LET'S GET FAT! Fat-bulous Buffet Dinner di Restoran C'est Si Bon, Vouk Suites Hotel

November 16, 2018

Salam dah Hai semua,

Lia nak berkongsikan dengan korang semua Lia makan malam di salah sebuah restoran terkemuka di Pulau Pinang sambil menikmati muzik akustika ataupun buskers. Penat bekerja seharian & memang berbaloi makan di sini di mana rasa seperti reward untuk diri sendiri. Suasana pula sangat tenang dan santai memang sesuai bersama kawan-kawan untuk meluangkan masa sambil berborak. Pillihan makanan sangat lah banyak dan sangat berpuas hati serta pelbagai menun mengikut citarasa masing-masing.



Jom Lia nak bawa anda semua ke Restoran C’est Si Bon yang menyediakan buffet bertemakan LET'S GET FAT! Fat-bulous Buffet Dinner di Vouk Hotel Suites Penang. Nak tahu dengan lebih lanjut baca sampai habis entry ini yer.

Pengenalan ringkas mengenai Vouk Hotel Suites



Terletak secara strategik di tengah-tengah Georgetown, hanya jarak berjalan kaki dari Gurney Drive dan 35 minit dari Lapangan Terbang Antarabangsa Penang. Kesemua 231 bilik tamu dan suite (Bilik Deluxe, Bilik Super Deluxe, Suite Eksekutif dan Suite Keluarga), dengan kemudahan dan kemudahan yang lengkap untuk pengalaman yang tidak dapat dilupakan dan menyenangkan.

LET'S GET FAT! Fat-bulous Buffet Dinner



Hidangan buffet LET'S GET FAT! Fat-bulous Buffet Dinner yang menarik ini telah diketengahkan oleh Restoran C'est Si Bon di Vouk Hotel Suites Penang. Makan Malam Buffet ini disediakan pada hari Jumaat dan Sabtu hanya dari jam 7.00 malam hingga 10.00 malam sehingga akhir tahun Restoran ini menyediakan hidangan masakan yang menarik seperti hidangan antarabangsa dan tempatan. Untuk bukan beragama Islam, anda boleh menikmati bir percuma sepanjang malam.



Variasi makanan laut juga dihidangkan untuk para tetamu yang datang seperti Tiram, Kerang, Separuh Kerang, Udang Rebus, Slice Abalone Shell Hijau, Tuna, dan Salmon Segar. Menu yang menyelerakan di Craving Station seperti Ayam Panggang Herb, Striploin Sapi dan Kambing. Ada juga stall Grill station yang menyediakan seperti Chicken Satay yang baru panggang dengan Sos & Kacang Tanah, Daging kambing, daging lembu, Jumbo Sosej, Sotong, Lobster Slipper, Salmon dan banyak lagi.



Terdapat banyak juga stall lain seperti Sharwama, Hokkien Mee, Curry Mee atau Loh Mee, Pasta dengan 3 sos yang berbeza dan juga Char Koay Teow yang merupakan signature dish di sini. Anda juga menikmati waffle lembut dan lembut dengan perasa di stall Waffle. Mempunyai 13 hidangan chafing yang menyajikan hidangan Barat, Melayu, dan Oriental. Hidangan pencuci mulut seperti chocoleta foundation dan juga pelbagai pilihan kek dan aiskrim. 

Tetamu juga akan dihiburkan dengan prestasi akustik "Akustika Trios". Ini merupakan tarikan juga bila pengunjung makan di sini. Muzik yang didendang tidak begitu kuat dan sangat sesuai dengan mood dan suasana.

C'est Si Bon menyediakan tempat duduk yang dapat memuatkan hampir 100 tetamu. Susunana kerusi dan meja disusun secara kreatif dan memudahkan pelanggan keluar masuk.

Suasana tempat hidangan makanan dan stall di sini sangatlah bersih dan tersusun. Makanan ini disusun rapi dan sentiasa ditambah jika makanan tersebut habis.

Sajian Menu dan Hidangan LET'S GET FAT! Fat-bulous Buffet Dinner


Soup

Western - Pumpkin Soup
Oriental - Hot & Sour Soup with Seafood

Bread, Roll & Butter

Salads

Types of Leaf & Lettuce
4 Types Plain Salad

4 Types Marinated Salad

Appetizers





Salmon Smoked Platter & Salmon Gravlax, Japanese Unagi,


Assorted Sushi Butchery Cold Cut Platter,




Assorted Cheese Platter

Seafood Display
Oyster, Mussel, Half Shell Scallop, Boiled Prawns, Green Shell Abalone Sliced, Tuna & Fresh Salmon

From the Carving Station


Herb Roasted Chicken
Beef Striploin
Lamb Leg

From The Grill





Chicken Satay with Groundnut Sauce with Condiment, Chicken Fillet, Fish Fillet, Lamb, Beef, Jumbo Sausages, Squids, Slipper Lobster & Salmon

Ini merupakan stall favorite Lia di mana memang gemarkan hidangan makanan BBQ ataupun grill. Di sii anda hanya perlu memberitahu kakitangan di sini menu yang anda mahukan, mereka akan memanggang makanan tersebut dan menghidangkan untuk anda.

Stall

Sharwarma Station

Waffle Corner

Char Koay Teow

Pastas

Noodle Soup

Ais Kacang Corner

From The Chafing Fish


Ini merupakan hidangan utama ataupun dikenali dengan 'Main Dish' yang menyediakan 3 hidangan Western, 2 hidangan Melayu, 3 hidangan Hainanese & 4 hidangan Chinese & Oriental. Antara menu yang dihidangkan seperti gambar di bawah :


White Steamed Rice & Ham Fried Rice


Prawns Har Loke Style


Stir Fried Celery with Pacific Clam, Foo Yong Egg


Chicken Marmitte


Deep Fried Japanese Egg ToFu with Park Choy


Asam Fish with Lady Fingers


Seafood Pot Pie


Yam Duck



Dessert















Minuman


Minuman Panas


Minuman Sejuk


Minuman Beralkohol untuk bukan beragama Islam

Harga buffet LET'S GET FAT! Fat-bulous Buffet Dinner 


RM98nett untuk orang dewasa [Alcohol included]

RM98nett untuk orang dewasa [Alcohol excluded]
RM58nett untuk warga emas
RM58nett untuk kanak-kanak.

Tempahan awal disyorkan untuk mengelakkan kekecewaan. 
Untuk pertanyaan / tempahan, hubungi +60 4 370 8333.

Vouk Hotel Suites

57-G-3, Mansion One, Jalan Sultan Ahmad Shah, Georgetown, 10050, Pulau Pinang, Malaysia. 

Tel: +604 370 8333 +604 370 8300 

Laman web : www.voukhotelsuites.com.my 

Email : info@voukhotelsuites.com.my 





You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community