US FRIES FIESTA 2019 - Alfresco G Trattoria

June 19, 2019

U.S. Fries Fiesta telah Melanda Pulau Pinang & Ipoh

www.liahasty.com


Untuk makluman semua, The Potatoes USA telah memulakan kempen US Fries Fiesta 2019 di Pulau Pinang dan Ipoh mulai dari 17 Jun hingga 21 Julai 2019. Menurut Eddie Saw, kempen ini telah mendapat sambutan ramai sebelum ini. & mereka membawa kembali kempen ini ke Pulau Pinang dan memperkenal buat kali pertama di Ipoh pada tahun ini. 20 cawangan yang sertai kempen US Fries Fiesta 2019 ini, 15 cawangan di Pulau Pinang dan 5 cawangan di Ipoh. Sudah pasti kesemua cawangan ini menyediakan hidangan kentang goreng AS dengan hidangan yang unik dan menggiurkan.

So kepada semua pencinta kentang goreng, boleh melawat mana-mana restoran yang mengambil bahagian dalam US Fries Fiesta 2019 dengan mencuba menu kentang goreng yang disediakan. Ramai yang tak tahu Malaysia adalah salah satu pasaran eksport terbesar ke-6 untuk kentang beku AS di Asia.

 . "US Fries Fiesta 2019 akan mempamerkan pelbagai hidangan menarik yang dibuat dengan kentang goreng AS. Salah satu acara utama Fiesta ini ialah ia memberi peluang kepada orang ramai untuk membiasakan diri dengan varieti kentang AS yang berbeza. Kebanyakan cawangan ini menawarkan potongan baru kentang goreng AS untuk kali pertama ".


US Fries Fiesta 2019 - Most Creative Photo Contest

www.liahasty.com

Dalam masa yang sama ada juga pertandingan Facebook di mana orang ramai boleh memenangi baucar makan setiap minggu dengan hadiah utama iPad pada akhir pertandingan.

Bagaimana untuk sertai pertandingan ❓

👉 Anda perlu melawat mana-mana restoran yang mengambil bahagian dan memesan sebarang menu hidangan US Fries Fiesta.

👉 Snap gambar yang menarik mengikut kreativiti anda dan post kapsyen yang kreatif dengan masukkan hashtag #MYPotatoesUSA dan juga “Check In” lokasi restoran tersebut.

Tertakluk kepada terma dan syarat.



Kebaikan & Khasiat Kentang AS 



Beberapa sebab mengapa A.S. menghasilkan kentang goreng terbaik adalah suhu yang ideal berkembang, tanah yang kaya, kemudahan pemprosesan terkini dan generasi kepakaran. Kentang A.S. yang ditakdirkan untuk pemprosesan mesti mengandungi "pepejal" yang tinggi dan kandungan gula rendah, yang merupakan ciri penting untuk mencapai produk siap dengan penampilan, rasa dan tekstur yang wajar.

Penanam kentang A.S. menawarkan pemproses berkualiti tinggi kentang dari bekalan sepanjang tahun yang berlimpah. Piawaian industri A.S. menuntut dan mesti memenuhi semua Pentadbiran Makanan dan Dadah dan spesifikasi USDA, yang membolehkan pemproses A.S. untuk menghasilkan produk kentang beku yang berkualiti tinggi dan selamat.

Kentang bukan hanya baik untuk dimakan, tetapi baik untuk kesihatan. Ia adalah makanan yang sempurna untuk semua peringkat umur dan budaya, makanan yang menyapu untuk bayi, iringan dan ramuan yang hebat dalam semua jenis masakan, ia bakar, panggang, direbus, pan goreng, dihancurkan.

Dengan hanya 110 kalori, satu kentang kulit sederhana menyediakan 45% daripada nilai harian vitamin C anda dan lebih banyak kalium daripada pisang.


💕 Ia menyediakan serat dan vitamin dan mineral lain.
💕 Kentang tidak mempunyai lemak dan bebas sodium, gluten bebas dan bebas kolesterol.
💕 Kentang mempunyai 60 fitokimia dengan sifat antioksidan yang membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan radikal bebas dan mencegah penyakit kardiovaskular, masalah pernapasan dan kanser tertentu.




Mencuba menu di Alfresco G Trattoria sempena US Fries Fiesta

Lia juga tidak melepaskan peluang untuk mencuba salah satu restoran di Pulau Pinang iaitu restoran Alfresco G Trattoria dan ingin mencuba sendiri 3 menu yang berasaskan kentang sempena US Fries Fiesta.

www.liahasty.com
Name Menu: U.S. Hash Brown Smoked Salmon Benedict

www.liahasty.com
Name Menu: Beef/Chicken Pepperoni Pizza U.S. Waffle Fries

www.liahasty.com
Name Menu: Oven Baked Cajun Chicken with U.S. Tater Tots

www.liahasty.com

Lia dan mencuba 3 menu hidangan berasaskan kentang di restoran Alfresco G Trattoria. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati sendiri hidangan kentang sempena US Fries Fiesta bermula 17 Jun hingga 21 Julai 2019❗ Jangan lupa untuk sertai "Most Creative Photo Contest" untuk memenangi hadiah menarik Apple Ipad❗

Untuk maklumat lanjut mengenai restoran Alfresco G Trattoria, anda boleh lihat butiran di bawah :


Nama Kafe : Alfresco G Trattoria

Alamat : 163D-1-31, Gurney Paragon, Gurney Dr, 10250 George Town

Waktu Operasi :
11.00am - 11.00pm [Ahad hingga Khamis]
11.00am - 1.00am [Jumaat & Sabtu]

No. Telefon : 04-293 7418

Anda juga boleh kunjungi laman sosial :

Instagram : https://www.instagram.com/alfresco_g/?hl=en


www.liahasty.com

Anda juga boleh melawat restoran lain untuk mencuba menu hidangan kentang yang unik. Lia sertakan senarai 20 cawangan di Pulau Pinang & Ipoh yang sertai kempen US Fries Fiesta 2019 ini.




Untuk mengetahui khasiat atau penerangan dengan lebih lanjut mengenai Potatoes USA boleh layari
 Laman web : http://www.potatoesusa-malaysia.com/
Facebook : https://www.facebook.com/MYpotatoesUSA/

#MYPotatoesUSA

You Might Also Like

18 inspiration

  1. Wah boleh menang ipad. Sambil sambil makan, snap gamabr, menang ipad. Boleh jugak nak cuba join nanti

    ReplyDelete
  2. Can't wait to try all the food out especially when I am in Ipoh and Penang. Would try my luck too to win the great prizes. Wish me luck ya !!!

    ReplyDelete
  3. I love to check this out soon. I love potato. They have great prize for this campaign too? I am in!

    ReplyDelete
  4. Makan2 pun ada potensi menang hadiah. Jangan pulak kata orang yang ambil gambar makananan dikatakan sakit jiwa. Sebab ini dah trend. Dah jadi Satu pertandingan pulak ya. Jom join ramai2

    ReplyDelete
  5. It's potatoes time.. looks great and looks yummy! time to eat potato.. yeah yeah..

    ReplyDelete
  6. Senang aje contestnya. Ada rezeki bolehlah menang hadiah iPad. Rasanya ada nampak contest memasak pakai USPotatoes ni tempohari.

    ReplyDelete
  7. Wah macam-macam menu boleh masak guna potato. Eh ada contest jugak. Boleh join ni. Hadiah pun lumayan. Nanti nak cubalah potato ni. Nampak sedap!!

    ReplyDelete
  8. The food serving from USA Potatoes looks tempting!! Happy that now it reaches to Penang and Ipoh. Prizes for the winner looks super nice, will you join as well?

    ReplyDelete
  9. Potatoes USA npk besar and byk plk.resepi dari potato ni.. ada contest lg nti nk tray

    ReplyDelete
  10. kentang memnag sedap..hahaa..suak bubuh kentang dalam masakan, kadang goreng..macam-macam la boleh buat..wah ade contest ye..boleh join ni..macam senng je..mana tau rezeki kan

    ReplyDelete
  11. Sedapnya dapat makan US Fries memang kegemaran kita hari tu pun kita masak guna US kentang ni hehehehe memang pilihan walaupun harga boleh tahan tapi ia lebih kurang lemak dan sihat...

    ReplyDelete
  12. Why semua makanan nampak sedap. hehehe. By the way i mmg minat dgn Us potatoes sbb kentang die lain sikit from local punya.

    ReplyDelete
  13. Sedapnya semua nampak😍 the restaurant pun nampak nice. Power dia punya contest boleh dapat hadiah best2👍

    ReplyDelete
  14. sedapnya kentang kat sini...dah la kentang tu memang feveret anak-anak. ingat nak terjah restoran yang ada hidangkan kentang ni..boleh join contest sekali hehehe...bestnya...

    ReplyDelete
  15. the foods semua nampak sedap-sedap & paling best boleh join kontes tu, T&C Contest pun tak susah sangat

    ReplyDelete
  16. Kentang esp US Potatoes ni memang banyak khasiat. saya pun suka makan sebab sedap

    ReplyDelete
  17. Yummy! Wanna join the contest , but all restaurants in Sabah 😂😂

    ReplyDelete
  18. OMG...this is exactly my kind of festival...I can imagine myself chowing down on all the different kind of fries. Damn, if only i had the money to travel to Penang..T.T

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community