Althea Top 10 Products Pilihan Lia Hasty sempena Krimas

December 16, 2018

Salam dan Hai semua,



Bulan Disember memang sangat dinantikan di mana banyak benda menarik yang berlaku dan akan membuatkan Lia sentiasa happy. Bulan Disember dimana bulan penghujung setiap tahun dan akan masuk tahun baru. Bulan Disember juga ada banyak cuti umum sempena Hari Krimas dan Tahun Baru. Bulan ini juga merupakan bulan yang sesuai untuk pergi bercuti bersama keuarga dan juga bulan untuk shopping di mana-mana ada SALE SALE SALE.



Sempena hujung tahun ini juga, Lia nak shopping sedikit beberapa produk kecantikan wajah dan solekan untuk menambahkan koleksi sedia ada. Ada juga produk yang sudah lama Lia idam-idamkan dan nanti-nantikan semestinya akan beli. Bila dah ada banyak produk kecantikan dan solekan wajah mulah diri akan sentiasa belajar dan improve semua makeup skill dan penjagaan cuci muka serta rawatan wajah lagi teratur.


Rasanya korang sudah sedia maklum Lia sudah terjebak dengan produk kecantikan dan solekan dari Korea beberapa tahun dahulu. Memang tidak dinafikan Lia memang banyak membeli dan banyak koleksi daripada Althea Korea. Menjadi sebahagiaan daripada Althea Angels juga memang sesuatu yang sangat teruja dan tidak pernah disangka. Seronok dapat mengetahui dan mengenali dengan lebih mendalam mengenai produk Althea dan juga berkenalan dengan Angels yang lain.



Skills juga semakin lama semakin improve dan Lia juga banyak mempelajari makeup dari kawan-kawan, tutorial daripada social media seperti youtube, facebook, instagram dan banyak lagi sumber lain. Lia juga berharap dapat menjadi beauty blogger dan juga sumber inspirasi kepada semua wanita di luar sana satu hari nanti.


Lia juga ingin berkongsi 10 produk Althea Korea pilihan Lia sempena Hari Krimas ini. Lia akan berkongsi kenapa dan sebab Lia memilih produk tersebut. Sebenarnya banyak produk yang favorite tetapi Lia hanya berkongsi 10 produk untuk anda semua. Produk pilihan Lia antaranya produk wajah, rambut dan juga solekan.

Pertama sekali Lia nak terangkan lagi kepada semua yang masih belum mengenai apa itu Althea Korea?

Untuk pengetahuan semua, Althea adalah destinasi membeli-belah secara atas talian utama Korea yang menyediakan produk kecantikan, trend, dan gaya hidup terkini kepada pengguna di Asia Tenggara. 

Dari segi pembungkusan produk semestinya produk ini dibungkus di dalam kotak berwarna pink yang didalamnya produk akan dibalut dengan bubble wrap. Kotak akan disarungkan dengan plastik kurier yang turut berwarna pink.

Delivery pula mengambil masa 10 hingga 14 hari dan diterbangkan khas dari Korea untuk pembeli Althea.

Althea Top 10 Products Pilihan Lia Hasty sempena Krimas 

Dear Santa 🎅,

Here my Althea Christmas 🎄Wishlist ➡

1) Etude House Double Lasting Foundation
2) 16 brand Eye Magazine
3) Laneige Two Tone Lip Bar
4) The Face Shop : Lovely Me:Ex Pastel Cushion Blusher
5) Coringco Eye Flower Care System
6) Heynature Dual Eye Shadow
7) Onsaemeein Magic Solution Skin Powder
8) Piolang 24L Gold Wrapping Mask
9) Dear, Klairs Freshly Juiced Vitamin Drop
10) CFC Lab Argan Oil





💰 Harga : RM 61.00

🏋 Berat Produk : 30gram

👍 Kelebihan produk :
💕Perlindungan sempurna dengan "Teknologi Double shot"
💕 Melengkapkan kulit lembap dan berseri.
💕 Menyembunyikan ketidaksempurnaan pada kulit anda dengan kesan jangka panjang.

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan
Foundation salah satu produk penting setiap kali bersolek. Lia juga selalu mencari produk foundation yang bersesuaian dengan tona kulit dan wajah. Lia memilih liquid foundation dari Etude House Double Lasting Foundation kerana ingin mencuba produk dari jenama ini. Dalam masa yang sama,  Lia lebih meminati foundation jenis cecair di dalam bekas berbanding dengan BB Cushion. Saiz di dalam kandungannya lebih banyak dan juga harga yang berpatutan. Produk foundation jenis ini lebih tahan lama dan sangat berbaloi.



💰 Harga : RM 41.00

👍 Kelebihan produk :
💕 Quick & Easy 3-second shadow
💕 Flexible 3 color shadow

💕16brand’s own unique style of shadow

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Produk ini merupakan produk trending dan selalu sold out di Althea Korea. Lia suka sangat dengan produk 16Brand Eye Magazine ini kerana ianya simple, cepat dan mudah untuk dipakai. Sesuai dengan kerjaya Lia yang agak busy di luar sana. Warna kod ini juga sesuai dipadankan dengan mana-mana acara. Dengan hanya dua warna dapat mengubah mata menjadi lebih menawan.



💰 Harga : RM 72.00

🏋 Berat Produk : 2g

👍 Kelebihan produk :
💕 Formula pelembap yang kelihatan juicy dan terasa terhidrasi sepanjang hari

💕 Easy blendability for that seamless gradient look

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Produk lipstick dua tona warna ini juga merupakan trending dan memang salah satu wishlist Lia untuk ada satu lipstick LANEIGE Two Tone Lip dalam koleksi lipstick Lia di rumah.


💰 Harga : RM 24.00

🏋 Berat Produk : 5g

👍 Kelebihan produk :
💕 Adorable blushes to add a flush to the cheeks
💕 Versatile shades to suit any look

💕 Comes with a soft puff for easy application

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Sudah lama rasanya Lia tak beli blusher dan Lia memilih warna sedikit pink dari The Face Shop Pastel Cushion Blusher. Packaging produknya yang agak comel bersama puff buat Lia jatuh hati dan tak pernah ada lagi blusher cushion setakat ini.



💰 Harga : RM 40.00

👍 Kelebihan produk :
💕 Moisturised eyelashes
💕 Shining eyelashes
💕 Elastic Eyelashes

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Memandangkan Lia mencari masa mascara terlebih dahulu Lia rawat dahulu bahagian bulu mata dan bulu kening dengan serum dari produk Coringco Eye Flower Eyelash Care System. Produk yang sangat baik kerana penjagaan dua bahagian mata yang sangat penting.



💰 Harga : RM 40.00

🏋 Berat Produk : 1.2g

👍 Kelebihan produk :
💕 Dual colored eyeshadow stick
💕  Pigmented and easy blendability

💕 Shimmery formula, great for everyday wear

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Ini juga salah satu produk Eyeshadow pilihan Lia bentuk seolah-olah pen. Bentuknya yang ringan dan mudah dibawa ke mana-mana. Tak perlu lagi nak usung eyeshadow pallet ke sana sini.



💰 Harga : RM 35.00

🏋 Berat Produk : 30ml

👍 Kelebihan produk :
💕 Brightens darkness
💕 Improves elasticity of the skin
💕 Plumps up fine lines

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Lia suka dengan produk ONSAEMEEIN Magic Solution Skin Powder kerana produknya yang unik boleh menghilangkan segala benda yang timbul di wajah, merawat dan menghilangkan. Produk tak perlu shake, ambil putik kapas dan dip bedak bahagian bawah dan sapukan di kawasan yang di ingini.



💰 Harga : RM 69.00

🏋Berat Produk : 80ml

👍 Kelebihan produk :
💕 Hydrates and nourishes the skin
💕 Purifies and exfoliates for a smooth complexion

💕 Contains real 24k gold

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Lia memang suka dengan mask tetapi belum ada lagi Gold Mask. Lia ingin mencuba produk dari PIOLANG 24K Gold Wrapping Mask kerana kelebihannya melembapkan kulit, pengelupasan sel-sel kulit mati, mencerahkan dan meningkatkan keanjalan kulit.



💰 Harga : RM 102.00

🏋 Berat Produk : 35ml

👍 Kelebihan produk :
 💕 A gentle vitamin C based serum to brighten the skin
💕 Contains ascorbic acid to gently exfoliate and even out the skin

💕 Suitable for all skin types, even sensitive, acne prone skin

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Sebelum aplikasi solekan di wajah, penjagaan wajah juga penting dan jangan dilupakan. Untuk merawat dan mendapatkan kulit yang cerah, jangan lupa untuk memakai vitamin C setiap dari produk Dears, Klairs Freshly Juiced Vitamin Drop setiap hari kerana ianya berkesan mencerahkan kulit dari dalam dan memastikan kulit yang berseri .



💰 Harga : RM 45.00

🏋 Berat Produk : 110ml

👍 Kelebihan produk :
💕 Hair nourishing oil serum
💕 Strengthens the hair and gives it a radiant glow
💕 Non-greasy, no heavy feel

💓 Kenapa produk ini menjadi pilihan ❓
Akhir sekali produk penjagaan rambut dari CFC LAB Argan Oil untuk memastikan mahkota kita sentiasa cantik dan terurus. Rambut yang kering di bahagian hujung akan dirawat dan sentiasa lembap dengan pemakaian argan oil setiap hati.

_______________________________



Ini sahaja 10 produk pilihan Lia setakat ini di Althea Korea. Kalau ikutkan lebih dari10 barang Lia nak beli dari sini. Mana taknya boleh rambang mata setiap kali masuk laman web Althea Korea. Rasa macam nak beli kesemua sekali.

Produk-produk pilihan Lia ini adanya yang Lia refer dari kawan-kawan beauty yang lain, tengok sendiri tutorial dari youtubers dan instagram, baca sendiri khasiat dan kelebihan produk.


Sempena krimas juga, kesemua produk dan barangan yang dibeli akan dibungkuskan di dalam kotak Althea berwarna biru limited edition sempena bulan krimas ini. Lia memang suka sangat dengan koleksi kotak Althea dan simpan kesemuanya sekali.

Untuk kesemua peminat barangan skincare dan makeup dari Korea, di sini Lia ingin mengajak semua wanita cantik di luar sana untuk shopping di Althea Korea. Servis perkhidmatan dan delivery yang terbaik. Semestinya produk yang berkualiti di pasaran. Terdapat juga banyak promosi menarik untuk anda semua.



Ho-Ho-Ho❗Merry Christmas 🎄 Angels 😇

Semoga Santa dari Althealand dapat tunaikan hasrat setiap angels.

Sempena Hari Krimas yang bakal menjelma tak lama lagi, Lia ingin juga mengucapkan 'Merry Christmas & Happy New Year 2019'




Untuk maklumat lanjut boleh layari laman web dan media sosial yang lain:

Laman web : http://my.althea.kr
Facebook : Althea Malaysia
Instagram : @altheakorea 
Youtube : Althea Korea


#AltheaKorea #AltheaAngels 


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community