Medan Part 5 | Ladang Teh Sidamanik

March 05, 2015

Salam dan Hai ;)

Destinasi pertama selepas turun dari Feri, sementara perjalanan ke Air Terjun Sipiso-piso kami ke Ladang Teh Sidamanik, Permatang Siantar. Selalunya siapa yang ambik pakej trip ke Medan tak include pun datang ke Ladang Teh ni. Kami di bawa ke sini oleh bapa Supir sebab ini merupakan kawasan kampung dia. Bapa Arifan banyak kali bertanya kami semua nak singgah ladang Teh tak. Kami semua tak kisah & janji dapat berjalan.


Ladang Teh Sidamanik, Permatang Siantar. 



Nak masuk ke ladang teh ni, kami akan lalu perkampungan orang Batak yang beragama kristian. Sebab banyak gereja dekat kawasan ini. Setiap rumah akan ada kubur family dan saudara-marahmasing-masing. Kalau kita memang tak berani kubur tepi rumah. Maybe senang kut dorang nak melawat kubur sebab kawasan ini kebanyakkan jauh dari kampung lain dan jaruh dari bandar. Kawasan banyak pendalaman dan kena ada tranport sendiri. Kalau binatang bernama babi bersepah tepi jalan dan yang paling best sembelih dengan darah tepi jalan. Tak sanggup nak tengok sebab rasa geli. Okay dah taknak cita pasal binatang tu.

















Kat ladang teh ni saha banyak snap pic untuk kenangan. Sebab view sangat cantik. Ladang teh yang hijau dengan awam biru. Kami masuk kat bahagian tengah kawasan ladang. Siap posing lompat la jalan la macam-macam. Tak sama dengan view Cameron Highland. Sini lagi menarik dan best sangat.


Next destinastion ke Bar & Restaurant Siantar Hotel, Simarjunjung.

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community