Ramadan Set Berbuka Hidang Style 'Drive-Thru' & Online Food Delivery Services dari Hotel Equatorial Penang

April 29, 2020

Salam dan Hai semua,

Salam Ramadan & Selamat Menunaikan Ibadah Puasa untuk semua umat Islam dan juga untuk rakyat Pulau Pinang. Semoga semuanya sihat-sihat belaka sempena tempoh PKP ini. Jangan lupa patuhi segala peraturan sepanjang PKP ini. Jangan lupa ya tempoh PKP masih berjalan ya. Jangan ambil mudah. 


Sempena bulan Ramadan ini, salah satu hotel terkemuka di Pulau Pinang iaitu Hotel Equatorial Penang telah mengadakan Ramadan Set Berbuka Hidang Style 'Drive-Thru' & Online Food Delivery Services. Pada tahun 2020 ini tiada bazar ramadan akan diadakan di seluruh negara termasuklah ramadan bufet di hotel. Tetapi untuk ada yang rindu masakan Hotel Equatorial Penang ini boleh lah tempah sekarang.

Jom buka puasa dengan hidangan tradisi Melayu Ramadhan dari Hotel Equatorial Penang. Pilih mana-mana hidangan kegemaran anda❗ Tak perlu rumit memasak kerana mereka menyediakan makanan home-cooked yang sempurna untuk 'tapau balik' dan 'berbuka puasa di rumah'.

Konsep menempah & membeli makan dari hotel ini ada dua cara itu samada 'Drive-Thru' & Online Food Delivery. Pandu kenderaan anda ke Hotel Equatorial Penang dan membeli secara 'Drive-Thru' 🚗 Tapao balik, makan di rumah 🏠 Drive-Thru & Takeaways bermula dari 24 April - 23 Mei 2020 dari pukul 3.00pm - 8.00pm (pesanan terakhir pada 7.30pm)

Ataupun duduk sahaja di rumah dan tempah makanan secara online. Makanan akan terus di hantar ke rumah anda. Anda boleh membuat pesanan dalam talian di folo.my @ jom.delivereat.my. Atau sebarang pertanyaan boleh 📞 hubungi +604 632 7068 ataupun 📱 Whatsapp di +6012 408 8016. 
Boleh terus klik link sini 👉http://www.wasap.my/+60124088016

Untuk anda yang ingin menempah makanan secara  'Drive-Thru' 🚗, boleh follow tips di bawah.
👇  👇  👇  👇  👇  👇

1. Pandu kereta anda terus ke Hotel Equatorial Penang kemudian stop dulu di kotak besar transparent untuk meneka jumlah beg teh 'BOH' di menara di anjung Lobi.

R A M A D H A N E X C L U S I V E !!! 🤩
Guess & WIN BIG at Hotel Equatorial Penang 🥳

Anda berpeluang memenangi hadiah menarik apabila anda membeli makanan 'Ramadhan Hidang-Style' dengan meneka jumlah beg teh 'BOH' di menara di anjung Lobi kami dari 24 Apr - 23 Mei 2020. GOOD LUCK and BEST GUESS WINS!!! 💚

* senarai pemenang akan diberitahu selepas 23 Mei 2020
* Syarat & Ketentuan lain dikenakan

Hubungi kami untuk pertanyaan mengenai peraduan ini di Whatsapp http://www.wasap.my/+60124088016


2. Kemudian terus pergi ke beranda Hotel Equatorial Penang untuk membeli Set Berbuka Ramadhan anda, letakkan kereta anda di kawasan yang diperuntukkan seperti yang diarahkan oleh anggota Keselamatan kami. (Sebelum itu check dulu suhu badan)

3. Pesanlah hidangan yang anda inginkan dengan Borang Pesanan yang disediakan dan selesaikan pembayaran dari keselesaan dan keselamatan kereta anda.

Kakitangan disini sentiasa mengamalkan kebersihan dengan memakai mask & juga sarung tangan sepanjang masa.


Kakitangan di sini sentiasa memberikan makanan yang dipesan kepada anda dari pintu di sebelah kiri anda.

4. Drive-in, order dan drive-out dalam masa 5 minit dari memesan makanan

Dapatkan set Berbuka Ramadhan eksklusif yang disiapkan dengan rempah dan ramuan berkualiti premium, disahkan Halal dan dengan jaminan keselamatan makanan.

Hotel Equatorial Penang mengesyorkan anda membuat pra-pesanan dan hanya mengumpulkan Ramadhan Set Berbuka anda dari Kaunter Ekspres kami atau anda masih boleh memandu masuk. Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat pra-pesanan F&B, hubungi kami di +604 632 7068 atau Whatsapp kami di +6012 408 8016.




Semasa pengunjung memberhentikan kereta di kawasan parkir yang dibenarkan, anda boleh melihat beberapa booth di hadapan dan juga memaparkan menu di dalam skrin televisyen. So anda boleh melihat gambar menu semasa membuat pesanan.

Ramadhan Set Berbuka RM 69.00

 Ini adalah salah satu Ramadhan Set Berbuka yang berharga RM 69.00 dengan 7 jenis lauk. 

 Makanan yang ditempah memang dibungkus elok dalam tupperware dan dimasukkan dalam plastic bag. Jangan risau makanan tak tumpah ataupun rosak.

Ini lah menu satu Ramadhan Set Berbuka yang Lia beli untuk berbuka puasa nanti. Menu ini boleh dimakan untuk 2 atau 3 orang. 

📌 Acar Rampaian
📌 Ayam Goreng Rempah Ratus 🍗,
📌 Sayuran Tumis Sambal Kunyit 🥗,
📌 Sambal Tumis Telur Rebus Goreng 🥚, 
📌 Signature Rendang Daging Tok 
📌 Ikan Goreng 🐟

📌 Gulai Ikan Karipoley 🍲
📌 Keropok Ikan.
📌 Kurma

Menu-menu Ramadhan Set Berbuka

Antara menu-menu lain Ramadhan Set Berbuka yang sediakan Ramadan Set Berbuka Hidang Style 'Drive-Thru' & Online Food Delivery Service sepanjang ramadan ini. Anda boleh menempah jika berminat.

Nasi & Bubur

 

Lauk-Pauk


 

 

 

 

 

Sayur-sayuran


 

  

Dessert


 

 

 


 Ramadan Set Berbuka Hidang Style 'Drive-Thru' & Online Food Delivery Service

 'Drive-Thru' 🚗 Tapao balik, makan di rumah 🏠 
Drive-Thru & Takeaways bermula dari 24 April - 23 Mei 2020 
⌚3.00pm - 8.00pm (pesanan terakhir pada 7.30pm)

Online Food Delivery 
Anda boleh membuat pesanan dalam talian di folo.my @ jom.delivereat.my. Atau sebarang pertanyaan boleh 📞 hubungi +604 632 7068 ataupun 📱 Whatsapp di +6012 408 8016. 
Boleh terus klik link sini 👉http://www.wasap.my/+60124088016

Selamat Mencuba 😊❗


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

Hotel Equatorial Penang
1, Jalan Bukit Jambul, Bayan Lepas 11900 Pulau Pinang
Phone: 04-632 7000


#pandulalu #bukapuasa #bukapuasabersama #ramadan2020 #orderonlinenow

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community