Coachella Party x The Butterffly Project di Hearty Party Setia Alam

Salam dan Hai semua,



Pada 28 September 2019 yang lepas, Lia berkesempatan join Butterfly Coachella Party di Hearty Party, Setia Alam, Shah Alam. Lokasi betul-betul bersebelahan dengan Setia City Mall. Pada awal Mamasan Tammy dah bagi hint pasal Coachella Party I dah jadi excited sebab I dream it nak attend party stylo macam ini. Ada juga party dengan tema di Penang tetapi tak banyak macam di KL. Lagipun memang Lia kerap juga turun KL kan. So kali ini Lia fly dari Penang terus ke Subang Skypark, ambik grab terus ke Setia Alam.

Lia memang sukakan party lagi-lagi bersama dengan semua wanita cantik. (I mean party halal dengan aktiviti sihat yang fun 😁😂)Actually dari dulu lagi suka sangat attend event apa-apa sahaja yang yang ada tema. Walaupun tak pandai bergaya & makeup tetapi suka tengok kawan-kawan lain datang bergaya dengan their own style. I pun sekali sekala suka juga pakai ikut tema macam ini.

Sometime Lia memang support beberapa event yang dianjurkan oleh The Butterfly Project. Rasanya dah hampir 3 tahun Lia bersama komuniti ini. The Butterfly Project adalah Komuniti blogger kecantikan & gaya hidup (beauty & lifestyle) terkemuka di Malaysia.

My #ootd






Tema untuk party Coachella Party kali ini Coachella / Boho rockstar chic vibe👠Pada mulanya Lia agak confuse what to wear & makeup apa yang sesuai. Lia sukakan yang nampak simple tapi memenuhi tema. Lia gayakan singlet hitam bersama denim short pant dan padangkan cardigan putih seperti ala-ala rockstar. Headband lia pakaian di atas kepala dan beberapa accesories lain seperti rantai, gelang & belt untuk tambah lagi gaya Coachella. Makeup Lia simple alah Korean Look & tambahkan accessories tattoo sticker yang beli dari Shopee. Tada that my Coachella look fot that day❗

Party Venue | Hearty Party Sdn Bhd 


Bila flight touchdown Subang Skypark, terus naik grab ke Hearty Party di Setia Alam. Sampai je kat sini, terus jumpa butterflies yang lain. Lia ingatkan dah terlambat rupanya ramai lagi belum sampai. Anyway I teruja dari jauh tengok party venue kali dengan building warna pink & kelabu.


Dari depan pintu dah tertampal poster Coachella Party. Bila sampai terus je ke kaunter register dan dapatkan pass untuk Butterfly Coachella Party.


Setiap butterflies kami kena siapkan 6 task seperti di dalam pass. Kami kena pergi setiap satu persatu booth bergambar dan terus update 'instagram story' & hashtag sponsor on the spot. Ini cabaran setiap butterflies dalam beberapa jam yang dipenuhi dengan 50 orang blogger & influencer. Setiap task yang diberikan kami akan membawa pulang reward ataupun ganjaran.

Hearty Party adalah ruang acara (event space) premium baru dan eksklusif yang terletak di Setia Alam. Perkhidmatan yang ditawarkan seperti: Sewa Ruang Acara, Sewa Parti Props seperti 6-10'' backdrop stand berkualiti tinggi, struktur bumbung, tirai, kain, meja dan kerusi dll Perkhidmatan Dekorasi Parti, Perkhidmatan Penganjuran Acara & Kelas Seni & Kraf

Hearty Party ialah bangunan 4 tingkat yang mempunyai ruang besar, berhawa dingin sepenuhnya, ruang dalaman dan ruang outdoor di rooftop. Bila masuk sahaja dah suka dengan interior dengan stylo & lampu neon. Di tingkat bawah sahaja dah ada banyak spot untuk bergambar, memang betul insta-worthy.

Hearty Party Sdn Bhd 
Alamat : No.11, Jalan Setia Dagang AJ, U13/AJ, Setia Alam, Shah Alam, Malaysia

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
💕 Facebook : https://www.facebook.com/heartypartymalaysia/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/heartypartymalaysia/?hl=en

Party Photobooth | Tagbooth Photobooth 


Masih di ground floor, ada satu sudut bergambar di Party Photobooth. Anyway this is my favorite spot tak kisah lah ada di event party, kenduri kahwin ke mesti I tak lepaskan peluang sebab I suka collect instant photo.


TagBooth menyediakan Most Professional Photo booth dan servis fotografi untuk acara perkahwinan, acara korporat, party dan lain-lain. Tagbooth menyediakan perkhidmatan penyewaan Photobooth Profesional yang fleksibel, serba boleh untuk memenuhi keperluan yang berbeza.


Party photobooth kali ini memang menarik walaupun hanya sudut kecil tapi ada banyak photo props yang boleh pilih & gayakan dalam gambar. Ada dua pilihan untuk bergambar ataupun boomerang. Lepas tu terus direct email untuk softcopy. & ada juga terus diprint direct untuk softcopy. Lagi satu party photobooth ini unlimited dimana boleh bergambar solo ataupun beramai-ramai.


Memang I tak lepaskan peluang bergambar solo dan beramai-ramai dengan butterflies yang lain. Ini kenangan terindah for me sebab photo dalam bentuk hardcopy.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
Tagbooth Photobooth 
💕 Laman web : http://tagbooth.com.my/
💕 Facebook : https://www.facebook.com/tagbooth/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/tag.booth/?hl=en

Heatlhy Snacks | Signature Market Healthy Snacks 


Task yang pertama Lia buat terus ke booth Signature Market (One of my favorite products ❤). Kali ini lebih banyak produk yang dipamerkan, rasa teruja maklumlah sebelum dapat lihat di laman web je kan.


Signature Market adalah one-stop online marketplace yang menjual produk semulajadi & snek organik yang sihat. Rajin-rajin jenguk laman web atau facebook Signature Market selalu buat sale dengan potongan harga menarik hampir 20% - 50% off.

Kami juga membawa pulang 1 produk natural handsoap dan 3 snek organik. Memang sedap bila mengunyah buat snack dimakan waktu teatime.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
Signature Market
💕 Laman web: https://www.signaturemarket.co
💕 Facebook : https://www.facebook.com/signaturemarket/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/signaturemarket/?hl=en

Flowers | Avantgarde Blooms Flowers 


Floral Booth Avantgarde Blooms Flowers yang penuh dengan bunga-bunga segar dengan dekorasi yang sangat menarik untuk setiap jambak.


Pengasas Avantgarde Blooms Flowers seorang wanita bernama Emi. Beliau memulakan perjalanannya dalam bidang seni gubahan sebelum majlis perkahwinannya kerana dia tidak dapat mencari kedai bunga yang menepati estetika dan tema perkahwinannya.  Sejak itu, Emi mula merancang dengan bunga dan mengambil kesempatan itu sebagai outlet kreatif.

Terdapat banyak koleksi bunga segar yang dihias dalam bouquet dan juga hiasan lain dengan kreatif dan menarik. Memang sesuai untuk semua jenis acara perkahwinan, hadiah untuk pasangan, hadiah hari jadi dan banyak lagi. Selain itu, Avantgarde Blooms Flowers ada juga menyediakan workshop seperti membuat flower crown, flower wreath dan lain-lain. Boleh tengok gambar koleksi bunga di laman web dan media sosial mereka.


I suka sangat bila bau bunga segar dan tengok setiap dekorasi yang combine dengan pelbagai warna dan dihiasi dengan daun.

Kami juga diberikan sekuntum bunga ros segar dengan pilihan 3 warna. Lia membawa pulang bunga ros berwarna pink sebab my favorite colour.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :

Avantgarde Blooms Flowers 
Laman web : https://www.avantgardeblooms.com/
💕 Facebook : https://www.facebook.com/avantgardeblooms/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/avantgardeblooms/?hl=en

Fashion | Voir Gallery  


Booth Voir Malaysia yang paling laku keras dan memang famous dimana semua butterflies beratur panjang menunggu giliran.


Mana taknya booth Voir Malaysia ini salah satu booth paling havoc dari jenama yang paling dikenali dengan koleksi handbag dan pakaian yang trending. On event day, ada juga beberapa koleksi handbag yang dipamerkan memang boleh rambang mata.


Dalam masa yang sama, ada contest 'Best Dressed' dimana 3 orang butterflies yang bertuah yang bergambar menarik menggayakan beg akan dipilih untu memenangi voucher. That why booth ini sentiasa padat.


Ada banyak sudut bergambar, berposing dan selfie yang semestnya insta-worthy. Kami boleh pilih bergambar di mana-mana sahaja sudut dan upload in instagram untuk contest. Ada 4 sudut menarik untuk bergambar di dalam booth Voir Malaysia.


Lia memilih handbag kecil berwarna hitam dimana sesuai untuk digayakan dengan apa jenis warna pakaian juga apa acara sekali pun. Memang lia perlukan tas kecil untuk bawa barang keperluan sahaja. Kami juga diberikan voucher RM50 untuk digunakan di outlet dan voucher RM10 untuk beli secara online/

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
Voir Malaysia
💕 Laman web : https://www.voirgallery.com/
💕 Facebook :
(1) https://www.facebook.com/voirmalaysia/
(2) https://www.facebook.com/voirgallery/
💕 Instagram :
(1) https://www.instagram.com/voirmalaysia/?hl=en
(2) https://www.instagram.com/voirgallery.official/

Cold Brew Coffee | Curmudgeon's Brew Cold Brew Coffee 


Dah penat singgah pula ke booth Curmudgeon's Brew Cold Brew Coffee untuk mencuba cookies dan juga minuman.


Curmudgeon's Brew Cold Brew Coffee menjual minuman botol Cold Brewed Coffee & Tea Concentrate & Ready-to-Drink Cold Brewed Coffee & Tea. Siapa yang coffee lover memang patut cuba sendiri keenakan dan kesegarannya. Dorang juga jual cookies dengan pelbagai perisa & rasa memang sedap & rangup.


Lia juga sempat mencuba perasa Cold Brewed Coffee - Vanilla & juga Chocolate Milk.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
💕 Facebook : https://www.facebook.com/curmudgeonsbrew/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/curmudgeonsbrew/?hl=en

K-Beauty | Althea Korea 


Booth kegemaran sebab ada produk Althea Korea. I memang pengguna tegar produk Althea Korea di samping I menjadi #AltheaAngels.

 Althea adalah destinasi membeli-belah secara atas talian utama Korea yang menyediakan produk kecantikan, trend, dan gaya hidup terkini kepada pengguna di Asia Tenggara. .

Dari segi delivery pula mengambil masa 10 hingga 14 hari dan diterbangkan khas dari Korea untuk pembeli Althea.


Althea banyak mengeluarkan produk baru yang berkualiti bukan hanya setakat skincare malah koleksi makeup. Pada hari Lia sempat tengok produk baru Eyebrow dari Althea Korea. Yerlah bila tengok sendiri depan mata baru tahu rupa dan saiz yang asal.


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :

Althea Korea
💕 Laman web : https://my.althea.kr/
💕 Facebook : https://www.facebook.com/altheamalaysia/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/altheakorea/?hl=en

Fruit Tea | Lérz' Tea & Coffee Fruit Tea 


Selepas selesai task di Tingkat 1, kami terus ke Roof Level untuk aktiviti yang seterusnya. Kami menghilangkan dahaga dengan minuman dari Lerz Malaysia.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
Lerz Malaysia
💕 Facebook : https://www.facebook.com/lerzmalaysia/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/lerzmalaysia/?hl=en

Party Caterer | JomParty 


Bila dah hilangkan dahaga, perut pula rasa lapar memang mencari makanan untuk dimakan. Makanan untuk party kali ini dari Jom Party.


Pengasas Jom Party ialah Lydia Nasir dan ia merupakan party designer dan syarikat party planner online yang menawarkan perkhidmatan perancangan parti untuk pesta ulang tahun kanak-kanak, candy buffet, belon, badut dan aqiqah.


Sumpah sedap makanan dari Jom Party, dengan hidangan Nasi Kerabu, Kuah kari, kuih muih, macaroni, salad, buah-buahan dan minuman. Tengok tu sebab kelaparan kami berdua makan sampai berpinggan-pinggan. Eh kami berdua kongsi ok habiskan semua (Sharing is Caring😝)

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
Jom Party
💕 Facebook : https://www.facebook.com/Jompartylah/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/jomparty/?hl=en

Party Live Music | Sidh Haizad Yusoff 


Setiap butterflies di Coachella Party dihiburkan dengan nyanyian merdu dari penyanyi berbakat seorang pemuda Sid Haizad Yusoff. Sambil menikmati selera sambil menikmati nyanyian yang sedap. Walaupun hujan lebat time tu kami semua tetap enjoy.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi laman web & media sosial :
Sid Haizad Yusoff
💕 Facebook : https://www.facebook.com/sidhaizadyusoff/
💕 Instagram : https://www.instagram.com/sidhaizadyusoff/?hl=en

Painting Party | Hearty Party Sdn Bhd 


Acara kemuncak Coachella Party untuk ialah Painting Party yang diadakan di Tingkat 3 Heart Party. Walaupun bakat melukis Lia ke laut, tetapi tetap juga join sebab nak merasakan sendiri pengalaman setelah lama tinggal melukis.


Setiap butterflies yang ingin join Painting Party hanya perlu banyak RM20 sahaja. Murah dan berbaloi bukan? Sebab tu juga Lia berminat nak join.


Sebelum itu, Lia ada bertanya beberapa butterflies sama ada mereka join atau tidak Painting class. Kalau ada geng lagi lah syok kan takderlah rasa macam krik krik pulak kan. Painting partner on that day, Azwar Syuhada.


Sebelum melukis, kami perlu memilih untuk melukis hanya 1 lukisan daripada 4 lukisan. Peralatan melukis juga lengkap disediakan dengan 9 jenis warna air, berus, palet, baldi kecil dan air.


Tada, ini lukisan yang berjaya disiapkan dalam masa 1 jam. Lia memilih untuk melukisa buah Kiwi (walaupun hampir tak jadi👎😑) & Azwar memilih untuk melukis buah tembikai. Kemudian kami bergambar secara kreatif dengan lukisan masing-masing untuk contest ke Halloween Painting. Lia juga membawa pulang lukisan buah kiwi yang tak seberapa ke Penang.


Rupanya I ada bakat dalam melukis cuma perlu diasah lagi. Anyway walau apa pun, I memang enjoy every moment I join semua aktiviti di Butterfly Coachella Party. 

Terima kasih Hearty Party atas tunjuk ajar melukis dan beri peluang untuk Lia merasakan sendiri.







Sebenarnya Lia suka sangat dengan dekorasi di sebelah atas Roof Top di Hearty Party ini. Memang kena dengan tema Butterfly Coachella Party yang diadakan di sini. Lia dengan Azwar memang tak lepaskan peluang untuk bergambar setiap sudut di atas. Lia suka sangat konsep yang santai sambil makan, chill dan layan nyanyian.

Thanks my partner of the day
Anyway I happy dapat jumpa kawan blogger Azwar Syuhada (my partner of the day), Syafiera Yamin, Miera Nadirah, Rawlins, Ayue dan ramai lagi. Ada juga blogger baru yang Lia baru kenal di sana. Ini salah satu Lia suka ke event sebegini untuk luaskan network & dapat kawan baru! For Azwar yang sentiasa sabar menanti untuk bergambar dan ke sana sini berdua macam lesbo pulak. Yang paling kelakar bawa beg ikea siap boleh bawa barang 2 orang sekali sebab Tammy pesan suruh bawa woven bag sendiri 😛😜.

Terima kasih kepada Party Collaborators iaitu: 
Hearty Party Sdn Bhd (Party Venue & Painting Party), Tagbooth Photobooth (Party Photobooth), JomParty (Party Caterer) & Sidh Haizad Yusoff (Party Live Music)

Terima kasih kepada juga kepada Pop-Up Carnival Booths atas gift yang menarik:
Althea Korea (K-Beauty), Voir Gallery (Fashion), Signature Market Healthy Snacks (Heatlhy Snacks), Avantgarde Blooms Flowers (Flowers), Curmudgeon's Brew Cold Brew Coffee (Cold Brew Coffee) &  Lérz' Tea & Coffee Fruit Tea (Fruit Tea)

Terima Kasih tak terhingga kepada Mamasan Tammy dan juga The Butterfly Project untuk party terhebat Butterfly Coachella Party yang I pernah join selama ini bersama komuniti ini. Semoga komuniti ini dapat membuat banyak lagi event dan party terhebat. I harap I masih berpeluang untuk join pada masa akan datang.

The Butterfly Project
Instagram: @butterflyproject.my

#ButterflyMsia #ButterflyCoachella #HeartyPartyMalaysia #tTagbooth #AltheaKorea #VoirMalaysia #SignatureMarket #AvantgardeBlooms #CurmudgeonsBrew #Lerzmalaysia #JomParty #SidHaizadYusoff


Post a Comment

0 Comments