Dapatkan segera edisi terhad "Duit Syiling Peringatan Tun Dr Mahathir" sekarang!

March 13, 2019

Salam dan Hai semua.

Masihkan kamu semua ingat rakyat Malaysia pada tahun lepas iaitu tahun 2018 di mana kita semua telah mengundi untuk pilihan raya umum ke-14 Malaysia. Upacara ini berlansung pada hari Rabu, 9 Mei 2018 untuk ahli Parlimen ke-14 Malaysia. Dipertaruhkan adalah 222 kerusi di Dewan Rakyat dan 505 kerusi dalam 12 daripada 13 Dewan Undangan Negeri di Malaysia.

Pilihanraya kali ini merupakan sesuatu yang tidak dijangkakan di mana kemenangan berpihak kepada Pakatan Harapan. Pemilihan itu menggambarkan perubahan rejim pertama dalam sejarah Malaysia, sebagai gabungan parti Barisan Nasional (BN), yang telah menikmati pemerintahan tanpa gangguan di negara sejak kemerdekaan Malaya pada tahun 1957, telah dikalahkan daripada kuasa.

Pemimpin PH, Mahathir Mohamad, telah bersumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia pada 10 Mei, sehari selepas pilihan raya; pada umur 93 tahun, Mahathir juga ketua kerajaan tertua di dunia.

--------------------------------------------------------

Okay setakat ini sahaja pengenalan dan mengenang balik memori mengundi. Rindu pula jari dengan dakwat biru. Maklumlah semangat pergi mengundi balik nak share gambar jari biru dengan kawan-kawan. Okaylah Lia bukan nak update mengenai politik atau berpihak kepada mana-mana parti politik. Eh jangan komen hentam kita pulak yer.



Lia cuma nak kongsikan dengan korang semua mengenai Koleksi Koin Emas iaitu "Duit Syiling Peringatan Tun Dr Mahathir"

Jom Lia nak terangkan dengan lebih lanjut.

--------------------------------------------------------

Sempena meraikan dan memperingati momen bersejarah di GE14, Puncak Julung Enterprise telah mengeluarkan koleksi Koin Emas bersama Tun M.

Mereka sangat gembira untuk mengumumkan bahawa "Duit Syiling Peringatan Tun Dr Mahathir" kini dilancarkan secara rasmi!

Ia didatangkan dalam bentuk buku beserta sarung berwarna merah dengan gambar Tun M dalam versi kartun di hadapan dan juga logo-logo parti gabungan Pakatan Harapan.

 Dibahagian dalam sebelah kiri pula, ada sedikit keterangan mengenai Tun M dalam bahasa Melayu, Inggeris, Cina dan Tamil.

Koleksi Koin Emas pula berada di sebelah kanan. Anda boleh keluarkan dan lihat sendiri di kedua-dua bahagian koin emas tersebut.

Ada juga tandatangan dari Tun M Tun M dan juga lagu negaraku di belakang.




Pada 10 Mei 2018, YAB Tun Dr. Mahathir bin Mohamad telah bersumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-7. Pada hari sebelumnya, Tun Dr. Mahathir sebagai pengerusi Pakatan Harapan telah mengetuai gabungan itu pada Pilihan Raya Umum ke-14 yang mengakibatkan berakhirnya pemerintahan Barisan Nasional sejak kemerdekaan. Pilihan raya ini bersejarah kerana Tun Dr. Mahathir yang berusia 93 tahun menjadi Perdana Menteri tertua di dunia. 

Pengumpulan duit syiling emas ini direka untuk memperingati peristiwa penting ini, yang juga meraikan pelantikan Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri, 15 tahun selepas pensiunnya menjadi Perdana Menteri ke-4 Malaysia (1981-2003)



Jadilah yang pertama untuk mendapatkan syiling peringatan edisi terhad!

Lia dah dapat koleksi Koin Emas ni. Memang suka kumpul untuk simpanan dan koleksi peribadi. Lagi pun memang Tun M ni idola Lia dari dulu sejak dia jadi PM ke 4 dan selepas bersara selalu ikuti perkembangan beliau. Tak sangka umurnya masih panjang diberikan Tuhan dan masih kuat untuk memerintah negara. Semoga sentiasa dirahmati Allah. Anda yang berminat dengan koleksi ini boleh juga tambah koleksi koin anda.

Harga : RM160
999/0.1g


Pra pesanan dalam talian bolh kunjungi laman web: tunmcc.com.my

Untuk maklumat lanjut boleh layari laman web dan media sosial :

Laman web: tunmcc.com.my

#tunmcc #koleksikoinemas

You Might Also Like

15 inspiration

  1. tak boleh lepaskan peluang ni..Bagi akak dia adalah legend dalam pembangunan Malaysia..So, banyak jasa yang dia dah buat kat Malaysia ni kan..Dah la edisi terhad ni...emmmm

    ReplyDelete
  2. Sesuatu yang limited ni kalau boleh nak ada dalam simpanan kan.
    Bukan senang nak dapat.
    So kalau boleh dapatkan, dapatkanlah, then simpan dengan sebaiknya..

    ReplyDelete
  3. Fadzi memang kumpul emas. Tapi tak pernah ade emas yang special special macam ni. Biasa beli emas bulat dinar ataupun yang petak tu je. Cantik jugak bila dieorang buat macam ni

    ReplyDelete
  4. Bestnya kan dapat syiling peringatan Tun M ni.. wah.. rasa best je bila ada barang yang ada logo Tun M kan.. hehehe.. simpan buat kenangan.. takmo jual..

    ReplyDelete
  5. Duit syiling ni emas kan hehehe kalau saya dapat akan simpan 10 tahun lagi dan lepas tu jual mesti mahal kalau jual sekarang tak laku sebab muka yang ada kat situ tak lagend lagi wakakakaka....

    ReplyDelete
  6. Duit syiling emas tulen kan ..Kalau terdesak nak jual semula laku tak. .hehehe.. tapi kalau ada gambar pm takkan nak jual plak. Better simpan buat koleksi dan kenangan betul tak lia

    ReplyDelete
  7. the gold coin aside, I actually am loving the cover of that book. Really portraits him well in a friendly and modern way.

    ReplyDelete
  8. Pergh! Terbaiklah! Siapa je yg taknak kumpul benda² rare mcm mcm ni? Harga pon berbaloi. Duit syiling PM Mahathir kot! Terbaiklah. Nanti nak try ushalah! Dahlah cx sanjung kepimpinana dr.M dari dulu.

    ReplyDelete
  9. beruntung dapat koin emas Tun M ni..boleh simpan buat kenangan..nad pun ada..allhu, ras amacam wah, ada satu benda yang ingatkan kita dekat Tun M..sayang sanagt dekat Tun M tau..

    ReplyDelete
  10. Nampak menarik. Mesti peminat syiling suka collect ini. Nice.

    ReplyDelete
  11. Koleksi yg mesti dibeli nie.. AM sangat kagum dgn semangat n visi yg sentiasa ada pd Tun M.. Semoga Malaysia akan terus makmur n dlm rahmat illahi hendaknya..

    ReplyDelete
  12. Wah!!!!! Menarik giler. Harus dapatkan satu untuk dijadikan koleksi peribadi. Untuk tatapan anak2 cucu juga sebenarnya

    ReplyDelete
  13. wahh best. dapat emas dapat duit edisi terhad kan

    ReplyDelete
  14. Edisi terhad ni memang menjadi sejarah dan kenangan selama-lamanya. Berbaloi nak jadikan koleksi.

    ReplyDelete
  15. Lawa pulak tengok syiling edisi terhad ni heheh..ni actually sangat bermakna di masa dpn

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community