Tampil Cantik dengan Shawl Murah

June 29, 2015

Salam Ramadhan,


Kesibukkan berpuasa ketika Ramadhan, ada juga segelintir dah mula membeli barangan untuk persiapan untuk raya nanti. Semuanya mesti mahu cantik bergaya ketika bulan Syawal yang kian menjelma. Kali ni Lia nak berkongsi mengenai penggayaan shawl untuk kaum wanita bertudung di luar sana.



Apa itu shawl?

Shawl juga dikenali sebagai selendang berbentuk segi empat tepat dan panjang selalunya. Merupakan salah satu fesyen terkini dipakai oleh wanita. Ia akan menampakkan keayuan seseorang pada pandangan mata dan juga mengikut syarii Islam iaitu menutup aurat.



Kelebihan shawl?

Kelebihannya terletak pada raut wajah si pemakai. Jika bijak menggayakannya akan kelihatan menarik, mempesona dari pandangan mata lelaki, cantik berseri lagi memukau. Dalam Islam, seseorang wanita diwajibkan memakainya untuk menutup aurat.




Seseorang wanita sanggup menghabiskan ratusan ringgit semata-mata untuk mendapatkan tudung kegemaran mereka. Ialah bukanlah sesuatu yang pelik. Namun bagi anda yang kurang berkemampuan atau mungkin tidah mahu berbelanja secara keterlaluan, apa kata jika anda membeli koleksi shawl murah dan ikut tips-tips berikut untuk menyerlah penampilan anda.



Tips #1 - Always choose the simple design 



Elakkan memakai tudung dengan rekaan yang 'merapu' sehingga kelihatan seperti seorang 'fashion victim'. Rekaan tudung yang simple anda hijab express seperti gambar di atas. Pada pandangan saya sendiri, saya lebih tertarik menggayakan hijab express seperti ini untuk pemakaian sepanjang hari. Sesuai untuk wanita bekerjaya yang sibuk dan mengejar masa. Simple, menarik dan bergaya.





Tips #2 - Pilih shawl yang sepadan dengan tona kulit


Pemilihan shawl mestilah sepadan tona kulit anda. Jika anda mempunyai tona kulit yang cerah dan sawo matang, koleksi shawl pastels atau warna-warna yang agak terang seperti royal blue atau emerald green mungkin bersesuaian. Bagi anda yang mungin berkulit gelap, pilih shawl dari pilihan earth colours.





Tips #3 - Pilih shawl corak yang simple dan tidak terlalu 'heavy'




Dan jika ingin menggayakan shawl corak murah yang bercorak, pilih corak yang simple dan tidak terlalu 'heavy'. Corak yang terlalu heavy akan menjadikan shawl tersebut kelihatan murah daripada harga yang sebenar!



Tips #3 - Bergaya penuh keyakinan

Tips yang terakhir ini, bergayalah dengan penuh keyakinan. Remember that no one knows. Gaya yang menarik bukan diukur dari harga pakaian anda, tetapi kebijaksaan anda untuk melaksanakan.




Tutorial Penggayaan Shawl

Tidak perlu risau mengenai cara penggayaan shawl, boleh belajar dari kawan-kawan, majalah atau dari internet. Kini, banyak tutorial yang menyediakan cara penggayaan shawl di youtube atau pun google sahaja. Semuanya di hujung jari anda.







Jangan lupa dapatkan koleksi shawl murah anda di www.zalora.com.my. Untuk anda yang sibuk bekerja dan tidak sempat shopping di luar sana, ambil masa anda seketika dan melayari website Zalora. Pilih shawl yang anda berkenan, bayar menerusi online banking dan tunggu penghantaran dari Zalora. Mudah bukan! Zalora kini menampilkan koleksi shawl yang sangat menarik dan harga yang murah sempena Syawal kali ni. Rugi jika anda tidak mendapatkannya!







Sekian, Selamat Berpuasa dan Salam Ramadhan.


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community