Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

September 16, 2020

Salam & Hai semua,

Tidur adalah elemen penting dalam kehidupan seharian kita. Tidur adalah keadaan kita merehatkan badan secara semulajadi. Kita semua perlu tidur dengan jam yang mencukupi mengikut peringkat umur. Bila tidur yang baik dengan masa cukup yang disyorkan, kita akan dapat tidur berkualiti dan rasa segar bila bangun esok hari.

Tapi ada juga yang kurang tidur disebabkan gangguan dengan telefon bimbit, menyiapkan urusan peribadi dan macam. & ada juga yang terlebih tidur mungkin juga hobinya tidur 😝 Lia kalau kurang tidur akan nampak muka letih esoknya dan mulanya macam-macam benda akan jadi, stress, berat naik lah, panda eyes lah. 

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

Sebab itu juga Lia dah mula susun dan selaraskan waktu tidur selama 7 atau 8 jam. Sebab Lia nak badan rasa segar dan tak letih untuk menjalankan aktiviti kerja di pejabat sepanjang hari. Bila tidur cukup emosi pun akan terkawal 😂 takdelah rasa sleepy😴💤 sepanjang hari. Dalam masa yang sama waktu lunch selama 1 jam di pejabat, Lia akan curi masa 15 atau 20 minit untuk nap time. Tidur siang dapat memberi ransangan dari kecergasan untuk jangka masa pendek. Tetapi jangan lah tidur lama sangat waktu siang tu, tidur sekejap untuk rasa fresh nak sambung aktiviti balik. Tidur siang lama-lama nanti malam jadi burung hantu pulak. 😋

Ada banyak sebab juga yang mempengaruhi tidur, antaranya suasana di rumah, tilam yang digunakan, jenis bantal dan banyak lagi. Di sini Lia nak kongsikan bantal Getha yang Lia gunakan untuk membantu tidur nyenyak di malam hari. 

Sebelum itu, jom kita mengetahui apa itu Getha ❓

Sejarah nama GETHA

Nama 'Getha', berasal dari perkataan asli Malaysia untuk getah iaitu. "Getah". Nama ini bersifat simbolik dan sangat terkenal dengan identiti dengan menggunakan 100% getah asli Malaysia. Getha memberikan kemewahan dan keselesaan kepada pelanggan serta produk inovatif dengan cara yang boleh dipercayai dan profesional di seluruh dunia. Logo dan nama jenama berasal dari konsep hidup bersama dengan daun yang menandakan konsep hijau dan dua titisan air, elemen penting dalam kehidupan yang dikemas bersama untuk memberi arah dan tujuan ke arah misi dan visi syarikat.

 Mengenai Getha

Getha
(1969) Sdn Bhd (sebelumnya dikenali sebagai Weifong Industries Sdn. Bhd.) Diperbadankan pada tahun 1969. Dengan pengalaman pembuatan selama 50 tahun, kami telah berkembang menjadi pengeluar tilam busa getah asli dan produk tempat tidur terkemuka di Malaysia. Ibu pejabat syarikat kami terletak di Lot 60, Batu 11, Jalan Cheras, 43000 Kajang, Selangor dan menempati kawasan seluas 10,000 meter persegi.
 
Kami menggunakan proses Dunlop dalam pembuatan produk kami, memanfaatkan mesin berbuih automatik Eropah terbaru dan rangkaian automatik. Semua produk dihasilkan dengan bangga dengan menggunakan susu getah asli 100% asli dan berkualiti tinggi dari Malaysia. Yang terkenal dengan kualiti kelas dunia.
 
Produk kami dibuat sesuai dengan spesifikasi antarabangsa dan telah melepasi pelbagai standard ujian termasuk menerima sijil dari ECO Umweltinstitute, Jerman, Institutute Umweltchemie Bremen GmbH, Jerman dan Lembaga Getah Malaysia yang terkenal di dunia. Kami juga telah mengembangkan busa lateks semula jadi Fire Retardant kami sendiri, yang telah diuji dan dilalui oleh Persatuan Industri Penyelidikan Perabot (FIRA).
 
Ke depan, kami berhasrat untuk mengekalkan pertumbuhan dan kejayaan berterusan kami dengan meningkatkan pendedahan produk kami di peringkat antarabangsa, melalui penyertaan dalam pameran perdagangan antarabangsa di seluruh dunia, dan dengan penekanan pada penyelidikan dan pengembangan berterusan untuk memastikan produk kami tetap inovatif dan berkualiti tinggi.

NATURAL
Semua produk dihasilkan dengan bangga menggunakan 100% lateks semula jadi dan berkualiti tinggi dari hanya Malaysia yang terkenal dengan kualiti bertaraf dunia.

LUXURY
Syarikat ini mengeluarkan produknya dengan proses teknologi Dunlop dan mesin berbuih automatik Eropah terbaru dan barisan automatik.

ECO FRIENDLY
Dibuat sesuai dengan spesifikasi antarabangsa dan telah sesuai dan lulus pelbagai standard ujian.

Getha adalah Worlwide dimana berada di Seluruh Dunia antaranya Singapura, Jepun, Korea, China & German. Di Malaysia Getha semunya beberapa cawangan di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang, Melaka & Johor. 


Misi dan Visi Getha
Kami berusaha untuk menjadi penyedia tempat tidur mewah mesra alam berkualiti tinggi antarabangsa dan inovatif.

Getha mempunyai pelbagai jenis barangan & koleksi, antaranya :
➤ Mattress
➤ Pillow & Booster
➤ Topper
➤ Baby Series
➤ Headboard
➤ Accessories
➤ Bedframe
➤ Oxford Adjustable Bed
➤ Box Divan

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

Lia memang teringin sangat nak beli bantal dari Getha, so kali ni berpeluang membeli bantal favorite satu set GETHA Award “S” Latex Pillow + Body Latex Pillow Bundle & satu jenis GETHA First Class Travel Pillow. Korang nak tahu apa ciri-ciri yang ada pada bantal ini, jom baca dengan lebih lanjut.

GETHA Award “S” Latex Pillow

GETHA 100% Natural Latex Award "S" Latex Pillow meningkatkan tidur nyenyak anda dengan Latex ultra-comfort yang mewah yang sangat selesa.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
GETHA Award “S” Latex Pillow datang dalam beg plastik yang mudah dipegang. Bantal ini juga dibalut dengan satu plastik lagi. Sebelum guna buka dahulu plastik dan keluarkan terlebih dahulu.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
Inilah rupa dan bentuk bantal GETHA Award “S” Latex Pillow yang sangat lembut, selesa bila baring & tak sakit kepala.

Keterangan:
The GETHA 100% Natural Latex Award "S" Latex Pillow memberikan keselesaan utama dengan menggunakan Plush Luxury Latex. Bahan 100% Natural Latex memastikan tidur yang sihat ketika anda menghirup hampir dengan produk semula jadi sepanjang malam. Bantal secara semula jadi Anti Bakteria dan Hypo Allergenic untuk menjaga kebersihan persekitaran tidur anda. Ketinggian bantal yang lebih rendah menjadikannya sesuai untuk semua peringkat umur terutamanya untuk tidur belakang.





Saiz : L 62 x W 37 x H 11cm

Sesuai Untuk: 
Sesuai untuk semua peringkat umur, back sleeper, seseorang yang lebih suka bantal ketinggian yang lebih rendah

Harga : RM259.00 RM233.10

GETHA Body Latex Pillow 

Keterangan:
The GETHA 100% Natural Latex Body Pillow adalah kegemaran sepanjang masa❗ Secara tradisional dikenali sebagai "Bolster", GETHA Body Latex Pillow adalah kelayakan untuk tidur sisi❗ Body Pillow secara dinamik menyesuaikan dengan lekukan badan anda untuk mengurangkan ketegangan di bahagian belakang dan memberikan sokongan penting.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
GETHA Body Latex Pillow juga didatang dalam beg plastik yang mudah dipegang.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
GETHA Body Latex Pillow sangat lembut & tak sama macam boolster yang lain. Memang selesa sangat buat bantal peluk tidur malam ni.

Saiz: L 90 x D 21 CM

Ciri-ciri: Lembut

Harga : RM299.00 RM269.10

GETHA First Class Travel Pillow



GETHA 100% Natural Latex First Class Latex Pillow adalah teman perjalanan seperti yang lain. Lightweight and portable, reka bentuk pengudaraan udara kontemporari dari GETHA First Class Travel Pillow merevolusikan aliran udara.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
First Class Travel Pillow datang dalam bentuk beg kecil yang senang dibawa travel ke sana sini.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
Bila buka beg akan nampak First Class Travel Pillow yang terlipat dua.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
Selepas dikeluarkan macam ni rupa First Class Travel Pillow.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
First Class Travel Pillow ada datang dengan sarung bantal sekali.

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
Bantal First Class Travel Pillow sangat comel, ringan dan sangat lembut. Memang kalau travel Lia akan bawa bantal comel ini.

Product info:

Cover: 100% Cotton
Content: 100% Natural Latex

Saiz:
41cm x 19cm x 12cm

Harga : RM149.00

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha
Okay ini bantal yang dah unboxing❗ Anyway Lia beli set bundle GETHA Award “S” Latex Pillow + Body Latex Pillow Bundle dengan harga RM379 bila ada promosi haritu. Korang kena selalu tengok website Getha untuk sebarang promosi.

Ciri dan Kelebihan GETHA 100% Natural Latex:



👉 Ratusan lubang membuat sistem pengudaraan semula jadi dengan unit takungan udara yang memastikan aliran udara segar yang berterusan. Ini membolehkan haba dan kelembapan badan hilang sepanjang tidur anda, memberikan anda kesegaran dan kesegaran.

👉 Tahan lama dan direka untuk keselesaan tertinggi, produk GETHA 100% Natural Latex tidak akan meratakan, tidak perlu menggosok dan mengekalkan bentuknya selama bertahun-tahun sokongan yang berkekalan.

👉 Dibasuh sebelum proses pembuatan untuk memastikan kebersihan. GETHA 100% Natural Latex mempunyai sifat antimikroba semula jadi yang menentang tungau debu dan alergen lain, serta tahan kulat.

👉 GETHA 100% Natural Latex diuji dan diluluskan terhadap bahan berbahaya mengikut kehendak ECO Eropah. Ia tidak beracun, secara semula jadi hypoallergenic dan sesuai untuk penghidap alergi dan asma.

👉 GETHA 100% Natural Latex secara semula jadi sesuai dengan kelengkungan badan, memberikan sokongan anatomi untuk kepala, leher, bahu dan tulang belakang. Sokongan melembutkan titik tekanan dan dapat mengurangkan gangguan tidur secara dramatik.

👉 Direka dan dibentuk khas, GETHA 100% Natural Latex diketuk langsung dari sumber semula jadi bumi - pokok getah, dan dihasilkan mengikut standard yang tepat. Ia mesra alam dan mesra alam

👉 Harap maklum bahawa produk GETHA 100% Lateks Asli mungkin memerlukan perhatian khusus. 


Tidur Nyenyak, Berkualiti & Selesa dengan Bantal Getha

Sesiapa yang berminat nak dapatkan bantal dan juga produk barangan lain dari Getha, anda boleh membeli secara atas talian di 🠞 https://shop.getha.com.my/


Getha
Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi :

You Might Also Like

11 inspiration

  1. Wah nampak best laa bantal dari Gheta tuu! Mesti nyenyak dapat tidur kan. Lepas ni nak beli bantal boleh tengok2 jenama Gheta ni pulak 😄

    ReplyDelete
  2. I just read your review on IG. Getha pillow sounds great. Thank you for sharing this review with me. Btw, congrats on your engagement ya.

    ReplyDelete
  3. Getha ni Trusted Brand yang semakin dilupakan. Sebab tak nampak iklan dia beberapa tahun ni. Sesiapa yang tahu kualiti Getha, pasti takkan cari bantal lain. Harga pun berpatutan sebab kualiti dia tahan lama. Kita pakai bantal mesti bertahun-tahun kan. Good investment. Hehehe.

    ReplyDelete
  4. Memmag nampak best tengok bantalnya ni.. Tidur yang lena dri bantal yang lembut.. Macam kene dptkan satu ni.. Ehhehe

    ReplyDelete
  5. Bestnya bantal getha nie..Baru tahu asal namanya dari perkataan Getah..memang nampak berkualiti setanding dengan harganya

    ReplyDelete
  6. Memang brand yang berkualiti. Sis ada satu sewaktu mula mereka keluarkan bantal. sampai sekarang masih ada lagi bantalnya tu.. selesa sangat bila guna..

    ReplyDelete
  7. Thanks for sharing this information since I am looking for new pillows and bolster... Boleh la usha this brand later...

    ReplyDelete
  8. Jenama Getha memang tak perlu disangkal lagi kebaikan dan kesan selepas menggunakannya. Memang lena tidur dengan bantal Getha ni.

    ReplyDelete
  9. sebab dah guna brand ni..memang puas hati..paling penting ianya memberi sokongan sepenuhnya di bahagian belakang

    ReplyDelete
  10. nampak mcm best je bantal2 drpd gheta ni. bolehlah nnti cuba di rumah. skrg pun mmg saya mencari bantal

    ReplyDelete
  11. They have good quality bedding products, i m tempted to get their pillows as well.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community