Bufet Sambutan Tahun Baru Cina Feast of Fortune di The Light Hotel Pulau Pinang

January 21, 2020

Salam dan Hai semua, 


FEAST OF FORTUNE — CNY FESTIVE BUFFET AT THE LIGHT HOTEL PENANG

Untuk menandakan permulaan tahun baru Cina yang makmur, nasib baik dan panjang umur dengan Fatt Choy Yee Sang & Prosperity Poon Choi. Poon Choi, yang diterjemahkan secara literal kepada "kaserol Cina di lembangan" yang digunakan sebagai hidangan perkauman pada zaman dahulu, tetapi sekarang dengan barang-barang premium, ia adalah salah satu hidangan yang "mesti ada" semasa perayaan ini. Chef H'ng Wee Kiang, Chef dengan pengalaman 30 tahun dalam masakan Cina, berkomentar bahawa memasak Poon Choi adalah kerja yang membosankan. Lapisan item mesti direbus dan dimasak lagi perlahan-lahan dengan kuah untuk memastikan kualitinya dan mengekalkan rasa yang terbaik.

Yee Sang dengan Salmon dan bahan-bahannya juga boleh didapati di kaunter bufet tetapi jika anda lebih suka pesanan a la carte Prosperity Poon Choi atau Treasure Pot, ia juga boleh didapati pada RM588 + satu hidangan.

Antara lain, Chef H'ng juga memperkenalkan stesen aksi Hot Pot tahun ini dengan sehingga 30 item kegemaran termasuk pelbagai makanan laut, sayur-sayuran yang disediakan dengan pilihan sama ada Clear Soup atau Tom Yarm Soup dan pemilihan 5 jenis mi.

Pasukan chef berbakat yang diketuai oleh Chef Halim Mohamad, Chef Eksekutif melemparkan rasa y dengan sentuhan bakat moden yang mengekalkan menu perayaan kegemaran lama. Perayaan bufet perayaan mewah termasuk makanan laut di ais - tangkapan segar udang yang lazat, siput dan ketam. Terdapat 10 jenis salad dan pembuka selera, salmon platter, 7 pilihan dim sum buatan sendiri, manakala stesen Nyonya akan melayani popiah segar dan pai segar.

Hidangan utama dari salt & pepper fried squid, signature salted egg cereal prawns, steamed fish fillet with supreme soy sauce, chicken rice, chicken char siew, roasted duck and steamed herbal chicken. Stir-fried black pepper beef menu terkenal kami juga akan dihidangkan. Tahun ini kita mempunyai 4 jenis sup dari sup herbal ayam hitam tradisional Cina, sup crabmeat, chowder makanan laut dan krim sup cendawan.

Ciri-ciri Western delight features adalah seafood lasagne, chicken & potato pie, pasta and on carvery station - roasted leg of lamb with condiments akan menjadi satu lagi spesialisasi lain. Tidak boleh lupa juga shawarma, ayam biryani bersama kambing kambing dan kentang, yang paling baik disertai dengan roti India.

Action counter yang sedia untuk beroperasi berbeza dari noodle station, chef’s specialty char koay teow, longevity noodle soup and Hokkien mee, chicken/duck rice stall, ice kacang and ice cream, Indian bread corner.

Untuk akhiri yang manis, para tetamu boleh menuju ke Corner Dessert yang menyajikan pelbagai jenis kek - jus mousse oren, kek cawan mandarin, kek keju marmar, pastri Perancis, puding, kek mentega Cina tradisional, kuih pan Shanghai, tong yuan sup, cookies dan banyak lagi.

Selamat datang tahun tikus dengan menu perayaan khas kami dengan orang tersayang untuk perhimpunan sosial, jabatan syarikat, dan makan malam korporat serta perkhidmatan katering di luar. Jangan bimbang tetamu bukan Cina juga boleh menikmati makanan yang Halal yang diperakui oleh JAKIM dan chef kami berusaha sebaik-baiknya untuk tidak berkompromi dengan kesahihan masakan Cina.


Untuk perhimpunan peribadi, hubungi kami untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Blooming Abundance CNY 8-Course Set Dinner yang mekar dari sekarang sehingga akhir Februari 2020 bermula dari RM1,088 + untuk 10 orang. Makan Malam Buffet Reunion Grand yang diadakan di The Light Grand Ballroom tahun ini menawarkan hiburan hebat dari 5 keping Orkestra Cina dan 3-piece live band untuk menemanimu sepanjang malam!

Sajian & Menu yang disajikan sempena Tahun Baru Cina di The Light Hotel Pulau Pinang

Salad & Appetiser





📌10 types of salad and appetiser, smoked salmon pIatter,7 choices of homemade dim sum, whereas Nyonya station will be serving fresh popiah and pie tee.

Seafood On Ice
📌seafood on ice — fresh catch of succulent juicy prawns, scallop and crab

Main Dish





 📌salt & pepper fried squid, signature salted egg cereal prawns, steamed fish fillet with supreme soy sauce, chicken rice, chicken char siew, roasted duck and steamed herbal chicken

Western Delight






 📌seafood lasagne, chicken & potato pie, pasta and on carvery station - roasted leg of lamb with condiments 

CNY Special Menu


Prosperity Poon Choi or Treasure Pot


Dimsum Corner






Soup




 📌Chinese traditional black chicken herbal soup, crabmeat soup, seafood chowder and cream of mushroom soup.


Ready-to-serve action counter 



📌noodle station
📌chef’s specialty char koay teow 
📌longevity noodle soup and Hokkien mee

📌chicken/duck rice stall

📌ice kacang and ice cream



📌Indian bread corner

Indian/Curry Corner










Dessert














📌assorted cakes — orange mousse cake, mandarin orange cake, marble cheese cake, French pastries, puddings, traditional Chinese butter cake, Shanghai pan cake, tong yuan soup, cookies 

Drinks

📌Teh Tarik


Yee Sang




 📌Anda juga boleh memilih sendiri bahan yee sang dan campurkan sendiri mengikut citarasa anda.

Harga bufet sempena Tahun Baru Cina di The Light Hotel Pulau Pinang


Anda boleh nikmati "Grand Prosperity CNY Reunion Buffet Dinner" dengan hanya RM110 nett person ❗😱

📌 Venue : The Light Grand Ballroom
📆 Date : 24 January 2020
⌚ Time : 6.30 - 10.00pm



Lia dah cuba makan di sini. Anda bila lagi ❓

The Light Hotel Pulau Pinang

Alamat : Lebuh Tenggiri 2, Bandar Seberang Jaya, 13700 Seberang Jaya, Pulau Pinang

Tel : 04 - 382 1111
Faks : 04 - 399 9333
Email : info@thelighthotelpg.con

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:
Instagram : @the_light_hotel

You Might Also Like

1 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community