Jom miliki berus gigi keluaran Jordan untuk Gigi Cantik dan Gusi Sihat

January 15, 2018

Salam dan Hai semua,


Memberus gigi merupakan satu kebiasaan kita setiap hari bukan. Rasa tidak lengkap jika tidak memberus gigi dan akan merasa tidak selesa dengan sisa makanan melekat di celah gigi anda. Kita juga mempelajari cara memberus gigi semasa kita kanak-kanak lagi.

Apa itu berus gigi?

Berus gigi ialah sejenis alat yang terdiri daripada sebuah berus kecil yang digunakan untuk membersihkan gigi dengan menggosok gigi. Pada kebiasaanya, ubat gigi yang selalunya mengandungi florida ditambahkan ke atas berus gigi bagi memudahkan lagi pembersihan gigi. Berus gigi datang dengan pelbagai tekstur berus, serta pelbagai saiz dan bentuk. Kebanyakan doktor gigi menyarankan berus gigi yang dilabelkan "Soft" (maksud: lembut), kerana berus yang keras boleh merosakkan enamel gigi. Berus gigi selalunya diperbuat daripada serat sintetik, namun terdapat juga berus gigi dengan bahan semula jadi. Berus gigi komersial pertama telah dicipta oleh Goldstein dan Hautman pada 1875.
(Sumber dari Wikipedia)

Anda sekurang-kurang memberus gigi 2 KALI SEHARI setiap kali siang dan malam.

Anda perlu tahu cara memberus gigi dengan langkah dan teknik yang betul untuk gigi dan gusi yang sihat.

Tempoh untuk anda setiap kali memberus gigi adalah 2 MINIT.

Ramai yang memberus kurang dari 1 minit merupakan tempoh yang tidak cukup untuk membersihkan gigi.

Anda perlu menghabiskan masa memberus gigi anda di setiap bahagian atas kanan, atas kiri, bawah kanan dan bawah kiri.?

Terdapat pelbagai berus gigi yang dijual di luar sana. Setiap berus mempunyai ciri dan bentuk yang berbeza. 


Lia nak memperkenalkan salah tu produk berus gigi yang tidak asing lagi iaitu jenama Jordan. Jordan mempunyai pelbagai ciri, bentuk dan saiz mengikut peringkat umur bermula dari bayi, kanak-kanak hinggalah dewasa.


Sejarah Jordan?

Ia adalah pembuat sisir Denmark yang memulakan semuanya. William Jordan dilahirkan di Copenhagen pada 22 Januari 1809 dan dibesarkan sebagai anak sulung dari 12 orang anak. Sejurus selepas tamat pengajian Wilhelm dihantar ke Kiel, Jerman untuk mencari kerja, dan dari sana pindah ke Hamburg di mana dia mula belajar membuat sikat. Di bawah bimbingan ahli-ahli terampil Jerman, Wilhelm Jordan memperoleh kemahiran yang meletakkan asas untuk pekerjaannya, mewujudkan warisan yang masih hidup dan baik hari ini.


Selepas mencuba nasibnya selama beberapa tahun sebagai pengembara perjalanan di Eropah Tengah, Wilhelm Jordan kembali ke Copenhagen dan menubuhkan kedai sisanya sendiri. Walau bagaimanapun, ia gagal memberikannya cukup wang untuk hidup sehingga pada tahun 1837 ia menutup kedai itu dan pergi bersama dua rekan pembuatnya kepada Christiania, sebagai modal Norway, Oslo, kemudian dikenali, untuk mencari nasib mereka di sana. Ketiga-tiga mereka telah menubuhkan perniagaan pembuatan sikat sederhana di pusat bandar pada 5 Ogos 1837, yang kini berkembang menjadi salah satu kilang berus utama di Eropah.

Pada tahun 1845 Wilhelm Jordan, merasakan peluang perniagaan, mula mengambil minat dalam membuat berus ketika itu Christiania tidak memiliki pembuat berus sendiri. Wilhelm Jordan tidak mempunyai pengalaman kerajinan sebelumnya, tetapi sekali lagi berangkat ke Hamburg dan di dalam persekitaran membuat sikat yang giatnya, dia membuat beberapa kawan yang, bersama-sama dengan keluarga mereka, mengiringi dia kembali ke Christiania. Dengan fokus baru pada perniagaan berus berus Wilhelm Jordan terus berkembang dan berkembang.

(sumber dari http://www.jordan.no)

Jordan Oral Care - Antara Berus gigi untuk Orang Dewasa:

1) Expert Clean

2) Clean Smile

3) Ultimate You

4) Individual

5) Shiny White

6) Target Sensitive

7) Target Teeth & Gums

8) Target White

9) Clean Between

10) Advanced

11) Advanced White

12) Total Clean

13) Classic MT

14) Clinic Gum Protector


Jordan Oral Care - Antara Berus gigi untuk Kanak-kanak:

1) Step 0-2 years

2) Step 3-5 years

3) Step 6-9 years

4) Hello Smile

5) Buddy 1-10


Antara produk lain yang terdapat di Jordan ialah Dental Sticks, Dental Floss, Ubat gigi, Interdental brushes dan banyak lagi.


Dapatkan segera produk keluaran Jordan di setiap pasaraya, farmasi dan online eCommerce store seperti Shoppee.com.my & Motherhood.com.my 🚩

#LifeIsSweet #JordanAsiaPacific

Gambar-gambar berus gigi Jordan adalah sumber dari http://www.jordan.no/en

You Might Also Like

1 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community