at town area



August 2014


Hangout with my bff, Siti at Bukit Bendera


September 2014


Having tea time at China House


October 2014



Raya Haji outfits





Hangout with Siti at Moustache Cafe






One of my bff weddings,
Congrats Baizura!



November 2014




My first outing as a talent.
Thank phogtog Fizri Wyre Phsyco.



December 2014


Outing with my old friend, Coco Shopul





Photoshoot as Red Riding Hood.
Thanks GYP.



Light at the end of the year



Cepatnya masa berlalu. Sekejap sahaja tahun 2014 meninggalkan kita. Sekarang tahun 2015 muncul. Banyak nya kenangan pahit manis suka duka sepanjang tahun 2014. Azam dan impian ada yang terlaksana. Ada yang tidak Lia akan bawa ke tahun 2015. Setiap benda Lia akan usaha dan tawakal segala benda semoga Tuhan makbul permintaan.


Di sini Lia nak mohon maaf dan ampun untuk orang-orang di luar sana yang mengenali Lia. Mana tau ada buat salah dan silap. Ada terkasar bahasa yang terguris hati, Saya pun manusia biasa seperti anda. Tak lari dari buat kesalahan. Setiap salah yang dilakukan Lia minta maaf, Mohon Lia belajar dari kesalahan dan kesilapan dan takkan ulangi benda yang sama. Untuk semua orang yang pernah salah faham or sakitkan hati sebelum ini, jangan risau Lia dah maafkan semua orang dalam hidup Lia. Lia nak life yang tenang dan aman & tak mau ada dendam dalam hati Lia. Siapalah Lia nak menghukum manusia. Serahkan semua kepada tuhan. Kalau Lia ada salah Lia akan kena part Lia. Dunia ini bulat. Kadang-kadang kita kat atas kadang-kdang kita di bawah.


Untuk mama dan ayah, kakak akan buat Mama dengan Ayah satu hari bangga dengan pencapaian anakmu ini suatu hari nanti. Masa yang sama Lia berharap dapat membalas jasa baik mama ayah sebanyak mungkin, Pengorbanan membesarkan dari kecil sampai lah sekarang,


Untuk kawan-kawan dan insan tersayang, maafkanlah salah Lia sekiranya sepanjang persahabatan kita. Ada hikmah di setiap kejadian Allah turunkan. Tak semestinya setiap hubungan itu sentiasa indah. Kadang-kadang ada perselisihan pendapat. Apapun terima kasih terima Lia seadanya baik buruk Lia. Terima kasih sebab bawa kegembiraan dan gelak tawa dalam hidup Lia walaupun seketika. Terima kasih juga tolong Lia dalam kesudahan dan kesedihan.





Untuk tahun 2015, Lia berharap dan usaha semoga semua cita-cita Lia akan tercapai.


Berharap juga dapat kawan baru. Semoga luas lagi pergaulan. Kawan biar seribu kan.


Kahwin? Doakan Lia akan tamatkan zaman bujang Lia tahun ini dan bertemu jodoh yang baik. Sebab Lia jeles kawan-kawan kahwin. Takpun tengok happy married couple usung anak/baby. That cute.


Business? Lia akan bangun dari berehat lama dalam business. Berharap juga dapat jadi usahawan wanita yang berjaya. Ceh Ceh. Semoga Allah murah rezeki dalam business.
Cool Dolly Orange akan mula bangkit.


2015 juga Lia nak explore banyak benda baru. Tak salahkan mencuba. Lia kan buang sifat malu la. Nak jadi more confident. 


Lagi satu pedulikan apa orang nak bercakap pasal kita. Mulut orang sentiasa tak kena. Buat baik kena kutuk. Buat salah pun lagilah kan. Kita berdiri atas kaki kita sendiri. Susah senang kita tanggung dan bangun sendiri. Rezeki kita tuhan yang bagi. Bukan manusia.


Itu sahaja for my 2015 wishlist.
Anyway thanks for reading silent reader.



You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community