Pelancaran Pameran Seni "I Paint Music" di G Art Gallery, G Hotel Gurney

November 12, 2017

Salam dan Hai semua,


Pelancaran Pameran Seni "I Paint Music" dari Madeleine Ekeblad


Anda peminat seni lukisan & muzik?


1 November 2017 yang lepas, Lia telah menghadiri satu pelancaran pameran lukisan di G Art Gallery, G Hotel GurneyG Art Gallery dengan besar hati mempersembahkan Madeleine Ekeblad, yang juga dikenali sebagai Maddi, seorang artis yang diiktiraf di peringkat antarabangsa yang melukis menggunakan cat dan muzik bersama-sama dengan pukulan lirik untuk pameran solo nya iaitu "I Paint Music" di Malaysia. Maddy mempersembahkan muzik dan lirik di dalam setiap lukisan nya. 

Madeleine Ekeblad, yang juga dikenali sebagai Maddi.
Maddi merangsang perasaan penonton dengan bunyi melalui tema tarian dan muzik. Maddi menarik perhatian penontonnya dalam cerita irama dan pergerakan yang sangat relevan dan menarik. Anda akan melihat ciri-ciri alat muzik seperti piano, gitar & selos dan bersama dengan "gadis dalam pakaian merah" klasik yang paling terkenal. Karya-karya beliau mencerminkan sifat dirinya yang hidup dalam falsafah yang dinamis dan bersemangat yang dia miliki untuk seninya sendiri dan peranan yang dimainkan oleh seni dalam masyarakat hari ini.

 Madeleine Ekeblad menyampaikan karya seninya bernama 'Desert Song' kepada Pengurus Besar G Hotel, Encik Michael Hanratty
Ucapan oleh Cik Madeleine Ekeblad

Dia mendengar muzik Jazz atau Classics apabila bekerja dengan enamel, akrilik atau dakwat pada kanvas. "Saya mendengar muzik di mana-mana. Muzik dan Tari adalah cita-cita saya yang paling hebat dan ini digambarkan dalam gaya lukisan 'gaya bebas' energik saya. Saya Artis generasi keempat, dan membesar dalam keluarga seni yang membolehkan pemikiran kreatif dan eksperimen. Ibu saya seorang pelukis / pengukir artis, bapa saya seorang penari tarian, nenek saya seorang penggubah pereka dan datuk saya adalah artis / pengukir untuk British Royal Mint, "ujar Maddi.

Tetamu dan Media mendaftar untuk pameran
Piring hitam berpusing-pusing, tarian merah, hitam dan putih memainkan irama muzik Jazz sejak tahun 1880-an, Maddi sangat suka, menjemput penonton untuk mengenang kembali kenangan muzik mereka sendiri dalam karya-karyanya.

Cik Madeleine Ekeblad, menjelaskan karya seninya kepada salah seorang tetamu.

Maddi telah menjadikan Malaysia, Pulau Pinang khususnya, rumah keduanya. Kembali ke kampung halamannya di Brisbane, dia adalah Duta Jenama Selebriti untuk Majlis Bandaraya Redland Pelancongan dan dia telah menerbitkan lebih daripada 6 buku motivasi. Beliau juga dianugerahi gelaran "Juara Kebudayaan" dari Seni Queensland atas dedikasinya terhadap seni. Beliau juga telah berpindah ke Hong Kong, di mana dia mempunyai lebih dari 10 pameran dengan seni yang dibeli oleh beberapa pengumpul antarabangsa dari Australia, Perancis, England, India, Amerika Syarikat, Eropah, Korea Selatan, China, Hong Kong dan Singapura. Artis, Pengarang, Ahli Seni, Tutor Bengkel, Hakim Seni, Kurator, Guru, Pengarah OMSA hanya beberapa pencapaiannya.

Cik Madeleine Ekeblad melukis Cello sambil berkongsi cerita dengan tetamu
Artis Australia ini bertujuan untuk menarik perhatian semua orang dengan kehebatan senimannya dan keperibadiannya yang bergelora dengan karya-karyanya. Acara pelancaran pameran seni "I Paint Music" adalah pada 1 November 2017 dari 6 malam hingga 7 malam di G Art Gallery, Link Bridge di Level 1 untuk memulakan pamerannya sehingga 31 Januari 2018. Maddi akan berada di acara pelancaran untuk mempamerkan dan menerangkan terperinci mengenai seninya dan juga untuk melakukan gimmick selama 10 minit. 


Pelancaran Pameran Seni "I Paint Music" juga diserikan dengan beberapa ucapan orang penting iaitu Pengurus Besar G Hotel &  Pengarah Pameran Seni Kontemporari Asia & Galeri Hong Kong.

Ucapan oleh Pengurus Besar G Hotel, Encik Michael Hanratty 

Ucapan oleh Encik Mark Saunderson, Pengarah Pameran Seni Kontemporari Asia & Galeri Hong Kong

Selepas selesai pelancaran, sesi memnberikan tanda penghargaan kepada Encik Mark Saunderson dan juga penyerahan lukisan kepada Encik Michael Hanratty.

Dari kiri: Penolong Pengurus Marcom, Cik Annie Wong, Pengarah Peristiwa, Encik Zakaria Bakar, Pengarah Komunikasi, Ms. Christina Tan, Pengarah Asia Art Contemporary Art Show & Fabrik Gallery Hong Kong, Encik Mark Saunderson, Cik Madeleine Ekeblad dan Pengurus Besar G Hotel, Encik Michael Hanratty

Cik Madeleine Ekeblad dan tetamu lain






Tetamu menikmati pemandangan lukisan dalam pameran seni "I Paint Music"


Foto-foto di bawah merupakan sebahagian hasil lukisan "I Paint Music" dari Madeleine Ekeblad. Setiap lukisan yang dipamerkan mempunyai nama tersendiri dan harga yang berlainan. Anda boleh membeli lukisan jika ada berkenan di hati. Karya seninya semuanya dijual. Mereka yang berminat dengan kepingan seninya boleh menghampiri kaunter penyambut tetamu untuk pertanyaan.

Nama lukisan : Concert in Cloud Forest

Nama lukisan : Evening Love Song

Nama lukisan : Cello sings under the Midnight Sky

Nama lukisan : Concert in Cloud Forest

Nama lukisan : Spring Dance

Nama lukisan : Dancing Under the Apple Tree

Nama lukisan : Dessert Songs

Nama lukisan : Lady & her music & Songs of Summer Wine


Nama lukisan : A Golden Night

Nama lukisan : Cello On Fire

Nama lukisan : Rhythm and the Swan

Nama lukisan : My Music Room

Nama lukisan : Dancer in the Black Gloves & Cello beyond the Fence

Nama lukisan : The Violinist and the Palm Tree & Lover's Garden

Nama lukisan : Dust of Old Dream, Violin in the Cherry Grove & Waiting for my Lover


Mengenai G Art Gallery
  • G Art Gallery adalah galeri seni kontemporari yang ditubuhkan pada Oktober 2011 di G Hotel Gurney untuk mempromosikan dan menyokong komuniti seni, baik di dalam dan di luar negara. 
  • Sejak itu, G Art Gallery telah menampilkan artis terkenal dari latar belakang dan bakat yang berlainan seperti lukisan minyak, fotografi, cat air, kaligrafi, perkakas tembaga dan lain-lain. 
  • G Art Gallery terbuka untuk tontonan awam tanpa bayaran. 
  • G Art Gallery memandang ke hadapan untuk mempamerkan lebih banyak artis yang bervariasi.


Pameran itu akan berlangsung sehingga 31 Jan 2018. Dijemput semua warga Malaysia yang meminati seni dan lukisan untuk melihat sendiri pameran "I Paint Music" dari Madeleine Ekeblad.


Pameran Seni "I Paint Music"

Artis : Madeleine Ekeblad.
Lokasi : G Art Gallery, G Hotel Gurney
Tarikh : 1 November 2017 hingga 31 Januari 2018



You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community