Bibir Merah Menyengat dengan lipstick Juliet Red dari Swanicoco

October 06, 2018

Salam dah Hai semua, 

Lipstick ataupun seringkali dipanggil gincu merupakan salah satu barangan komestik yang setiap wanita wajib ada. Lipstick merupakan kosmetik asas dan setiap wanita sekurang-kurang mempunyai koleksi satu atau dua warna kegemaran. Lipstick memberikan warna pada bibir untuk meningkatkan keyakinan diri dan merubah wajah seseorang lebih ceria.

Lia juga ada banyak koleksi lipstick di rumah walaupun tak pandai nak bersolek. Tapi lipstick wajib ada dalam handbag ketika memerlukan. Kalau tak bersolek tebal pun hanya kenakan lipstick sahaja wajah dah semakin ceria. Kalau anda pandai menggunakan lipstick sebagai blusher, anda dapat merahkan pipi anda juga sebagai blusher.

www.liahasty.com

Kali ini Lia nak kenalkan dengan korang semua lipstick Juliet Red dari Swanicoco.

Apa itu Swanicoco?

Swanicoco memulakan perniagaan dengan mewujudkan sabun yang ditapai secara semulajadi. Untuk menghasilkan sabun semulajadi yang sangat baik, kami memilih herba ubat yang terbaik, mendidihnya, dan kemudian menapai mereka. Pada masa ini, kami adalah syarikat kosmetik semula jadi teratas di Republik Korea. Terima kasih kepada falsafah korporat kami yang hanya diperoleh daripada alam semula jadi, dan bukan produk kimia buatan, adalah yang terbaik. Lebih-lebih lagi, kami meletakkan keutamaan penting dalam memperoleh bahan-bahan berkualiti tinggi, terlibat dalam penyelidikan pembangunan bio yang tidak berhenti-henti untuk mewujudkan sistem bio semulajadi, dan tanpa henti menerima cabaran. Lebih-lebih lagi, kita sentiasa menyimpan minda pemula untuk membuat produk seolah-olah mereka adalah untuk keluarga kita sendiri. Kami akan terus berusaha keras untuk menyediakan kosmetik semula jadi yang selamat dan sihat untuk kulit anda.

Identiti jenama Swanicoco

Perkataan "Alam" di bahagian atas logo Swanicoco bermaksud bahawa kita adalah syarikat kosmetik semulajadi. Bunga peony di pusat melambangkan kelimpahan dan keanggunan. Di bahagian bawah logo, perkataan "Swanicoco" bermaksud kita mengejar keanggunan "angsa" (feminin), dan "coco" bermaksud "kelapa" (seperti yang kami tawarkan kosmetik semula jadi botani) dalam bahasa Perancis. Identiti jenama kami menunjukkan bahawa kami adalah syarikat yang bekerja keras untuk mencipta kosmetik semulajadi bukan sahaja untuk wanita, tetapi juga untuk lelaki, iaitu, untuk semua orang.

Rahsia Kecantikan (Bahan: BIO Fermentasi)

Kosmetik yang dipanaskan menggunakan teknologi yang sama yang digunakan untuk makanan yang ditapai. Semasa proses penapaian, zarah menjadi lebih kecil, dengan itu meningkatkan kadar penyerapan mereka pada kulit. Di samping itu, kerana ia adalah komponen semulajadi, mereka tidak merengsakan kulit. Selain itu, semasa penapaian, nutrien yang tidak wujud seperti asid amino dan antioksidan, dijana untuk merawat kulit yang rosak dan mencegah penuaan kulit. Swanicoco menggunakan bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran, dan herba perubatan Korea sebagai ramuan untuk penapaian, dan mengintegrasikan bioteknologi menjadi komponen semula jadi mesra alam untuk membantu memperbaiki kulit. Selain itu, bukannya air yang disucikan, kami menggunakan ekstrak yang ditapai, yang menyumbang 80% kosmetik kami. Oleh itu, kami telah melengkapkan satu lagi langkah menerusi teknologi kosmetik yang dipertingkatkan.

Penyelidikan bioteknologi semulajadi

Swanicoco tidak menggunakan bahan-bahan yang berbahaya kepada kulit seperti pewarna, wangian tiruan, pengawet kimia, steroid, alkohol, minyak mineral, paraben, dan benzofenon. Sebaliknya, kami berusaha sebaik-baiknya untuk menggunakan ekstrak semulajadi dan yang ditapai, dan telah melakukan penyelidikan yang kekal untuk memastikan komponen semula jadi tidak bercanggah antara satu sama lain apabila digabungkan. Oleh itu, kita memperoleh kaedah pencampuran optimum. Terima kasih kepada usaha kami untuk mencipta kosmetik semula jadi yang selamat, hypoallergenic, ringan, dan ideal untuk semua jenis kulit, kami berjaya mengintegrasikan bioteknologi menjadi bahan semulajadi yang mesra alam untuk kosmetik kami untuk memberi kesan kulit yang lebih baik.

Natural Korean and patented ingredients 
(bahan-bahan semula jadi di Korea dan bahan-bahan yang dipatenkan dari pelbagai negara)

Bahan utama kosmetik Swanicoco sama ada diekstrak dari kilang semula jadi Korea; bahan yang dipatenkan dari Eropah, termasuk Perancis, yang mengetuai pasaran kosmetik global; atau bahan organik dari Amerika Syarikat dan Australia. Produk kami dicipta untuk selamat dan mempunyai kesan yang hebat, dengan Faktor Pertumbuhan Epidermal (EGF), Fibroblast Growth Factor (FGF), dan peptida protein.

Bahan dan Kandungan Produk

Octyldodecanol, Isononyl Isononanoate, Silica, Ricihus Communis (Castor) Minyak Benih, Isoeicosane, Ozokerite, Etilhexyl Palmitate, Lilin Microcrystalline, Paraffin, Phenyl Trimethicone, Triglyceride Capric / Capric / Capric Triglyceride, Copernicia Cerifera (Carnauba) Caprylly Glycol, Minyak Kernel Arginia Spinosa, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Hexylene Glycol, Fragrance, Phenoxyethanol, Ci 15850, Ci 45410, Ci 15985, Ci 19140, Ci 15850

Swanicoco Red Juliet Lipstick Limited Edition

Swanicoco telah mengeluarkan Show The Velvet lipstick BLACK EDITION dengan 3 shade/warna :

www.liahasty.com

1) Pink Blossom
2) Shine Orange
3) Juliet Red

BLACK EDITION ini merupakan LIMITED EDITION dimana jumlah kuantiti yang terhad yang akan dijual dan apabila ia dijual, tidak akan dibekalkan semula!

www.liahasty.com

 Lia telah mencuba shade Juliet Red merupakan warna merang terang dan menyerlah bila diaplikasikan di wajah. BLACK EDITION ini bukan sahaja menawarkan warna-warna terang, tetapi memberikan kelembapan ke bibir anda melalui minyak semulajadi!

Vivid 3 colors, long-lasting Moisturizing and softening by carnauba wax and natural oils

Pembungkusan Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

www.liahasty.com

Produk Juliet Red ini didatangkan dalam kotak kecil berwarna hitam & merah dan disekelilingnya dilabelkan nama produk, keterangan produk, bahan dan kandungan dalam bahasa korea.

Bentuk Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

www.liahasty.com

Lipstick Juliet Red nampak classy dan mewah didatangkan dengan warna hitam sempena BLACK EDITION. Di bahagian bawah kotak dilabelkan juga jenis shade/warna lipstick.

www.liahasty.com
Di bahagian bawah lipstick dilabelkan dalam tulisan Korea.

Saiz Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

www.liahasty.com

Saiz produk : 10 gram

Saiznya yang ringan, mudah dipegang dan mudah untuk dibawa. Mudah juga untuk simpan di dalam tas tangan anda.

Tekstur Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

Tekstur lipstick  ini sangat lembut dan ringan, serta memudahkan aplikasi di bibir anda. Dalam masa yang sama, Lia suka lipstick ini berbau bunga ros & sangat wangi.

Sesuai untuk semua jenis kulit

Kelebihan Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

➤ Mengandungi bahan pelembap semulajadi
➤ Moisturizing + tahan lama + warna yang menarik
➤ Kesan jangka panjang dan perlindungan UV.
➤ Merawat kulit yang rosak
➤ Mencegah penuaan kulit (anti aging)
➤ Membantu memperbaiki kulit
➤ Bahan menggunakan ekstrak bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran, dan herba perubatan 
➤ Bebas dari bahan kimia,

Cara Penggunaan Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

Langkah 1 : Anda perlu pusingkan bahagian penutup atas lipstick di untuk membuka.
www.liahasty.com

Langkah 2 : Kemudian, Anda perlu pusingkan bahagian penutup bawah dan lipstick akan keluar di bahagian atas.
www.liahasty.com

Langkah 3 : Sapukan dan oleskan di bibir anda.
www.liahasty.com

Tips dan Tutorial aplikasi Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

Anda juga boleh rujuk dua tutorial dibawah bagaimana untuk aplikasi oleskan lipstick Red Juliet ke bibir anda.

TUTORIAL 1 
www.liahasty.com


TUTORIAL 2
www.liahasty.com

Testimoni sebelum dan selepas menggunakan Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

www.liahasty.com

Anda boleh lihat sendiri sebelum dan selepas aplikasi lipstick Juliet Red ke bibir. Ini adalah hasil testimoni Lia selepas penggunaan.

Pendapat Lia selepas menggunakan Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

www.liahasty.com

Lia jarang menggunakan lipstick berwarna terang sebelum ini. Disebakan risau dengan penampilan yang nampak agak kekok. Rupanya apa yang difikirkan Lia meleset. Selepas oles lipstick Juliet Red ke bibir, terus jatuh hati dengan lipstick dari Swanicoco. Lia suka sangat dengan bau seakan bunga ros dan teksturnya yang lembut senang dipakaikan di bibir. Lia suka lipstick yang juga berfungsi melembapkan, merawat dan anti aging. Lia pakai lipstick ni dalam masa yang agak lama dan kesannya tahan lama. Ia juga mudah dibersihkan dengan makeup removal. & yang paling best lia suka packaging produk ini. Penampilan Lia pun nampak agak menyerlah dan agak sedikit kelainan dari look biasa.

Harga Produk Swanicoco Juliet Red Lipstick Limited Edition

www.liahasty.com

RM 88.85 

Produk keluaran terbaru telah dilancarkan jualannya pada 18 September lepas. Ini merupakan kolaborasi dua pihak bersama iaitu pihak Swanicoco dan 50 gram. Setakat ni 50 gram merupakan syarikat pertama yang menjual produk dari Swanicoco dan memperkenalkan ke seluruh Malaysia. Anda boleh membeli produk Juliet Red dari Swanicoco ini  DI SINI.

50gram is the first to sell in Malaysia
Nationwide delivery
Natural Ingredients

Lia dah cuba lipstick Juliet Red dari Swanicoco ini, Anda bila lagi?

Anda boleh dapat diskaun 25% untuk pembelian Juliet Red dari Swanicoco ➤➤➤ KLIK SINI

---------------------------------------------------------------

Swanicoco X 50 gram

Swanicoco
Instagram: @swanicoco.official

50 gram
Facebook: 50Gram
Instagram: @50gram.com.my 

#50gram #50gramxSwanicoco #butterflymsia #SwanicocoMalaysia

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community