“Be Mine” Bridal Fair 2019 di G Hotel Gurney Pulau Pinang

August 07, 2019

Salam dan Hai semua,


Pada 14 Julai 2019 yang lepas Lia sempat melawat “Be Mine” Bridal Fair 2019 bermula 11 pagi - 6 petang di Grand Ballroom G Hotel Gurney, Pulau Pinang. Acara ini menampilkan vendor perancang perkahwinan terbaik, persembahan live band, pameran fesyen pengantin dan hadiah cabutan bertuah sehingga RM20,000.

www.liahasty.com
General Hotel of G Hotel, Mr. Michael Hanratty delivering his speech

Mr. Michael Hanratty posing with the vendors

www.liahasty.com
Ballroom setup
“Be Mine” Bridal Fair adalah tuan rumah menganjurkan kepada jurugambar, videographers, kedai bunga, pereka baju perkahwinan, pakar kecantikan dan spa kesihatan, perhiasan, ejen perjalanan dan juga perunding perkahwinan. Ada tawaran menarik telah ditawarkan oleh vendor untuk mereka yang mendaftar di pameran itu.

Fashion show by Kuan Yee Bridal Collection
Fashion show by Kuan Yee Bridal Collection
Fashion show by Kuan Yee Bridal Collection
www.liahasty.com
Fashion show by Kuan Yee Bridal Collection

Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
www.liahasty.com
Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
www.liahasty.com
Fashion show by Micheal Ooi Made-to-Measure
Micheal Ooi and his models posing in front of  the vintage wedding car by Sama Abadi Wedding Car Services
Acara yang Lia tak sabar nak tunggu ada dua Bridal Fashion Show yang diperagakan oleh model catwalk di atas pentas dengan persembahan live band. Acara bridal fashion show pertama dari Kuang Yee Bridal Collections, diikuti oleh Michael Ooi, seorang pereka fesyen tempatan yang sangat berbakat . Kedua-dua fashion show menunjukan trend fesyen terkini, penonton pun terpesona dengan gaun pengantin yang cantik dan pakaian pengantin lelaki yang menawan. Terus rasa nak kahwin bila tengok dress cantik-cantik bila model peragakan.

Pada tahun ini, G Hotel menawarkan 4 pakej perkahwinan untuk dua majlis makan malam dan makan malam perkahwinan. Pakej perkahwinan bermula dengan Intimate pada RM1,588 untuk majlis perkahwinan yang menjadi tuan rumah sekurang-kurangnya 10 jadual. Pasangan yang mendaftar untuk pakej ini semasa pesta pengantin menikmati tawaran satu kali kemudahan tambahan oleh G Hotel termasuk satu botol percuma corkage wain untuk setiap meja yang disahkan, corkage percuma untuk dua tong bir, upgrade perkahwinan percuma dari L Suite ke Suite Eksekutif di G Hotel Gurney atau Premier Suite di G Hotel Kelawai, peningkatan percuma untuk pusat bunga meja utama dan juga peningkatan percuma urut asas untuk urutan badan 1.5 jam di Danai Spa untuk dua orang.






Sementara itu, pasangan yang mendaftar untuk sekurang-kurangnya 30 jadual dengan pakej perkahwinan seperti Moden pada RM1,688, Stylish pada RM1,888 dan Passion pada RM2,288 menerima tawaran tersebut di atas serta malam tambahan dalam G Suite G Hotel Gurney, dua jenis pilihan snek semasa Majlis Teh untuk 30 orang, tambahan 1.5 jam rawatan badan di Danai Spa untuk dua orang dan diskaun 10% untuk majlis perkahwinan yang akan diadakan sebelum akhir tahun ini.

Semua pakej perkahwinan ini mempunyai pilihan menu yang berbeza di samping pakar acara & jamuan yang merupakan pakar dalam mewujudkan perayaan perkahwinan yang indah. Setiap bilik di G Hotel Gurney dan G Hotel Kelawai direka khas untuk pasangan untuk menganjurkan perayaan dan majlis perkahwinan mereka. Grand Ballroom di G Hotel Gurney tidak dapat memenuhi maksimum 700 pax dan ditetapkan untuk menarik perhatian dengan latar belakang LED, lampu mood, linen halus, dan sistem bunyi Bose yang memberikan pasangan perkahwinan mereka sekali dalam sambutan seumur hidup dengan persekitaran yang sempurna untuk hari yang perlu diingati. Pernikahan akan ditinggikan dengan plat lukisan tangan G Hotel oleh artis pemenang penghargaan Lin Hairong juga. Selain itu, susunan yang luas dari hors d'oeuvres kepada kek perkahwinan yang gemilang, kad jemputan untuk menyentuh sentuhan, ciptaan bunga ke set meja, perkahwinan itu akan disesuaikan dari setiap detail untuk membuat impian menjadi kenyataan.

Pelanggan yang bakal melansungkan perkahwinan G Hotel, pasangan juga boleh merebut peluang untuk abadi percintaan mereka dalam gambar perkahwinan yang diambil di setiap sudut Hotel. Untuk kenangan yang tidak ternilai, bergambar dengan matahari terbenam dengan langit yang memukau di pemandangan kota Pulau Pinang yang indah di Gravity, Tahap 24 di G Hotel Kelawai untuk bergambar. Atau penampilan cantik di tepi kolam renang di G Hotel Gurney, satu lagi tempat yang ideal untuk menangkap kenangan indah sepanjang hayat.

Lucky Draw
Terdapat lebih daripada 20 hadiah cabutan bertuah yang diberikan di atas pentas. Banyak pasangan yang telah menandatangani pakej perkahwinan semasa pesta pengantin telah memenangi beg berjenama, barang kemas yang menakjubkan, rawatan wajah yang memanjakan dan spa, penginapan mewah hotel, TV pintar, baucar belanja dan banyak lagi. Pasangan yang paling beruntung telah memenangi hadiah pertama mereka dari Michael Ooi untuk penyewaan percuma gaun pengantin yang disesuaikan bernilai RM10,000. Pemenang hadiah kedua menghalau dengan pemotretan pra-perkahwinan & 1 set pemotretan keluarga dari Kuang Yee Bridal House bernilai RM3,200. Pemenang hadiah ketiga mendapat rawatan kecantikan yang memanjakan dari Medi Beaute yang bernilai RM3,140.

Majlis penyampaian hadiah untuk para pemenang peraduan dalam talian. Pertandingan dalam talian telah diadakan dari 20 Jun hingga 11 Julai 2019 di halaman Facebook dan Instagram G Hotel dengan video promosi "Be Mine". Peserta dikehendaki memberi komen mengenai jawatan tersebut dengan menjawab 3 soalan - (1) Apakah nama pesta pengantin, (2) Bilakah tarikh pesta pengantin dan (3) Nama 1 perkara (faedah atau program yang ditawarkan di pesta pengantin, berkongsi jawatan dan tag 3 kawan, hashtag dan ikuti akaun media sosial G Hotel untuk berpeluang untuk memenangi hadiah. 4 orang pemenang dengan jawapan yang tepat dan telah memenuhi semua langkah yang diambil secara rawak untuk diberi ganjaran dengan penginapan 2D1N di Executive Room, G Hotel Kelawai untuk 2 orang termasuk manfaat sarapan dan kelab bernilai RM1,070, makan malam bufet di Taste Cafe, G Hotel Gurney untuk 4 orang bernilai RM640 dan 2 set makan malam bufet di SPOON, G Hotel Kelawai untuk 4 orang bernilai RM560 setiap satu.

www.liahasty.com
Sample of table setting of main table
www.liahasty.com
Foyers of vendors
Foyers of vendors
www.liahasty.com
Foyers of vendors
Sebanyak 31 pakar dan penaja perkahwinan yang berkolaborasi telah memberikan sumbangan yang bermurah hati untuk menjadikan "Be Mine" Bridal Fair berjaya dan mereka adalah A Flat Minor, Asiaeuro, Bridal Trend, Big Planet, China Southern Airlines, Day More Stone Spa, Direct Solutions & Services, Green Forest Wedding Designer, Heart Media, House of Beauty, Hobby Art Photography, Jenyne Lai Stylish Studio, Kuang Yee Bridal Collections, Love In Mist, L’officiel, Lancaster, Mary Kay, Motion In Style Cinematography, Medi Beaute, Michael Ooi fashion designer, Men’s Folio, Montage wedding studio, Muse Wedding & Events, PixinBooth, Sama Abadi wedding car service, Sister Magazine, Sugar & Spice Events, StarEast Wedding Signature, The Bannershop, Think Display, Venessa Diamonds dan Yemaya Spa.

Tahniah kepada pemenang dan bakal pengantin yang bakal melansungkan perkahwinan di G Hotel.

Untuk bakal pengantin di luar sana yang ingin melansungkan perkahwinan di G Hotel boleh buat tempahan sekarang!

Terima kasih G Hotel Gurney atas jemputan dan anjuran “Be Mine” Bridal Fair 2019


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

G Hotel Gurney
 168A Pesiaran Gurney, 10250 Penang, Malaysia
Tel : 604 238 0000
Faks : 604 238 0088

G Hotel Kelawai
 2 Pesiaran Maktab, 10250 Penang, Malaysia
Tel : 604 219 0000
Faks : 604 219 0101

Email : g4u@ghotel.com.my

Laman web : www.ghotel.com.my


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community