Lets Meat Buffet Dinner & Christmas Day Buffet Brunch di Hompton By The Beach Hotel Penang

December 09, 2019

Salam dan Hai,


Sempena musim perayaan Krimas dan sambutan Tahun baru pada bulan Disember ini, Salah satu hotel baru di Pulau Pinang iaitu Hompton By The Beach Hotel Penang turut menyediakan hidangan bufet yang menyelerakan untuk bakal penunjung. Untuk tetamu yang sukakan suasana hotel bersebelahan dengan laut dan pantai boleh datang menginap dan menjamu selera di sini. Lokasi hotel ini jauh sedikit dari kesesakan lalu lintas di bandaraya Pulau Pinang. Anda juga boleh menjamu selera dengan tenang sambil melihat suasana laut dan pantai di sekitar Tanjung Bungah.



Kafe Spice Garden, Hompton By The Beach Hotel Penang menyediakan hidangan bufet dan juga promosi seperti  Christmas Festive Buffet, Christmas Day Buffet Lunch, Happy New Year Eve Buffet Dinner, Happy New Year Hi-Tea, Christmas Turkey Promotion, D'Seven Seas Hi-Tea & New Year Countdown Celebration.

Mengenai Hompton By The Beach Hotel Penang


Hompton By The Beach Hotel Penang adalah sebuah hotel kontemporari, kosmopolitan, mengandungi 240 bilik dengan 2 restoran di peringkat pra-pembukaan. Hotel ini terletak di sepanjang pantai Tanjung Tokong, Pulau Pinang dan menghadap ke Laut Andaman. Semua bilik terletak dari tingkat ke-12 ke tingkat ke-32, memberikan pemandangan laut. Bilik-bilik terdiri daripada Deluxe Seaview, Suites Premium dan Suite Keluarga Dua Bilik Tidur.

 Untuk apa-apa acara, Hompton Hall boleh menampung sehingga 100 orang manakala bilik  Home 1 dan Home 2 mempunyai kapasiti 50 orang setiap satu. Spice Garden adalah tempat makan yang dibuka untuk sarapan bufet, makan a la carte dan bufet mingguan. Elementos Tapas & Lounge menawarkan hidangan al fresco dan tempat untuk tapas yang lazat, minuman dan kursus utama yang mewakili lima unsur - air, api, kayu, logam dan bumi.

Christmas Festive Buffet di Hompton By The Beach Hotel Penang

Highlights: 
- Christmas carollers 
- Santa Claus and Santa Rina with gingerbread giveaway 
- Mr.Howard The Hompton bear meet up 
- Lucky draw 


Hidangan pembuka selera seperti bar salad tomato ceri, julienne wortel, capsicum, kacang merah,  jagung, kacang hijau, kacang pinto, kacang Kenya, pucuk alfalfa, timun Jepun, cincin bawang, cendawan Enoki, kubis ungu dan artichoke. Sayuran segar termasuk salad romaine, radicchio, lollo rosso, frisee dan kepala mentega. Hidangan cold dishes termasuk koktail makanan laut pedas, sotong  dengan biji wijen putih, salad makaroni, tartar aprikot aprikot pada nachos jagung, kaviar ikan benjolan hitam dan salmon roti rai dengan guacamole dan krim masam yang dihiasi dengan kucai.

Hidangan entree seperti salmon gravlax, butcher platter on ice termasuklah chicken terrine, chicken salami & smoked duck breast, vegetable sticks dengan guacamole dip, smoked fish platter on ice dengana smoked salmon, tuna & smoked mackerel served dengan  horseradish cream, sushi & sashimi platter, assorted sushi platter, fresh salmon tuna, a taco platter & a cheese platter with mixed nuts and dried fruits


 Stesen carving termasuk roasted turkey and roasted baby lamb dengan Christmas stuffing of roasted baby potatoes, roasted vegetables (termasuk kubis Brussel, tomato kepercayaan, labu dan lobak merah merah). Sos sampingan termasuk Jus Turki, sos Cranberry, sos Lada Hitam dan sos Mint.
Bahagian sup termasuk Assie Cream Lobster Bisque Soup, Cream of Leek and Potato Soup  yang dihidangkan dengan kelainan keju, papan roti dan roti roti.

Hidangan utama termasuk corn on cob in milk, oven baked potatoes with herbs, sautéed herbed butter vegetables, grilled salmon steak in fruity glaze, slow cooker Hungarian beef goulash, roasted lamb shoulder dengan sos garlic rosemary, cornflakes chicken with mango salsa & sos firecracker, tiga rasa udang stir-fried, squid ink pasta with chicken Bolognese sauce and herb & raisin buttered rice


Hidangan pencuci mulut termasuk plat buah segar tropika, strawberi, anggur hijau dan merah, tembikai, madu, betik, hijau dan merah berlaku, raspberi, blueberries, jambu air dan buah-buahan jack, pelbagai jenis marshmallow dan buah-buahan kering. Terdapat juga puding coklat panas, puding Krismas, kue log Krismas, kek Rempah Krismas, tiramisu, pelbagai kue Krismas termasuk kue orang roti halia, kue keju New York, kue beludru merah, kue meringue gula, pai apel dengan saus vanila, tartlets buah , kekurangan roti, panna cotta, coklat mousse puff, sarang lebah dengan roti ladang Krismas ditambah kopi dan teh.

Christmas Day Buffet Lunch di Hompton By The Beach Hotel Penang

Highlights: 
Christmas Day Buffet Brunch offers an early bird discount of 15% off which is valid until Thursday, 12 December, 2019
- Lucky draw 


Pembuka selera yang lazat termasuk bar salad tomato ceri, julienne wortel, capsicum. irisan bit, kacang merah, biji jagung, kacang hijau, sprouts alfalfa, timun Jepun, cincin bawang, cendawan Enoki dan kubis ungu. Sayuran segar termasuk salad romaine, radicchio, lollo rosso, frisee dan kepala mentega. Hidangan sejuk termasuk salad makaroni, tartar udang pada nachos jagung dan kaviar ikan benjolan hitam, salmon roti rai dengan guacamole dan krim masam yang dihiasi dengan chives dan sandwich jari yang pelbagai.


Hidangan entrée termasuk butcher platter on ice with a medley of chicken terrine, chicken salami & smoked duck breast, vegetable sticks dengan guacamole dip, smoked fish platter on ice dengan smoked salmon, tuna & smoked mackerel served with a side of horseradish cream plus a cheese platter dengan kacang campuran dan buah-buahan kering.


Sup termasuk Cream Of Prawn Bisque Soup, Chicken Herbal Soup yang disajikan dengan keju dan roti. Stesyen carving termasuk Christmas stuffing of roasted baby potatoes, roasted vegetables (termasuk kubis Brussel, tomato kepercayaan, labu dan lobak merah merah). Sos sampingan termasuk Jus Turki, sos Cranberry, sos Lada Hitam dan sos Mint

Ada juga action stall yang menyediakan hidangan Hokkien Prawn Noodles, bubur makanan laut dan nasi ayam panggang. Pencuci mulut termasuk wafel dengan perasa sos coklat, sos strawberi, taburan beras pelangi dan kismis, ais kacang ditambah ais krim dengan pelbagai jenis marshmallow dan buah kering.

Hidangan panas kentang goreng, sosej tandoori panggang, ayam masak merah, spaghetti dengan sos Bolognese ayam, pancake kaya, panggang mini steak dalam saus lada, sayuran bercampur dengan jepun Jepun, goreng tom yam beehoon dan nasi dan kismis.

Hidangan pencuci mulut termasuk hidangan buah-buahan segar tropika, strawberi, anggur hijau dan merah, tembikai, madu, pepaya, epal hijau dan merah, raspberi, blueberries, jambu air dan buah-buahan jack, pelbagai jenis marshmallow dan buah-buahan kering. Terdapat juga puding coklat panas, puding Krismas, kue log Krismas, kue buah Krismas yang dibumbui, tiramisu dalam kaca, pelbagai kue Krismas termasuk kue orang roti halia, Kek keju New York, kue beludru merah, pita meringue gula, pai epal dengan sos vanila , tartlets buah, kekurangan roti curian, panna cotta, coklat mousse puff ditambah kopi dan teh.

Sajian dan Menu Bufet Hompton By The Beach

Carving Station

📌Roasted Turkey, Christmas Stuffing, Roasted Baby Potatoes, Roasted Vegetable (Brussel Sprout, Trust Tomatoes, Pumpkin, Red Baby Radishes
📌Sauce: Turkey Sauce, Cranberry Sauce, Black Pepper Sauce, Mint Sauce

Appestiser


📌Assorted Sushi Platter


📌Tuna & Smoke Mackerel
📌Fresh Salmon & Tuna Platter


📌Cheese Corner



📌Purple Cabbage, Romaine Lettuce, Corn on Cob in Milk, Assorted Salad & Condiment

Main Dish
📌Herb & Raisin Butter Rice

📌Squid Inn Pasta
📌Chicken Bolognese

📌Cornflakes Chicken with Mango

📌Three Flavour Stir Fried Prawn

📌Glazed Fruity Grill Salmon

📌Sauted Herb Butter Vegetables

📌Oven Bake Potatoes with Herbs

Soup

📌 Cream of Leek and Potato Soup
📌Assie Cream Lobster Bisque Soup

Assorted Bread
📌Butter & Bread Rolls

 Dessert


📌Christmas Cookies














 📌Stolen Short Bread
📌Christmas Pudding
📌Christmas Spice Fruits Cake
📌Panna Cotta In Cups
📌Christmas Log Cake
📌Glass of Tiramisu
📌Hot Chocolate Pudding

📌Assorted Fresh Fruits

Minuman
*Minuman keras bukan untuk orang Islam


 Minuman panas dan sejuk juga disediakan.

Harga Bufet di Hompton By The Beach

Lets Meat Buffet Dinner 
📍Venue : Spice Garden at Level 11
⌚ Tuesday 24 December 2019, 7:00pm - 10:00pm
💸 RM123 nett per adult, RM163 nett per adult Free Flow Beer & Wine 👨👩
💸 RM83 nett per adult, RM123 nett per senior citizen Free Flow Beer & Wine 👴👵
💸 RM63 nett per child 👦👱

Christmas Day Buffet Brunch
📍Venue : Spice Garden at Level 11
⌚ Wednesday 25 December 2019, 12:00pm - 4:00pm
💸 RM88 nett per adult, RM138 nett per adult Free Flow Beer & Wine 👨👩
💸 RM68 nett per adult, RM118 nett per senior citizen  Free Flow Beer & Wine 👴👵
💸 RM44 nett per child 👦👱

New Year's Eve Buffet Dinner 
📍Venue : Spice Garden at Level 11
⌚ Tuesday 31 December 2019, 7:00pm - 10:00pm
💸 RM123 nett per adult, RM163 nett per adult Free Flow Beer & Wine 👨👩
💸 RM83 nett per adult, RM123 nett per senior citizen  Free Flow Beer & Wine 👴👵
💸 RM63 nett per child 👦👱

New Year's Day Hi-Tea
📍Venue : Spice Garden at Level 11
⌚Wednesday 1 January 2019, 12:00pm - 4:00pm
💸 RM68 nett per adult, RM118 nett per adult Free Flow Beer & Wine 👨👩
💸 RM48 nett per adult, RM98 nett per senior citizen Free Flow Beer & Wine 👴👵
💸 RM34 nett per child 👦👱

Christmas Turkey Promotion di Hompton By The Beach Hotel Penang

Krimas memang takkan meriah dengan ayam belanda Krismas. Ayam belanda panggang buatan sendiri yang dimasak dengan ramuan yang lembut dengan hiasan kekuningan yang mewah, puding Yorkshire, kentang panggang, wortel bayi, kubis Brussel, zucchini hijau dan kuning, cendawan dan tomato ceri anggur. Hidangan dengan sos giblet dan cranberry. 


Harga asal: RM 388 nett

Early Bird: Pesan sebelum 12 Disember 2019 dengan harga istimewa RM 358 nett dan dapatkan PERCUMA separuh Kg Yule Log Cake.









Untuk butiran dan tempahan, sila hubungi 604-263 3161 ext 246 🤙

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

Hompton By The Beach Hotel Penang
 533, Jalan C M Hashim, Tanjung Tokong, 11200 Tanjung Bungah, Pulau Pinang
No Tel : 04-373 3233


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community