Nak cantik? Jom Amalkan Minum Kolagen Sarang Burung Dari Dewi Forever

March 01, 2019

Salaam dan Hai semua,

Bila sebut kolagen ramai wanita sudah mengetahui dan tidak asing di kalangan kita semua. Ramai wanita teruja dengan pengambilan kolagen tetapi tidak kaji dengan terperinci. Maklumlah bila dengar nak cantik semua terkejar-kejar membeli kolagen.

Sebahagian otot, tulang, usus dan bahagian dalaman tubuh memerlukan kolagen. Kolagen memang membantu pertumbuhan sel kulit baru dan mengekalkan kelembutan kulit. Semakin meningkat usia manusia semakin berkurang kolagen di dalam badan. Pengurangan kolagen semakin ketara dengan pengamalan diet yang tidak seimbang dan gaya hidup tidak sihat.

Oleh itu, kolagen tambahan sangat diperlukan untuk menampung keperluan harian tubuh. Ada pelbagai jenis kolagen antaranya dalam bentuk pil dan minuman. Bentuk krim kolagen pula bantu menegangkan kulit melalui lapisan luar. Ada juga kolagen dalam bentuk suntikan yang sangat popular membantu menegangkan dan mencerahkan kulit.




Lia juga tak melepaskan peluang untuk menjaga tubuh dengan pengambilan kolagen. Ada banyak pilihan kolagen di pasaran. Di sini Lia nak kongsikan salah satu kolagen pilihan Lia, iaitu jenis minuman dari Forever Dewi.

Apa itu Kolagen ?

Kolagen – protein dalam badan manusia dan haiwan. Ia merangkumi 30% daripada jumlah keseluruhan protein badan. Kolagen memberi struktur tisu perantaraan menjadikan kulit sihat, gebu, cantik dan anjal. Selain itu kolagen penting dalam struktur tendon, rawan dan tulang. Dengan kata lain, kolagen adalah asas blok binaan tubuh badan kita.

Kenapa perlu kolagen tambahan



Badan menghasilkan kolagen secara semulajadi. Bila usia kita mencecah 26 tahun ke atas, penghasilan kolagen mula berkurangan sehingga 15% setiap tahun. Kolagen juga mudah dimusnahkan oleh keracunan dalam system badan ekoran amalan pemakanan yang tidak baik, stress dan kesan pencemaran kosmetiks, wangian dan pencemaran persekitaran.

Dengan penghasilan kolagen yang berkurangan ditambah lagi dengan kemusnahan kolagen, kita semestinya memerlukan kolagen tambahan untuk menampung keperluan kolagen badan

Bila usia kita mencecah 40 tahun, hampir separuh kolagen hilang dari tubuh kita. Akibatnya kulit kelihatan mula berkedut, hilang kelembapan, nampak kusam, jeragat mula kelihatan, hilang keanjalan dan sebagainya.

Kekurangan kolagen juga ditunjukkan dengan keadaan kehilangan keanjalan pada payudara, bahagian punggung dan bahagian abdomen/perut kelihatan mengendur ke bawah.

Bagaimana sarang burung terhasil?

Forever Dewi
Minuman Kolagen Sarang Burung

Sarang burung yang dimakan adalah sarang burung yang dihasilkan oleh burung walit ketika ia mahu bertelur dengan menggunakan air liurnya. Pengambilan sarang burung walit sebagai makanan kesihatan telah diamalkan oleh masyarakat Cina di South East Asia sejak hampir 400 tahun yang lalu.

Dengan permintaan yang semakin meningkat dan risiko yang berbahaya ketika proses mendapatkan sarang burung, perusahaan sarang burung walit diperkenalkan dengan membina rumah burung bagi menggalakkan burung walit membuat sarang. Ciri ciri rumah yang dibina mestilah serupa dengan ciri ciri gua, iaitu suhu, kelembapan dan kegelapan di dalam rumah burung hendaklah sama seperti tempat asal burung walet membuat sarang.

Sarang burung walet adalah produk yang mahal kerana keseluruhan proses untuk mendapatkan sarang burung adalah sangat rumit dan susah dari segi pembersihan, pembunuhan kuman, pembersihan bulu burung dan juga untuk memastikan sarang burung adalah sihat dan selamat untuk dimakan dan konsumi 😊

Produk Minuman Kolagen Dengan 3 Perasa



Produk ini didatangkan dengan 3 perasa iaitu:

i) Pandan - Extra Collagen + Rock Sugar
ii) Chrysanthemum - Extra Collagen + Rock Sugar
iii) Longan - Extra Collagen + Red Dates

Pembungkusan Produk


Produk ini dibungkus dalam kotak ekslusif berwarna hitam dan dihadapan kotak dilabelkan nama produk "Forever Dewi"

Di dalam kotak juga dilampirkan dengan flyers dan keterangan produk.


Di bahagian dalam kotak terdapat 6 botol minuman kolagen Forever Dewi dan setiap perasa Pandan, Chrysanthemum & Longan didatangkan dalam 2 kuantiti setiap satu.

Bentuk produk



Produk Forever Dewi dalam bentuk botol sederhana kecil bersaiz 180ml. Setiap perisa dilabelkan dengan warna yang berlainan seperti Pandan dengan pembalut warna hijauChrysanthemum dengan pembalut warna kuningLongan  dengan pembalut warna pink. Setiap botol dilabelkan dengan nama produk, perasa, bahan & kandungan, maklumat pemakanan dan alamat dikilangkan.



Setiap botol kolagen dihiasi dengan dekorasi dan hiasan kain dan diikat dengan tali di bahagian atas. Memang tampak mewah dan eksklusif sesuai dijadikan hadiah untuk orang tersayang.



Botol ini ditutup dengan penutup yang kedap dan tidak mudah tumpah atau keluar. Anda perlu membuka penutup dahulu untuk minum. Pada penutup botol dilabelkan tarikh luput dan tanda OPEN.

Yang penting produk Forever Dewi ini HALAL. Boleh semak tanda Halal di botol.

Bahan dan Kandungan

 Khasiat Pandan
.


Kandungan minyak tanin, glokosida dan alkaloid yang terdapat pada daun pandan dapat menyembuhkan demam dan juga boleh menurunkan suhu tubuh secara perlahan.

Khasiat Kurma Merah

Kurma maerah mengandungi vitamin C yang tinggi. Ia dapat menukar kolestrol yang berlebihan kepada asid hempedu, yang dapat mengelakkan batu karang.

Khasiat Bunga Kekwa
.
Bunga Kekwa membantu memperbaiki penglihatan yang kabur dan dapat mengurangkan kemerahan, kekeringan dan rasa gatal pada mata apabila diamalkan minum secara konsisten.

Mengapa Forever Dewi?

Produk sarang burung Forever Dewi adalah produk yang sangat berkualiti dan berkhasiat.

Produk Forever Dewi mematuhi :

SKIM PENSJILAAN GMP
SKIM PENSIJILAN HACCP
SKIM PENSIJILAN MESTI
SIJIL HALAL JAKIM


Manfaat Produk Sarang Burung



Manfaat Tambahan Forever Dewi

👉 Meningkatkan pertumbuhan fizikal dan intelek.
👉 Meningkatkan selera makan.
👉 Mengurangkan keletihan.
👉 Meningkatkan konsenterasi.
👉 Memperkuat memori.
👉 Meransang perkembangan otak.
👉 Boleh membantu melegakan penyakit berkaitan pernafasan seperti asma atau batuk kronik.
👉 Meningkatkan fungsi paru-paru dan buah pinggang serta sistem imunisasi tubuh.
👉 Meningkatkan sel-sel otak dan membran sinaptik, menjadikan kulit bayi yang dilahirkan cerah dan halus, meningkatkan fungsi badan bayi. Juga mempercepatkan proses pemulihan ibu.
👉 Mengandungi asid syalik dan tirosin yang mampu mempercepatkan proses pemulihan khususnya ketika penyingkirian bahan toksik.
👉 Mengandungi karobohidrat dan lipids serta bahan yang dapat juga meransang pembahagian dan pertumbuhan sel. Meningkatkan pertumbuhan tisu dan regenerasi juga dapat menghalang penyakit jangkitan influenza.

Siapa Yang Perlu Mengamalkan Produk Sarang Burung?


👉 Warga Tua
👉 Wanita Hamil
👉 Kanak-kanak
👉 Pesakit Selepas Menjalani Pembedahan

 Sebotol Minuman kolagen setiap pagi dapat menambahkan tenaga agar lebih bersemangat menjalani hari!

Keistimewaan Minuman Kolagen Forever Dewi

Membantu merangsang sel dan penghasilan semula struktur sel badan, serta dikatakan menjadi punca utama penghasilan kulit yang muda, lembut, licin dan halus Serta boleh mengurangkan kedutan dan jerawat.

Anti-pengoksidaan
• Kajian perubatan menunjukkan sarang burung adalah makanan yang mengandungi antioksidan di mana membantu dalam detoksifikasi.


Mengatasi Masalah Kulit Kusam
• Sarang burung walet mengandung enzim dan hormon yang mampu mengoptimalkan proses regenerasi sel. Keraba, kandungan sialic acid didalamnya menjaga kulit agar tetap terhidrasi. Sialic acid juga dapat mencegah kompleksi kulit dan kerutan. Proses peremejaan kulit pun jadi sangat membantu, kerana kulit tidak lagi kering, serta jadi lebih kenyal dan halus.




Saiz produk : 180ml setiap botol

Harga Produk : RM120 untuk 6 botol

Lia dah cuba kolagen sarang burung Forever Dewi, anda bila lagi ❓

Dapatkan segera produk, whatapp nombor tertera di bawah:
wasap.my/60163474144



Lia nak buat pesan lagi satu kepada sesiapa yang mendaftar ejen atau dropship menggunakan

kod : FDLIAHASTY 

akan dapat 10%-30% off .

So apa lagi, kalau siapa dah cuba kolagen lepas tu nak jadi agen pula siap dapat diskaun lagi. Ruginya kalau siapa taknak kan.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman media sosial Forever Dewi seperti di bawah :

Facebook : https://www.facebook.com/foreverdewihq/
Email : foreverdewi123@gmail.com



#foreverdewi #sihat #sihatcantik #minumansihat #boostdrink #foreverdewucollagendrink #collagendrink #birdnest #sarangburungwalet #walethalal #freepostage #boostyourenergyandbeauty #beautymalaysia #beauty #halal #malaysia #familydrink

You Might Also Like

15 inspiration

  1. aida suka kat botol nyer tu.
    if beli, surely akan simpan all the bottles. koleksi :)
    and boleh guna semula kot.
    kolagen is very the important.
    aida memang consume a product now.
    not so on cantik, more to sihat dalaman :)

    ReplyDelete
  2. cara minum tu, 1 botol sekali minum ke?

    ReplyDelete
  3. Besar nya botol dia. Baru tau ada perisa pandan, longan dan bunga. Mcm best je. Manis tak?

    ReplyDelete
  4. Haha skrg tengah famous kan minuman sarang burung ni, dulu pernah try tapi takleh masuk dengan tekak kita hahah now ada pelbagai perisa lepas ni aida boleh beli yg bran ni plak, thanks for sharing! :)

    ReplyDelete
  5. Cantiknya botol tu dan bungkusan sangat nampak istimewa kalau nak buat hantaran pun boleh hehehehe. Produk sarang burung walid ni memang semua orang dah tahu kebaikan dan kegunaan serta kesan kepada pengamalnya. Kita pun ada juga ambil hehehehe nak awek muda wakakakkaa..

    ReplyDelete
  6. Baru tahu tentang produk Sarang Burung Dewi nih... Pembungkusan produk ni nampak menarik dan buat teringin nak cuba jenama dewi ni ada pelbagai perisa pula...

    ReplyDelete
  7. Eh kolagen sarang burung memang bagus pun kan untuk kesihatan dan kecantikan. Emi perasan kawan2 chinese kat ofis tu memang ramai consume collagen sarang burung.

    ReplyDelete
  8. Wow harga dia boleh tahan ya? Tapi kalau bagus untuk kesihatan dalaman dn juga kulit, why not amalkan walaupun mahal.Kesihatan harus didulukan. Sarang burung ni mmg terbukti bagus..org cina mmg amalkan..sis masa mengandung dulu pun mmg minum jus sarang burung :)

    ReplyDelete
  9. oowhh macam ni rupa produk dari sarang burung walet. Selama ni kalau balik kampung banyak nampak bangunan yg dijadikan tempat menternak sarang burung walet ni. Tapi ni first time tgk produknya

    ReplyDelete
  10. Produk bird nest baru ya. Nampak isi yg banyak jugak, harga pun blh tahan jugak.

    ReplyDelete
  11. Kolagen sangat penting untuk menjaga elastisitas kulit. Ini produk bisa diandalkan untuk itu. Untuk sarang burung walet memang disarankan karena bgus buat kesehatan

    ReplyDelete
  12. Wah memang banyak khasiat sarang burung. I like their vibrant packaging too.

    ReplyDelete
  13. Sarang burung memang terkenal dengan khasiatnya yang tersendiri untuk kesihatan. Ramai juga yang mengamalkan sarang burung ni kan. Dulu rasa pelik je orang beli sarang burung ni. Sekarang ni dah dikomesil kan sebab kelebihannya. Siap ada perisa lagi ye..

    ReplyDelete
  14. WAH SARANG BURUNG memang best sebab ada banyak khasiatnya.. sebab air liurnya kot... tapi sekarang I tengok harga sarang burung memang not bad gak la... bagus untuk kesihatan mana ada harga murah murah kan.. btw botol packaging dia cantik gila.a...

    ReplyDelete
  15. Wahhhhhh Kolagen Sarang Burung ni mesti sedap dan segar je kan lepas consume dia. Packaging dia pun memang cantik, suka kita tengok. Khasiat sarang burung sememangnya memang power :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community