Kulit Wajah Kering? Aplikasi Waterful Green Bamboo Pads untuk Lembapkan dan Hidratkan Kulit

April 12, 2019

Salam dan Hai semua,

Kalau korang yang selalu baca blog sebelum ini mesti sudah tahu kebanyakkan Lia update mengenai produk kegemaran iaitu produk dari Korea. Kebanyakkan produk skincare dan makeup banyak produk Korea dan sememangnya Lia shooping semua ini di Althea Korea.

Ofcourse lah Lia yang paling happy kalau Althea ada keluarkan produk terbaru. Sebabnya memang tak sabar nak cuba. Kebanyakkan produk keluarannya berkualiti dan memang sesuai dengan kulit Lia yang sensitif. Lia juga berharap Althea  dapat mengeluarkan lagi produk yang bagus serta berkualiti masa akan datang.

Untuk pengetahuan semua, Althea adalah destinasi membeli-belah secara atas talian utama Korea yang menyediakan produk kecantikan, trend, dan gaya hidup terkini kepada pengguna di Asia Tenggara. 

www.liahasty.com

Kali ini Althea telah mengeluarkan dua produk terbaru. Teapi untuk entry kali ini Lia akan kongsikan produk Waterful Green Bamboo Pads.

Waterful Green Bamboo Pads

www.liahasty.com
Waterful Green Bamboo Pads ialah pad kelembapan yang menyegarkan kulit dengan penghidratan maksimum dengan hanya satu langkah.

Bahan utama ekstrak BAMBUSA VULGARIS

💓 Ekstrak buluh memberikan kulit segar dan memberikan penghidratan untuk kulit yang dengan pad dalam ekstrak buluh.

Deep hydration / Lightweight / refresh / Essential

WATERFUL GREEN BAMBOO PADS
Satu pad kelembapan langkah untuk menyediakan kulit dengan penghidratan maksimum dalam sekelip mata
💓 Mengandungi intipati untuk melicinkan tekstur kulit dan menyiapkan kulit sebelum bersolek

ALTHEA SMART BEAUTY
Pastikan kulit terhidrat sepanjang hari dengan teknologi Sistem Moist-veil kami
💓 Althea's Bulk Green Water Bulbs menghalang penyejatan kelembapan dengan membentuk patch jaringan kelembapan untuk mengekalkan kelembapan.
💓 Satu sapuan mengisi semula kelembapan sambil menggalakkan penyerapan bahan aktif untuk kulit yang bersinar

ALTHEA ESSENTIALS
SOFT COTTON NATURAL PAD
💓 Pad ini dibuat menggunakan campuran kayu putih dan tencel untuk membuat kasa kapas semula jadi yang membolehkan intipati menyerap dengan baik ke dalam kulit

MENYERAHKAN RAMUAN UNTUK MEMBERI KULIT A GLOW HEALTHY

💓 Dibuat dengan bahan gred hijau EWG untuk memastikan kulit anda tetap berseri dan sihat

Keterangan produk
💓 Dengan serta-merta melegakan dan melembapkan kulit secara mendalam
💓 Dikemas dengan bahan-bahan pelembap untuk memberi kulit cahaya yang sihat
💓 Memelihara kulit terhidrat sepanjang hari dengan teknologi Sistem Moist-veil kami

Pembungkusan produk


Produk ini dibungkus dalam kotak produk berwarna putih dan hijau dan sekeliling kotak produk dilabelkan nama produk dan bahan dan kandungan dalam bahasa Inggeris dan Korea.

Bentuk produk


Produk dalam bentuk bekas seolah-olah bentuk krim hair treament dan berpenutup berwarna hijau yang senang dibuka tetapi tidak mudah ditanggalkan.


Sekeliling produk dilabelkan nama produk dan bahan dan kandungan dalam bahasa Inggeris dan Korea. Sebelum penggunaan produk, perlu tanggalkan dulu kertas aluminium di atasnya.


Dalam kotak produk juga atas tweezer kecil yang transparent. Hati-hati dan jangan tercicir. Boleh digunakan untuk menyepit pad.

Tekstur Produk


Di dalam bekas produk datang dalam bentuk kepingan pad kain kapas nipis, lembut dan berjaring seolah-olah seperti bandage kain pembalut luka dalam kotak kecemasan.  Pad jaring dalam bentuk bulat direndam dalam cecair di dalam bekas produk. Terdapat 80 keping pad dalam produk ini.

Tekstur jenis air ringan yang mengandungi ekstrak buluh memberikan penyerapan kelembapan yang mudah sementara kain kapas semulajadi lembut mengurangkan kerengsaan kulit.

Kebaikan produk


Produk ini sangat efektif kepada :
💓 Mereka yang ingin segera menghidrat kulit selepas membersihkan untuk mengelakkan penyejatan kelembapan.
💓 Untuk menyiapkan kulit sebelum permohonan solek.
💓 Untuk kulit sensitif yang memerlukan penjagaan yang lembut
💓 Dermatologi diuji

Sesuai untuk jenis kulit :
Jenis Kulit Semua Jenis Kulit (Sangat berkesan untuk Kulit Kering)

Saiz Produk
Saiz penuh 100 ml / 80 ea

Harga produk
RM54.00

Bahan dan Kandungan

💓 Bahan-bahan selamat untuk kulit yang sihat
💓 Dibuat dengan bahan kelas EWG hijau (1-2) sahaja, selamat dan sesuai walaupun untuk kulit sensitif
💓 Gred EWG: Bahan-bahan Selamat diuji dan dipilih oleh NGO persekitaran Amerika

Air Buah, Methylpropanediol, Isopentyldiol, Panthenol, Salix Nigra (Willow) Bark Ekstrak, Air Bambusa Vulgaris, Ekstrak Centella Asiatica, Ficus Carica (Gambar) Buah Ekstrak, Citrus Aurantium Dulcis Minyak, Lecithin Hidrogenasi, Minyak Bunga Pelargonium Graveolens, Ocimum Basilicum (Basil) Minyak, Polyglyceryl-10 Myristate, Polyglyceryl-10 Laurate, Sodium Citrate, Gum Xanthan, Asam Citric, Disodium Edta, Ceramide Np, 1 , 2-hexanediol, Hydroxyacetophenone

Cara Penggunaan



Ada dua cara penggunan produk Waterful Green Bamboo Pads iaitu sebagai pad toner ataupun pad mask. Sebelum menggunakan produk, perlu tanggalkan dulu kertas aluminium di atasnya.

Cara Pertama : Sebagai pad toner
💓 Selepas bersihkan wajah, lap kulit anda bermula dari pusat muka secara membulat keluar dan perlahan-lahan menepuk kulit sehingga produk diserap sepenuhnya

Cara Kedua : Sebagai pad mask
💓 Untuk penghidratan dos yang lebih pekat, letakkan pad ke mana-mana kawasan kulit dan biarkan duduk selama 10-15 minit.
💓 Kemudian keluarkan perlahan-lahan sisa produk ke dalam kulit sehingga diserap sepenuhnya.

Pendapat selepas menggunakan :

Ini merupakan kali pertama Lia menggunakan produk yang pad kain kapas nipis, lembut dan berjaring dalam bekas. Memang salah tu produk yang ringan, cepat menyerap dan meresap ke dalam kulit. Yang paling menarik b0leh digunakan dua cara sebagai toner dan juga mask di wajah. Boleh digunakan bila-bila masa di pejabat, di rumah ataupun sambil memandu. Hanya tempekan beberapa keping pad Waterful Green Bamboo Pads ke wajah dan biarkan sehingga meresap dan pad akan kering sebelum ditanggalkan.

Lia dah cuba kesemua produk Waterful Green Bamboo Pads dari Althea Korea, anda bila lagi ❓

Untuk maklumat lanjut boleh layari laman web dan media sosial yang lain:

Laman web : http://my.althea.kr
Facebook : Althea Malaysia
Instagram : @altheakorea 
Youtube : Althea Korea

#AltheaKorea #AltheaAngels

You Might Also Like

12 inspiration

  1. Menarik... Macam tak pernah nampak lagi produk macam ni...

    ReplyDelete
  2. nampak bagus tuk moist kulit muka. lagi2 sekarang musim hujan panas tak menentu. kena jaga elok2 kulit..tak lama nak raya kan. malu kalu kulit tak berapa nak berseri time raya

    ReplyDelete
  3. Bestkan awak yang pads tu! Bila sapu pada muka dia jadi segar yang amat muka dan paling best dia cepat menyerap ke dalam muka. Best!

    ReplyDelete
  4. time panas2 letak pad tu kat muka mesti best kan?

    ReplyDelete
  5. bab-bab alat make up dan juga penjagaan kulit wajah nie kita kurang cakna sikit pasal semua benda. tp kita selalu nak beli sesuatu produk tu, tengok review dri kawan2. kalau banyak yg positif maksudnya okaylah tu

    ReplyDelete
  6. Nampak bestla pads bamboo ni.. Nanti nak carilah dekat althea. .Duk tepek-tepek dekat muka ye. .ok boleh masuk dalam list nanti. .Hehehe. .Peoduk althea ni semua memg best

    ReplyDelete
  7. Waaa.. Dari Althea korea jugak eh..
    Dulu pernah guna produk Althea.
    Seksrang dah lama tak guna.
    Menarik produk baru Althea ni. Muka pun sejuk je bbuh ni kan.

    ReplyDelete
  8. Really looks so hydrating! Just nice to soothing our skin. Looks like a hydrating mask too for the focusing face region that we want!

    ReplyDelete
  9. Antara produk althea yang ramai org bagi feedback bagus. Sebab dia betul2 dapat menjadikan kulit lebih glowing cantik dari biasa

    ReplyDelete
  10. Bolehkan kalau kita nak pakaikan kertas ni kat bahagian kulit lain selain daripada muka kerana kita ada bahagian yang selalu ada masalah ulit kering nak lembabkan terutama kat bahagian siku...

    ReplyDelete
  11. Hari tu ada jugak tgok produk ni..teringin gak nak cuba. Nampak menarik. Nanti nak masukkan dlm wishlist sis kat Althea lah..:)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community