Jom cuba menu baru Chicken Firecracker sempena Tahun Baru Cina dari 4FINGERS

February 10, 2019

4FINGERS Menaikkan Haba Tahun Baru Cina ini dengan hidangan menu baru Chicken Firecracker 

4FINGERS memulakan tahun ke-4 di Malaysia dengan rasa baru yang berapi-api

Pada 1 Februari 2019 bertempat di Kuala Lumpur, 4FINGERS telah melancarkan perasa sos ayam yang baru iaitu Firecracker dengan ramuan segala rempas ratus. Resepi ayam ini hanya mengandungi rempah-rempah segar, termasuk cumin dan lada Szechuan, dan khusus dibuat dengan kerjasama chef selebriti Singapura dan afikionado ayam goreng, Bjorn Shen.

Menu sos Firecracker disalut dengan tepung yang penuh aroma dan pedas disamping berkhasiat. Anda boleh menikmati menu baru ini dalam amsa terhad di semua 14 cawangan di sekitar Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor Bahru sepanjang musim perayaan Tahun Baru Lunar perayaan.


Menu sos Firecracker 4FINGERS disediakan dalam ayam bahagian kepak, drummettes dan drumsticks bermula dari RM15 untuk hidangan àla carte dan RM19.70 untuk makanan.


Jika anda penggemar makanan pedas, anda boleh memilih kesemua ayam anda dalam perasa sos Firecracker. Jika anda ingin mencuba dan takutkan dengan rasa yang sangat pedas, boleh campurkan perasa ayam anda dalam satu hidangan iaitu campurkan ayam dengan sos Firecracker, Soy Garlic ataupun Hot Sauce.



Bjorn Shen, chef yang berasal dari Singapura dengan lebih daripada 14 tahun pengalaman kuliner,
memang tidak asing dengan industri F & B. Bjorn kini menjadi tukang masak dan pemilik Artichoke, sebuah restoran yang diilhamkan di Timur Tengah di Singapura. Pada tahun 2016, beliau telah dinobatkan sebagai '20 Best Chef' di Singapura oleh World Gourmet Summit, dan juga finalis untuk 'Chef of the Year' pada tahun 2018.



Chef Bjorn Shen berkata: "4FINGERS  dan saya telah menghabiskan masa bersama untuk menyempurnakan campuran istimewa ini yang lazat, namun cukup pedas untuk membawa kehangatan. Saya berani mengatakan bahawa tahap rempah sayap ini adalah antara jenama ayam yang paling kuat di Malaysia, dan saya teruja melihat rakyat Malaysia mencuba untuk diri mereka sendiri.

Pengenalan Ringkas Mengenai  4FINGERS 

4FINGERS merupakan jenama makanan yang berasal dari Singapura yang terkenal dengan ayam pedas yang unik, dengan penuh kasih sayang bersama pilihan sos Soy Garlic dan Hot & Spicy yang diilhamkan oleh Asia. Para pengunjung boleh memilih bahagian ayam, Wings ataupun Drumstick. Menu lain yang paling laris 4FINGERS seperti B.F.F - burger ayam, Katsu Chicken Sandwich, atau Rice Box. Bahan-bahan yang digunakan ialah ayam yang segar dari ladang dan juga tanpa tambahan MSG.

Dan yang semestianya 4FINGERS ini HALAL dan selamat untuk dimakan.



Lia pun tak lepaskan peluang untuk mencuba Ayam Chicken Firecracker 4FINGERS. Anda bila lagi?

Kebetulan pulang dari kerja, Lia singgah ke Queensbay Mall terus ke cawangan di Queensbay Mall Pulau Pulang. Untuk makluman warga Pulau Pinang, telah membuka satu lagi cawangan di Queensbay Mall beralamat di 2F-96 & 103, 100 Persiaran Bayan Indah, 11900 Bayan Lepas, Penang.


Sebelum ini, cawangan pertama 4FINGERS  di Pulau Pinang di Gurney Paragon beralamat di di Lot L1.06 di Ground Floor, Gurney Paragon. Berdekatan dengan dengan kedai pakaian H&M dan Mois KL.

Ini merupakan beberapa cawangan 4FINGERS di Kuala Lumpur :

Mid Valley Megamall
LG-074A, Lower Ground Floor

NU Sentral
CC14, Concourse Level

Sunway Piramid
LG2.127, Lower Ground

Berjaya Times Square
G-08B/09,  East, Ground Floor

4FINGERS juga telah melebarkan sayapnya di selatan Malaysia , iaitu Johor Bahru.

JBCC Komtar
LOT Level 2, 205-207 Komtar JBCC, City Centre

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi :

4FINGERS

Laman Web : www.4fingers.com.my
Instagram : @gimme4fingers

You Might Also Like

20 inspiration

  1. Pernah nampak 4 Fingers ni kat Sunway Pyramid tapi belum berkesempatan untuk mencubanya. Bagusnya ayam ni takde MSG ye?. Kalau ada MSG tu yang buat kita sedap je makan tapi ada kesan sampingannya di kemudian hari.

    ReplyDelete
  2. hari minggu lepas baru cuba yang firecrackers ni..memang sedap..pedas² dia tu sedap kan...lagi satu yang burger tu pun sedap

    ReplyDelete
  3. Macam best jer ni menu baru 4 Fingers ni ..akak nak cuba la nanti ..nampak menarik tum.biasa akak beli ala carte amik mixed sauce...ni ada menu baru boleh la akak cuba ..

    ReplyDelete
  4. Alahai kena try la fire cracker ni! Suka makan kat sini tapi lom pernah try menu baru ni

    ReplyDelete
  5. x pasti di melaka mana ada 4fingers ni.
    tak dpt la nak share experience ohsem nyer, lia.
    nampak sgt menyelerakan!!!!

    ReplyDelete
  6. ah long time I have not been to 4FINGERS . need to try this new flavor at their Mid Valley store soon. can't wait yummy fried chickens

    ReplyDelete
  7. wah sedapnya nampak! dgr cerita benda ni pedas gila tetapi sedap ye? hehehe boleh la khai try nanti terliur pula

    ReplyDelete
  8. Wow...tak boleh lar. Kena cuba nak tengok berapa pedasnya ayam mercun ni. Ha :D

    ReplyDelete
  9. Tak pernah lagi cuba, tahu pasal tempat ni pun melalui blogger..:D. Nak jugak cuba..nak tahu tahap mana kepedasan dia..:D

    ReplyDelete
  10. Akak dah rasa dah. Sedap! Cuma ia tak sepedas ayam Korean tu. Lebih kepada pedas rempah. Kalau salah cara makan, bleh tersedak juga la. Hahahaha. Nak pi makan esok lah. yayy

    ReplyDelete
  11. Menu terbaru ni nampak sedap. Walaupun tak sempat merasa lagi. Ingat nak cuba. Orang kata still rasa pedas walaupun berempah ya

    ReplyDelete
  12. Wah nanti pergi kl nak kena cuba ni. Hope sempat dengan tempoh promosi yg diorang buat. Tengok gambar dh terliur sangat ni.

    ReplyDelete
  13. Emi dah try dah haritu flavor baru 4fingers ni. Tapi jujur cakap emi lagi suka yang flavor lama tu. Flavor baru ni agak tak kena dengan tekak emi.

    ReplyDelete
  14. Eh, kat QB dah ada ke 4fingers ni. Adoiiii rugi nya taktau sbb jarang gi QB. selalu semangat pegi Gurney sana tau kalau nak makan 4Fingers. Huhu

    ReplyDelete
  15. Waaaaa.. Sedapnya ayam goreng. Nampak ranggup krukk krukk gitu haaa.
    Dah la tengah tak boleh nak mengunyah lagi, tapi rasa nak juga dapatkannya..

    ReplyDelete
  16. Wah menu baru. Nampak sedap dan menyelerakan pulak tengok chicken wimgs ni. Tapi tuhlah tak pernah rasa 4fingers ni Area Seremban tak sure lah ke tak

    ReplyDelete
  17. Tak pernah try la 4 finger ni. Ramai kata sedap. Hari tu tengok ramai giler orang beratur kat NU Sentral, jadi malas nk cuba. Next time nak cuba juga lah, harga pun affordable.

    ReplyDelete
  18. Mcm sgt Pedas ni! Nak bagitau kwn2 geng yg mmg suka makanan Pedas ni.

    ReplyDelete
  19. I haven't even tried 4fingers yet...but damn i live for spicy food and their new flavour would be just perfect for me...well at least i hope so...haahhaha

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community