Jom Nikmati Vits Bihun Segera Perisa Ketam & Sayuran sempena PKP & Covid19

April 11, 2020

Salam dah Hai semua,

www.liahasty.com

Siapa pernah dengar jenama Vit’s di pasaran Jenama yang sangat popular dan menjadi kegemaran rakyat Malaysia dan termasuklah diri sendiri. Mi segera dengan rakyat Malaysia memang tidak dapat dipisahkan. Vit’s peneraju mee segera & mee kering halal dan terbaik di Malaysia dan terkenal dengan taglinenya "The Best Noodle in the World"

www.liahasty.com

Antara produk keluaran Vit’s seperti Instant Noodles, Air-Dried Noodles, Toink Toink Noodle Series, Ramen Noodles - Taste of Malaysia, Healthy Noodles - Fresh Noodle Series, Instant Rice Vermicelli Cup, & Instant Rice Vermicelli Pack. Untuk pengetahuan korang, Vit’s bukan sahaja ada mi segera malah turut ada bihun segera. Menarik bukan


Daripada semua perisa yang ada, Lia paling suka Vit’s Bihun Segera  (Assorted) Perisa Ketam & Sayuran. Bihun segera ini bukan sahaja dalam pek tetapi ada dalam bentuk cup. Memang sesuai untuk anda yang gemar makan bihun segera dan bawa ke mana sahaja untuk menikmatinya.


www.liahasty.comwww.liahasty.com
Vits Bihun Segera dalam bentuk cup

www.liahasty.comwww.liahasty.com

www.liahasty.comwww.liahasty.com
Vits Bihun Segera dalam bentuk pek

Produk Vit’s Bihun Segera dibungkus berwarna HIJAU untuk perisa Sayuran & BIRU untuk perasa Ketam.

Harga:
Cup :  RM 3.50 (55gm x 1 cup)
Pek : RM 7.00 (55gm x 5packs)

Maklumat produk
👉 100% made from rice
   👉 No preservative added
👉 Non Fried
👉 With Halal approved
👉 Gluten Free

📍 Produk ini boleh dibeli secara online di : shopee, lazada, lelong.my, pgmall & superbuy

📌Produk ini juga boleh didapati di pasaraya : Giant Hypermarket Chain, HeroMarket Chain, Pasaraya CS Chain & TFValuemart Chain

Untuk Vit’s Bihun Segera dalam bentuk pek pula, ada 3 cara penyediaan (boleh rujuk di belakang pek pembungkusan)

Kaedah 1 (Easy cooking):
Masukkan bihun dan bahan perasa ke dalam mangkuk, masukkan 350ml air panas, tutup selama 3 minit dan kacau sebelum dimakan.
Kaedah 2 (Cooking):
Masukkan bihun  kedalam 350ml air yang telah mendidih selama 1 minit, masukkan bahan perasa dan kacau sebelum dimakan.
Kaedah 3 (Mircowave Oven): 
Masukkan bihun ke dalam mangkuk microwaveable, masukkan 350ml air panas, panaskan selama 4 minit  (800 watt), keluarkan dari microwave, masukkan bahan perasa dan kacau sebelum dimakan

www.liahasty.com
Kalau di rumah Lia suka masak buhun segera ini dalam bentuk pek. Kemudian boleh add on segala bahan yang ada dalam peti ais seperti sayur, ayam, ikan dan juga makan bersama cili kicap jika sukakan pedas. Kalau travel ke luar negara, balik kampung ataupun ke mana sahaja suka bawa dalam bentuk cup kerana lebih mudah cara penyediaannya. 👍❤😍

VIT’S MENCARI GOLONGAN WARGA EMAS UNTUK HULURKAN BANTUAN MAKANAN HADAPI COVID19 

www.liahasty.com
Bantuan makanan ke Covid19 Team Hospital Kuala Lumpur

Rawang, Selangor, 1 April 2020 - VIT Makanan Sdn Bhd, pengilang dan pengeluar makanan segera dan mee kering sejak 1975, telah menjalankan tanggungjawab sosial korporatnya dengan menghulurkan sokongan kepada petugas barisan hadapan dan masyarakat terpinggir dalam mengharungi situasi Covid19 ini. Dengan lanjutan tempoh Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP) pada 14 April 2020. Vit’s berjanji untuk meringankan beban petugas dan golongan sepanjang waktu PKP ini.

Sejak bermulanya PKP, Vit’s telah mengambil langkah-langkah proaktif untuk kembali menyumbangkan kepada masyarakat yang memerlukan dan mereka yang sedang berjuang demi negara dalam situasi sukar ini. Vit’s sehingga kini telah menyumbang sejumlah 3000 lebih karton kepada petugas Hospital Kuala Lumpur, para petugas polis yang sedang menjalankan sekatan jalan, bomba, rumah pertubuhan, rumah kebajikan dan rumah orang tua yang kurang bernasib baik di beberapa lokasi.

www.liahasty.comwww.liahasty.com
Bantuan makanan di agihkan pada petugas polis dan tentera di sekatan jalan raya

Noodlesman atau Mr YT Lai, Pengarah Urusan Vit Makanan Sdn Bhd berkata, Covid19 adalah situasi yang paling mencabar pada beliau dan kita semua, terutamanya petugas barisan hadapan yang kekal bekerja tanpa mementingkan diri dalam situasi penuh risiko demi perjuangan memerangi Covid19. Sebagai penghargaan serta sokongan kami terhadap usaha murni ini, kami ingin membantu menyediakan bantuan makanan secukupnya buat mereka. Kami komited untuk terus memberi sokongan kepada rakyat Malaysia pada waktu yang sukar ini.

Sebagai peneraju dalam industri makanan segera klasifikasi mee segera dan mee kering ini, kami amat mematuhi piawaian dalam memastikan makanan yang kami hasilkan melalui saringan kebersihan yang telah ditetapkan oleh Kementerian Makanan. Di mana kami amat menitik beratkan soal sientifikasi di mana setiap pekerja yang masih bekerja di bahagian logistik, pembungkusan, pengeluaran serta pejabat perlu melalui pemerikasaan suhu badan, pemakaian topeng muka dan sarung tangan, pengangkutan seperti van dan lori juga perlu di nyah kumankan setiap hari bagi memberi dan menghantar produk serta stok makanan yang bersih dan terjamin, tambah YT Lai lagi. 

Vit’s makanan juga ingin meneruskan niat murni ini dengan mencari warga emas yang berumur 60 tahun ke atas di seluruh Malaysia yang tinggal bersendirian tanpa anak yang bekerja untuk diberikan bantuan makanan.

“Kami percaya gologan ini seharusnya diberikan keutamaan dalam bantuan kerana mereka ini tidak mampu untuk keluar mencari makanan di saat sukar ini. Sekiranya anda mempunyai jiran, kenalan, kenalan sekampung boleh tampil kehadapan dan kami akan hantarkan bantuan makanan ini terus kepada mereka. Kami berharap agar dengan bantuan ini kami dapat membantu bersama-sama mengangani Covid19", kata beliau. 

www.liahasty.com
Bantuan makanan  juga diagihan kepada pihak Bomba

www.liahasty.com www.liahasty.com
Bantuan makanan diagihkan kepada Rumah Orang-orang Tua Kuchai Lama

www.liahasty.com
Bantuan agihan makanan ke Balai Polis Rawang

Anda juga boleh tonton "Makan-makan bersama Vits" di laman Youtube Vits Official


Untuk maklumat lanjut boleh kunjungi laman web dan media sosial:

♥ Laman web : www.vit.com.my

You Might Also Like

8 inspiration

  1. produk vits ni k.el pun suka..dia punya noodles tu halus..sedap pun sedap..hari tu ada try yang megi carbonara dan bolognese..pun sedap

    ReplyDelete
  2. macam sedap je perisa ketam tu. Selama ni makan bihun jenama PAMA je, lepas ni boleh cari Vits pulak sebab ada flavor fav!

    ReplyDelete
  3. Cantik packaging Vits ni tapi belum pernah try beli lagi.

    ReplyDelete
  4. Tak pernah try lagi Vit's ni. Pernah dengar dengar dulu lah, cuma macam tak terasa nak mencubanya. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  5. Nampak menyelerakan instant noodle perisa ketam tu. Maybe I should try it. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  6. I belum makan lagi y macam dlm packagin camtu.. Nampak unik.. I biasa beli y kosong tu.. Kalau nak makan buat perencah sendiri.. Hehe.. Kalau tak.. Alamaknya barang dapur hbis rosak la.. Asyik makan megi jer sbb senang..

    ReplyDelete
  7. Tengah duk bayangkan, macam mana megi perisa ketam ek, mesti sedap..nak cuba laa nanti cari...

    ReplyDelete
  8. belum sempat lagi nak try. tapi nampak menarik bihun perisa ketam tu. mesti sedap mcm ketam kan? hehe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community