Stress-Free Vacation dengan produk Hydraque Gel Mask & Boost Serum dari Miniel Skin Lab

August 28, 2019

Salam dan Hai semua,

www.liahasty.com

Penjagaan dan rawatan kulit wajah memang penting untuk setiap wanita. Kulit wajah perlu dicuci rapi setiap hari dengan produk bersesuaian agar masalah kulit akan sentiasa hilang dan terawat. Lia juga tak ketinggalan menjaga kulit wajah setiap hari. Sekurang-kurangnya mencuci wajah dua atau tiga kali sehari. Tapi korang kena tahu juga produk untuk wajah bukan hanya cleanser, toner, cream, pelembap sahaja. Dengan mencuci wajah saja tidak semestinya wajah anda betul terawat dan terhindar dari segala masalah. Sekali sekala kita kena rawat kulit wajah dengan serum dan juga mask.

www.liahasty.com
Lia memang mengamalkan serum setiap hari untuk hidrat, lembap dan juga rawat kulit wajah. Kalau untuk mask sekali atau dua seminggu. Lia memang banyak koleksi mask dan serum. Untuk kali ini, Lia mencuba produk baru dari Miniel Skin Lab iaitu Hydraque Gel Mask & Hydraque Boost Serum. Untuk yang muslim, mesti akan risau nak mencari produk yang Suci dari segi bahan dan kandungan, tetapi jangan risau dengan produk Miniel Skin Lab yang sememangnya Halal.

Semestinya Lia memilih produk terbaik untuk kulit sendiri yang terdiri dari bahan yang terbaik, sensitiviti kulit wajah, kelebihan produk dan juga pembungkusan produk pun salah satu ciri pemilihan produk. Jom Lia nak terangkan dengan lebih lanjut mengenai produk favorite Lia kali ini.

www.liahasty.com

Produk Miniel Skin Lab merupakan penjagaan kulit bebas tekanan (Stress-Free Vacation) untuk semua dan menjadikan rutin penjagaan kulit benar segar dan melembap.

Mengenai Miniel Skin Lab

Mesti ramai yang tertanya-tanya dari manakah produk ini berasal dan siapa pengasasnya kan. Lia akan terangkan sedikit mengenai sejarah sebelum lanjut ke product review.

Pengasas produk ialah Janice seorang yang mempunyai mimpi yang inginkan setiap wanita berkulit cantik dan sempurna. Beliau mencipta produk dengan hati-hati memilih dan menggabungkan pelbagai bahan-bahan untuk dapatkan penjagaan kulit yang terbaik. Masalah kulit wajah setiap hari ialah dehidrasi ataupun kulit kering, Musuh kulit berada di mana-mana sahaja melalui aircond, matahari, diet pemakanan, cuaca dan banyak lagi.  Oleh itu, Menghidrat kulit menjadi sebahagian daripada langkah paling penting dalam rejim penjagaan kulit kita.

. Jadi Janice mencipta jenama penjagaan kulit yang tidak seperti yang lain. Ia akan menyuburkan semua jenis kulit, walaupun yang sensitif, seperti dirinya sendiri.

Hydraque Gel Mask



HYDRATING ❤ SOOTHING ❤ REFRESHING

Setiap hari, kita akan hidrat badan kita dengan air. Sama juga dengan kulit wajah, perlukan penghidratan dan sentiasa lembap. Hidratkan kulit wajah anda dengan Hydraque Gel Mask.

Hydraque Gel Mask memberikan penyegaran berpanjangan sepanjang hari yang panas. Bahan dan campuran memberikan hidrasi maksimum kulit anda dan sentiasa membuatkan anda gembira dengan hasil kulit anda.

Kesan terhadap kulit : Untuk penghidratan & penyembuhan kulit
Bahan Utama : Ekstrak akar Kudzu & Ekstrak buah-buahan
Jenis Kulit : semua jenis kulit (terutamanya kulit kering & kusam)
Saiz produk/Kapasiti : 50gram
Kekerapan Penggunaan : Dua kali seminggu

Pembungkusan dan Bentuk Produk
www.liahasty.com
Produk Hydraque Gel Mask datang dalam bekas kotak kecil berwarna putih dan biru lembut. Di sekeliling kotak produk dilabelkan nama produk, keterangan produk, cara penggunaan, bahan & kandungan, alamat diedarkan, dan berat produk.

www.liahasty.com
Di dalam kotak terdapat satu flyers kecil keterangan produk yang comel. Produk dalam bentuk bekas kaca & berpenutup warna putih di bahagian atas. Penutup atas senang dibuka dengan pusing di bahagian atas.

www.liahasty.com
Spatula kecil juga diberikan untuk calit gel terus ke wajah. Di sekeliling produk dilabelkan nama produk, berat produk & tarikh tamat tempoh.

Tekstur Produk

www.liahasty.com
Tekstur produk Hydraque Gel Mask dalam bentuk gel yang seakan-akan aloevera berwarna hjau transparent. Gel mudah meresap bila disapukan ke kulit wajah.

Kelebihan :

www.liahasty.com
👉 meningkatkan keanjalan kulit
👉 anti kemerahan & kekeringan
👉 menghidupkan semula kulit yang kusam
👉 menggalakkan pertumbuhan semula sel
👉 melembutkan kulit & mengurangkan garis halus
👉 Melegakan dan menenangkan kulit keradangan.

Out Not-So-Secret Recipe

Kudzu Extract
📌Menenangkan (calming)
📌Hidrat & kelembapan
📌Mengurangkan kemerahan & keradangan

Watermelon extract
📌Pelembap
📌Menggalakkan pertumbuhan semula sel
📌Membersihkan & pengelupasan

Apple Extract
📌Antioksidan yang kuat
📌Memperbaiki kulit berminyak, jerawat, kulit kusam & penuaan

Lentil Extract
📌Antioksidan
📌Melembabkan kulit
📌Penghidratan dalam
📌Mengurangkan garis halus

Sodium hyaluronate
📌Anti penuaan
📌Hidrat & kelembapan
📌Mengekalkan kelembapan
📌Mengurangkan garis halus

Cara Penggunaan :
Calitkan sejumlah mask ke atas kulit wajah yang telah dibersihkan & biarkan selama 15 - 20 minit. Bilas dengan air bersih.

Bahan dan Kandungan:

www.liahasty.com
Aqua, Pueraria Lobata Roots Extract, Butylene Glycol, Phenoxyethanol, Citrullus Lanatus (Watermelon) Fruits Extract, Pyrus Malus (Apple) Fruits Extract, Lens Esculenta (Lentil) Fruits Extract, Sodium Lactate, Sodium PCA, Carbomer, Glycerin, Sodium Hyaluronate, Allantoin, Triethanolamine, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Disodium EDTA, Ethylhexylglycerin, Fragrance, CI 42090

Harga : RM 67.00

Pendapat selepas menggunakan produk
www.liahasty.com
Tekstur gel Hydraque Gel Mask yang lembut sekali aplikasi kat wajah dah rasa sejuk dan tenang. Selepas mencuci wajah, kulit terasa lembap dan lembut. Ini merupakan first time Lia mencuba mask berbentuk gel dan dapat hasil yang menarik.


Hydraque Boost Serum

www.liahasty.com

HYDRATING ❤ FAST ABSORB ❤ LIGHTWEIGHT

Hydraque Boost Serum seperti kawan baik yang perlu di bawa ke sana sini, sentiasa berdamping dan tak boleh hidup tanpa serum ini. Pentingnya penggunaan serum ini setiap kali dalam penjagaan dan rawatan wajah. Penggunaan yang kerap dapat melembapkan, menghidratkan dan melembutkan wajah. Teksturnya yang ringan mudah meresap ke dalam kulit wajah.

Kesan terhadap kulit : Penghidratan & pertumbuhan semula kulit
Bahan Utama : Ekstrak ragi & asid Hialuronik
Jenis Kulit : Untuk semua jenis kulit
Saiz produk/Kapasiti : 30ml
Kekerapan Penggunaan : Setiap hari (Setiap pagi dan malam)

Pembungkusan dan Bentuk Produk
www.liahasty.com
Produk Hydraque Boost Serum datang dalam bekas kotak berwarna putih dan biru lembut. Di sekeliling kotak produk dilabelkan nama produk, keterangan produk, cara penggunaan, bahan & kandungan, alamat diedarkan, dan berat produk.

www.liahasty.com
Di dalam kotak terdapat satu flyers kecil keterangan produk yang comel. Produk dalam bentuk botol kaca, bahagian atas boleh picit berwarna putih & berpenutup transparent. Kalau nak mengeluarkan cecair dalam produk boleh tekan di bahagian atas. Di sekeliling produk dilabelkan nama produk, berat produk & tarikh tamat tempoh.

Tekstur Produk

www.liahasty.com
Tekstur produk Hydraque Boost Serum dalam bentuk cecair berwarna hjau transparent. Cecair mudah meresap bila disapukan ke kulit wajah.

Kelebihan :
👉 Kulit licin & lembut
👉 Mencapai kulit yang muda
👉 Mengaktifkan semula regenerasi tisu
👉 Menghidupkan semula kulit yang kusam
👉 Meningkatkan daya hidup kulit semulajadi
👉 Menenangkan dan melegakan keradangan kulit

Out Not-So-Secret Recipe

Yeast extract
📌antioksidan
📌mengurangkan kemerahan (redness)
📌menenangkan (calming)
📌menghidrat & melembapkan

Sodium hyaluronate
📌anti penuaan
📌hidrat & melembapkan
📌mengekalkan kelembapan
📌mengurangkan garis halus

Cara Penggunaan :
Selepas toning kulit, pam botol serum sekali dan urut serum perlahan-lahan ke dalam kulit. Kemudian selesaikan dengan sapuan pelembap.

Bahan dan Kandungan:

www.liahasty.com
Aqua, Glycerin, Saccharomyces Lysate, Phenoxyethanol, Sodium Hyaluronate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Ethylhexylglycerin, Fragrance, CI42090

Harga : RM 97.00

Pendapat selepas menggunakan produk

www.liahasty.com
Selepas sapuan di wajah, cecair produk Hydraque Boost Serum cepat meresap di dalam kulit wajah. Yang penting kulit tidak jadi berminyak, tetapi jadi lembut dan lembap. Memang Lia akan gunakan setiap hari untuk dapatkan kulit yang terhidrat.


www.liahasty.com
Lia dah cuba produk Hydraque Gel Mask & Hydraque Boost Serum dari Miniel Skin Lab, anda bila lagi ❓

www.liahasty.com
Jangan lupa masukkan kod SFVC-LIAHASTY untuk dapatkan extra diskaun 5%.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:
#minielskinlab #stressfreevacation #butterflymsia

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community