Flower Party - Ulang Tahun The Butterfly Project yang ke 6 tahun

June 08, 2019

Salam dan Hai semua,



Entry kali ini Lia nak kongsikan party bunga-bunga (flower party) yang join 27 April 2019 yang lepas. Party kali ini sempena The Butterfly Project yang sudah berusia 6 tahun ❗ Lia rasa bertuah dapat join untuk tahun ini bersama beauty butterflies yang lain.

 The Butterfly Project 6th Birthday Party kali ni bertempat di Vilej Damansara, Ritze Perdana 2, Damansara Perdana. Apa yang menarik kali ini ialah hampir 100 orang butterflies yang join tau ❗ Sebelum ini yang Lia join selalu dapat jumpa dengan 40 atau 50 orang sahaja, tapi kali ini 100 orang. Bukan setakat blogger dari KL tapi ada juga dari Penang, Perak, Kedah, Sabah, Johor dan Singapore ❗


Kalau from Penang yes I'm the one of them.Kali ini Lia tak berseorangan yer dari Penang macam sebelum ini. Memandangkan dah tahu sebulan mengenai event ini, so Lia dah tempah awal ticket flight ke KL dan juga book penginapan di area Damansara. Kali ini lia bersama 3 orang blogger Penang, Lyana Ishak dan juga Olivia Soh bertolak dari Penang International Airport ke KLIA2 dengan menaiki pesawat AirAsia 🛧. Setibanya di KL kali berjumpa dengan seorang blogger Perak, Eintan Nurfuzie dan kami terus bergerak ke area Damansara. Kami berada di sana selama 3 hari 2 malam dan menginap di Empire Damansara. Sangat best sebab I stay dengan 3 orang favorite bff 👯 dan blogger friend together.

Tema The Butterfly Project 6th Birthday Party ialah Butterfly Flower Party dan Dress code Flower Girls. So butterflies boleh pilih nak pakai ikut warna Light Apricot, Hippie Green, Light Pink ataupun white. Mestilah I like sebab one of my favorite theme. Acara ini bermula pukul 2.30 dan berakhir pada pukul 6.30pm. 

Jom Lia tak sabar nak kongsikan dengan semua readers.

Pendaftaran

Gambar sumber dari facebook The Butterfly Project
Lia bersama Olivia, Lyana dan Eintan bergerak ke Vilej Damansara menaiki grab lebih kurang pukul 2.00 pm. Ada juga nampak butterflies lain yang sudah beratur dengan attire geougous dan makeup look yang cantik dan disambut oleh salah seorang kakitangan The Butterfly Project. Kami semak nama masing-masing dan diberikan handflower diikat di tangan setiap seorang. Sebelum itu sempat bagi wish & sign di

Welcome Speech


Tammy Founder The Butterfly Project
Gambar sumber dari facebook The Butterfly Project
Flower Party dimulakan dengan ucapan Tammy Lim merupakan pengasas The Butterfly Project. 
I love your new outlook Tammy, more fresh, energetic, & looks confident. Anyway, Thanks so much to our Mamasan Tammy bersusah payah mengelolakan birthday party yang super hebat setiap tahun. Yes memang menarik & you made it Tammy ❗ I hope sangat komuniti ini akan bertahan sampai bila-bila, I one of them akan join setiap event & absolutely I akan support.

Party Deco

Party Deco ini dari AVANTGARDE Bloom & Blossom Balloon
Party Deco ini dari AVANTGARDE Bloom & Blossom Balloon

Setiap butterflies terus masuk mencari nombor meja masing-masing. Tapi sebelum masuk dapat tengok party hall dan bahagian main stage penuh dengan dekorasi belon 🎈 & fresh flower 🎉.

Party Deco ini dari AVANTGARDE Bloom & Blossom Balloon
Bila tengok dekat bahagian table setting pula dah memang cantik tersusun hiasan deko dan juga tak ketinggalan hiasan lilin, belon 🎈 dan hiasan bunga fresh flower 🎉 . Ada 10 meja dan satu meja ditempatkan 10 orang. Lia semeja dengan Penang blogger Lyana Ishak, Gaylan Kasai, Carmen, Iris, dan juga beberapa beauty blogger baru yang Lia kenal masa flower party haritu.

👉Party Deco ini dari AVANTGARDE Bloom Blossom Balloon 👈

Table Gift

Gambar sumber dari facebook The Butterfly Project
Sebelum duduk dah nampak table decor yang penuh dengan birthday gift dan cute small ballons untuk setiap seorang.


Setiap orang akan dapat satu small birthday cupcake beserta dengan lilin. Memang cute sangat & tak sabar nak makan.

Gambar sumber dari facebook The Butterfly Project
Tapi sebelum tu kami semua kena meraikan birthday The Butterfly Project beramai-ramai. Cupcakes dinyalakan lilin dan semua butterflies menyanyikan ramai-ramai lagu🎸 'Happy Birthday'. Memang simbolik betul sambutan birthday kali ni.





Selain birthday cupcakes, tengok apa Lia dapat tersusun atas meja ni ❓Semestinya setiap butterflies akan dapat birthday gifts. Ofcoure I happy dapat gift & memang awesome sangat 👍 Setiap blogger dapat produk dari Yves Rocher France, cute macaroon dari Macarons by Madeleine, birthday cupcake dari Jom Party, small pink ballons dari Blossom Balloon, & rantai berloketkan bentuk hati.

Terima kasih juga untuk party favors dari AVANTGARDE Bloom

Opening act by Joanne Kam

Opening act by Joanne Kam
Kami juga dihiburkan dengan opening act selamat 15 minit dari Malaysia Queens of Comedy, Joanne Kam. Memang sepanjang persembahan, Lia gelak tak ingat dunia sebab lawak dia yang bersahaja tu.

Opening act by Joanne Kam
Lia sempat juga bergambar bersama Joanne Kam sebagai kenangan. Of course kena bergambar dengan orang satu hometown, Penang ❗

👉Jangan lupa follow socmed Joanne Kam👈
Laman Web : http://www.joannekam.my/
Facebook : https://www.facebook.com/joannekamcomedy/
Instagram : https://www.instagram.com/joannekampohpoh/?hl=en

Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Flower Party bertambah meriah bila ada Flower Workshop by Avantgarde Blooms. Kami juga diberi penerangan dahulu & tutorial sebelum bermula. Setiap butterflies kena buat Flower Crown untuk workshop kali ini 👩

Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Gambar sumber dari facebook The Butterfly Project
Apa yang menarik Flower Workshop kali ini, kami menggunakan fresh flower. Tengok tu pelbagai pilihan fresh flower banyak kan dan boleh pilih je mana yang kita nak. Butterflies semua berpusu-pusu memilih bunga favorite masing. Lia pula pilih bunga 3 kuntum bunga ros putih dan peach untuk my own flower crown.

Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Flower Workshop by Avantgarde Blooms

Setiap butterflies akan dapat white paper bag dan bahagian dalam akan ada bahan-bahan untuk buat flower crown seperti gunting, tali, floral tape, floral wire, jute strings, majalah, nota dan lain-lain lagi.

Flower Workshop by Avantgarde Blooms
Gambar sumber dari facebook The Butterfly Project
Disebabkan masa yang agak terhad, Lia hanya sempat create simple Flower Crown sahaja. Butterflies lain juga kreatif dalam penyedian crown masing-masing. Kalau ada masa banyak I nak buat flower banyak-banyak atas kepala 😛

Flower Workshop by Avantgarde Blooms
 Tadda ❗ Done my simple flower crown on that day 💕

Discover innovative "tea" drinking at the T-Sticks Malaysia sampling booth.
T-Sticks Malaysia sampling booth
T-Sticks Malaysia sampling booth
Kami juga dapat merasakan keunikan minuman teh dari T-Sticks of London (Malaysia) sampling booth.

T-Sticks Malaysia sampling booth
Apa yang unik pasal teh berbentuk stick dan hanya masukkan T-Stick dalam cawan & masukkan air panas. Rendamkan dengan packaging dan boleh minum. Tak payah nak gunting masukkan serbuk teh. 👍 Satu T-Stick ni boleh hasilkan kuantiti minuman yang banyak sesuai untuk jamuan besar-besaran.

T-Stick ini dibuat daripada aluminium foil casing dimana IFS certified dan FDA approved. Memang selamat digunakan dan bertahan dalam suhu 121 darjah celcius. Memang anda tak dapat lupakan aroma dan rasa teh. No mess, no drips, no spoon.

T-Sticks Malaysia sampling booth
Antara semua flavour, Lia memilih flavour Breakfast Brew Tea untuk dibawa pulang. Boleh lah nak tea-time 🍵kat rumah kan. Lagi bertambah koleksi teh kat rumah. Suka sangat dengan packaging kotak yang simple dan setiap kotak mengandungi 15 sticks. Sebelum balik dapat juga bertukar flavour dengan butterflies yang lain.

Selfie with Blossom Balloons at the selfie garden
Selfie Garden bersama Blossom Balloons
Sebelum balik, memang tak lupa nak bergambar di Selfie Garden bersama dengan belon-belon pelbagai saiz memang sesuai untuk selfie props dari Blossom Balloon. I paling suka giant balloons tu & rasa macam nak grab je semua belon nak bawa balik sebab memang cute sangat.

Pink small balloon on the table for all butterflies.


Ini salah satu belon favorite I kat sini, one of giant ballons.

Receive the gift of love from Yves Rocher Malaysia 

 Birthday gift merupakan produk dari Yves Rocher Malaysia
 Birthday gift merupakan produk dari Yves Rocher Malaysia
Butterflies juga dapat birthday gift merupakan produk dari Yves Rocher Malaysia. Sempena Flower Party 6th birthday The Butterfly Projecy pada bulan April yang lepas, Yves Rocher Malaysia juga berkongsi ulangtahun yang ke 60 tahun pada bulan yang sama.

Selamat Ulang Tahun Yves Rocher Malaysia yang ke 60 tahun 🎂

 Birthday gift merupakan produk dari Yves Rocher Malaysia
Produk yang Lia dapat Yves Rocher Malaysia dari ialah :
1) Gel Douche Concentre Shower Gel, 100ml
2) Detox Micellar Shampoo, 300ml
3) Ultra Fresh Cleansing Gel, 125ml

My Flower Party birthday Outfit


My outfits for Butterfly Flower Party
Kalau tema Butterfly Flower Party dan Dress code Flower Girls memang I like💓 & nak senang cari for me. I suka sangat konsep flower & warna pastel macam ni.  Untuk acara kali ini, Lia memilih memakai gaun dress berwarna Light Apricot dan hiaskan rambut Lia dengan simple flower crown, white high heels, sedikit accesories with simple makeup. I memang suka sangat dengan dress & macam sesuai je dengan tema flower ni kan.

Food of the day
Party Buffet dari Jom Party
Flower Party tak lengkap kalau takde makanan kan. Of course I love food so much. Selain birthday cupcakes, party buffet kali ini dari Jom Party.

Party Buffet dari Jom Party
Party Buffet menyediakan makanan dari Appetizer, Main Dish, pencuci mulut yang sedap & juga minuman. Memang semua food nampak pelbagai dan colourful.

Party Buffet dari Jom Party

Appetizer - Pie Tee, Mini Chicken Burger, Mini Chicken Pie, Assorted Sandwich Platter, Assorted Dim Sum, Siew Mai & Mini Pau
Main - Pasta Salad with mix nuts & Roasted Chicken
Dessert - Mini Flower Fruits Tarts, Mini Fruits Paplova, Lemon Curd Cakes Slice, Brownies, Butterfly Cream Cupcakes, Swirls with Butterfly Fondant
Drink - Lemonade with Mint, Ice Lemon Tea


Untuk maklumat lanjut mengenai sponsor korang boleh follow di bawah :

💓 AVANTGARDE Bloom
Laman Web : https://www.avantgardeblooms.com/
Facebook : https://www.facebook.com/avantgardeblooms/
Instagram : https://www.instagram.com/avantgardeblooms/

💓 Blossom Balloon
Facebook : https://www.facebook.com/theblossomballooncompany/
Instagram : https://www.instagram.com/theblossomballoons/

💓 Yves Rocher France
Facebook : https://www.facebook.com/YvesRocherMalaysia/
Instagram : https://www.instagram.com/yvesrochermy/

💓 Jom Party
Facebook : https://www.facebook.com/Jompartylah/
Instagram : https://www.instagram.com/jomparty/

💓 Macarons by Madeleine
Facebook : https://www.facebook.com/macaronsbymadeleine/
Instagram : https://www.instagram.com/madeleinemacarons/

💓 Vilej Damansara
Facebook : https://www.facebook.com/vilejdamansara/?ref=py_c
Instagram : https://www.instagram.com/vilej_damansara/?hl=en
Alamat : (Above DHL, 1st floor) C-1-05, Ritze Perdana 2, Commercial Jalan PJU 8/1 Damansara Perdana, Petaling Jaya, 47820 Malaysia

💓 TStick of London
Facebook : https://www.facebook.com/tsticksmy/
Instagram : https://www.instagram.com/tsticksmy/

-------------------------------------------------------

Semoga Mamasan Tammy dan The Butterfly Project akan lebih berjaya dalam masa akan datang dan menganjurkan acara-acara menarik pada masa akan datang. Rasa bertuah dapat menyertai The Butterfly Project Community dan mengenali lebih ramai blogger di luar sana. Dari sini juga Lia berpeluang mengenali dengan ramai beauty blogger dan explore banyak benda menarik mengenai beauty. Memang pengalaman tak dapat dilupakan.

The Butterfly Project
Laman web: http://www.butterflyproject.my/
Facebook: The Butterfly Project
Instagram: @butterflyproject.my

#butterflymsia #avantgardeblooms #joannekam #theblossomballoons #yvesrochermy #tsticksmy #jomparty #macaronsbymadeleine #butterflyturns6


You Might Also Like

9 inspiration

  1. Everyone seems to be having so much fun here. The founder exudes so much confidence and grace. :) Can't believe it is already 6 years.

    ReplyDelete
  2. Selamat nikmati kegembiraan.. :). makananan nampak sedap dan menyelerakan

    ReplyDelete
  3. Seronoknya dapat berkumpul jumpa geng blogger. Hebat-hebat nampak semuanya. Sanggup datang jauh semata-mata nak berjumpa dan meraikan sesama blogger. Saya tak pernah merasai party macam ni.

    ReplyDelete
  4. Wow... Meriah.

    Nampak makanan tak mengecewakan. Dan yang hadir pun semua melaram dan bergaya.

    ReplyDelete
  5. Such a creative and beautiful party! Happy 6th birthday Butterfly Project! Love it! Muahs... :)

    ReplyDelete
  6. Bestnya sis lia dapat join party birthday tu. Selalu tengok kengkawan yang join, dapat buat macam macam aktiviti. Meriahlah. Beruntung dapat join.

    ReplyDelete
  7. bestnya dapat join parti macam ni. terutama bila dapat kumpul dengan kawan-kawan yang mempunyai minat yang sama memang seronok dan teruja. kita tak pernah lagi jopin butterfly party...hehehe

    ReplyDelete
  8. Cantik cantik deko dia. Rasa macam dreamy habis. Dah lama tak join event butterfly. Dulu rajin join Sejak sejak ada anak ni hahaha. Memang payah

    ReplyDelete
  9. Wahhh cantik betul deco yg depa buat utk party ni, korang pun cecantik dan melaram habis. Seronok sis tengok, memang selalu tgok butterfly project kalau buat event memang happening

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community