US FRIES FIESTA 2019 - Sky Terrace Penang Hill

June 21, 2019

U.S. Fries Fiesta telah Melanda Pulau Pinang & Ipoh



Untuk makluman semua, The Potatoes USA telah memulakan kempen US Fries Fiesta 2019 di Pulau Pinang dan Ipoh mulai dari 17 Jun hingga 21 Julai 2019. Menurut Eddie Saw, kempen ini telah mendapat sambutan ramai sebelum ini. & mereka membawa kembali kempen ini ke Pulau Pinang dan memperkenal buat kali pertama di Ipoh pada tahun ini. 20 cawangan yang sertai kempen US Fries Fiesta 2019 ini, 15 cawangan di Pulau Pinang dan 5 cawangan di Ipoh. Sudah pasti kesemua cawangan ini menyediakan hidangan kentang goreng AS dengan hidangan yang unik dan menggiurkan.

So kepada semua pencinta kentang goreng, boleh melawat mana-mana restoran yang mengambil bahagian dalam US Fries Fiesta 2019 dengan mencuba menu kentang goreng yang disediakan. Ramai yang tak tahu Malaysia adalah salah satu pasaran eksport terbesar ke-6 untuk kentang beku AS di Asia.

 . "US Fries Fiesta 2019 akan mempamerkan pelbagai hidangan menarik yang dibuat dengan kentang goreng AS. Salah satu acara utama Fiesta ini ialah ia memberi peluang kepada orang ramai untuk membiasakan diri dengan varieti kentang AS yang berbeza. Kebanyakan cawangan ini menawarkan potongan baru kentang goreng AS untuk kali pertama ".


US Fries Fiesta 2019 - Most Creative Photo Contest



Dalam masa yang sama ada juga pertandingan Facebook di mana orang ramai boleh memenangi baucar makan setiap minggu dengan hadiah utama iPad pada akhir pertandingan.

Bagaimana untuk sertai pertandingan ❓

👉 Anda perlu melawat mana-mana restoran yang mengambil bahagian dan memesan sebarang menu hidangan US Fries Fiesta.

👉 Snap gambar yang menarik mengikut kreativiti anda dan post kapsyen yang kreatif dengan masukkan hashtag #MYPotatoesUSA dan juga “Check In” lokasi restoran tersebut.

Tertakluk kepada terma dan syarat.



Kebaikan & Khasiat Kentang AS 



Beberapa sebab mengapa A.S. menghasilkan kentang goreng terbaik adalah suhu yang ideal berkembang, tanah yang kaya, kemudahan pemprosesan terkini dan generasi kepakaran. Kentang A.S. yang ditakdirkan untuk pemprosesan mesti mengandungi "pepejal" yang tinggi dan kandungan gula rendah, yang merupakan ciri penting untuk mencapai produk siap dengan penampilan, rasa dan tekstur yang wajar.

Penanam kentang A.S. menawarkan pemproses berkualiti tinggi kentang dari bekalan sepanjang tahun yang berlimpah. Piawaian industri A.S. menuntut dan mesti memenuhi semua Pentadbiran Makanan dan Dadah dan spesifikasi USDA, yang membolehkan pemproses A.S. untuk menghasilkan produk kentang beku yang berkualiti tinggi dan selamat.

Kentang bukan hanya baik untuk dimakan, tetapi baik untuk kesihatan. Ia adalah makanan yang sempurna untuk semua peringkat umur dan budaya, makanan yang menyapu untuk bayi, iringan dan ramuan yang hebat dalam semua jenis masakan, ia bakar, panggang, direbus, pan goreng, dihancurkan.

Dengan hanya 110 kalori, satu kentang kulit sederhana menyediakan 45% daripada nilai harian vitamin C anda dan lebih banyak kalium daripada pisang.


💕 Ia menyediakan serat dan vitamin dan mineral lain.
💕 Kentang tidak mempunyai lemak dan bebas sodium, gluten bebas dan bebas kolesterol.
💕 Kentang mempunyai 60 fitokimia dengan sifat antioksidan yang membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan radikal bebas dan mencegah penyakit kardiovaskular, masalah pernapasan dan kanser tertentu.




Mencuba menu di Sky Terrace Penang sempena US Fries Fiesta

Lia juga tidak melepaskan peluang untuk mencuba salah satu restoran di Pulau Pinang iaitu restoran Sky Terrace Penang Hill dan ingin mencuba sendiri 3 menu yang berasaskan kentang sempena US Fries Fiesta.


Nama Menu: Fried Anchovy Sambal Cheese U.S. Wedges

Nama Menu: U.S. Hash Brown Tuna Mayo with Caviar

Nama Menu: Glazed U.S. Waffle with Vanilla Ice Cream & Fruit



Lia dan mencuba 3 menu hidangan berasaskan kentang di restoran Sky Terrace Penang Hill. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati sendiri hidangan kentang sempena US Fries Fiesta bermula 17 Jun hingga 21 Julai 2019❗ Jangan lupa untuk sertai "Most Creative Photo Contest" untuk memenangi hadiah menarik Apple Ipad❗

Untuk maklumat lanjut mengenai restoran Sky Terrace Penang Hill, anda boleh lihat butiran di bawah :



Nama Kafe : Sky Terrace Penang Hill

Alamat : Strawberry Hill, Penang Hill, Bukit Bendera, 11300 Air Itam, Penang

Waktu Operasi : 11.00am - 10.00pm [Setiap Hari]

No. Telefon : 04-828 8337


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman sosial :

Instagram : https://www.instagram.com/david_browns_restaurant/?hl=en

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman sosial :

Instagram : https://www.instagram.com/gusttimo_cafe/?hl=en





Untuk mengetahui khasiat atau penerangan dengan lebih lanjut mengenai Potatoes USA boleh layari
 Laman web : http://www.potatoesusa-malaysia.com/
Facebook : https://www.facebook.com/MYpotatoesUSA/

#MYPotatoesUSA


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community