Royale Wedding Showcase di Royale Chulan Penang

October 18, 2020

Salam & Hai semua,

Salah satu hotel terkemuka di Pulau Pinang iaitu Royale Chulan Penang mengalu-alukan bakal pengantin lelaki dan perempuan ke Royale Wedding Showcase bermula dari 7 hingga 31 Oktober 2020, jam 11 pagi hingga 6 petang.

Pada 7 Oktober 2020 yang lepas, Lia berkesempatan ke Opening Ceremony Royale Wedding Showcase sempena event bermula jam 6.30 petang. Opening ceremony ini seolah-olah wedding dinner majlis perkahwinan bangsa Cina. Ini juga pengalaman Lia seolah-olah hadiri wedding dinner bakal pengantin bangsa Cina yang agak sedikit berbeza dengan bangsa Melayu.

Sepanjang Opening Ceremony Royale Wedding Showcase, Lia sempat tengok beberapa booth perkahwianan & juga dekorasi cantik di luar ballroom. Memang teruja dengan deko yang cantik hadapan pintu sementara menunggu para tetamu yang lain hadir. Sepanjang majlis kami disajikan dengan nyayian dari Wedding In Charlie.

Setibanya kesemua tetamu, majlis dimulakan ucapan welcoming oleh Resident Manager, Mr Dennis Lee Wei Jie. Kemudian diteruskan dengan penyampaian sijil perhargaan kepada Business Partners dan diteruskan meriah dengan Opening Ceremony. Tetamu juga dapat melihat sendiri model memperagakan busaan di Fashion Show by LAVA daripada pereka fesyen Vivian Lee.

Tetamu yang hadir disusun mengikut nombor meja masing-masing & satu meja hanya memuatkan 6 orang sahaja. Betul-betul mengikut SOP yang di tetapkan. Tetamu juga dihidangkan dengan makanan dengan 8 hidangan Serving Course by Course. Majlis diakhiri dengan upacara Lucky Draw dan majlis beransur selesai.

Jika anda inginkan perkahwinan yang mencerminkan keindahan warisannya boleh anda merasakan sendirikan perkahwinan ikonik di Royale Chulan Penang. Sejak 2014, hotel warian ini menjadi pilihan popular sebagai tempat perkahwinan untuk tetamu tempatan dan antarabangsa.

Royale Wedding Showcase menjanjikan banyak kejutan yang mengagumkan, dengan banyak pakar perkahwinan yang akan menjadi menawarkan bimbingan dan cadangan profesional kepada pasangan. Hotel ini akan membuka pintu untuk lawatan bakal pengantin membuat temu janji temu sepanjang bulan Oktober untuk membawa pengunjung di sekitar dan menyediakan sesi bimbingan satu demi satu bila diperlukan oleh pasangan.

Pakej perkahwinan baru juga diperkenalkan dan tawaran menarik serta potongan yang diberikan secara eksklusif untuk tetamu yang mengesahkan perkahwinan mereka semasa pameran perkahwinan. Setelah menandatangani pakej perkahwinan dengan Royale Chulan Penang, pasangan ini akan menerima percuma barangan dari hotel dan rakan perniagaan mereka antara RM660 sehingga Nilai keseluruhan RM3,500 bergantung pada pakej yang disahkan. 

Di samping itu, tetamu yang mengesahkan perkahwinan mereka di Royale Wedding Showcase juga dapat mengambil bahagian dalam Grand Lucky Draw untuk berpeluang memenangi Suite Percuma Penginapan dan Voucher dari Royale Chulan Hotel & Resort dan Rakan Perniagaan bernilai sehingga RM4,000 ❗

Dengan keadaan pandemik Covid19 yang ada sekarang, Royale Chulan Penang ini memahami masalah yang akan ditanggung oleh para tetamu berkenaan keselamatan dan kesejahteraan mereka. Oleh itu sepanjang Royale Wedding Showcase, para tamu juga akan merasakan sendiri bagaimana hotel menyesuaikan diri dengan normal baru dan mematuhi semua SOP mengikut garis panduan dan arahan oleh Majlis Bandaraya dan juga Jabatan Kesihatan .

Sejajar dengan itu, Royale Chulan Penang juga akan hadir secara maya (secara online) untuk acara mingguan. Bersama perniagaan mereka rakan kongsi, akan ada Live Sharing Sessions setiap hujung minggu bermula dari 11 Oktober 2020 dengan topik berkaitan perkahwinan yang pasti akan menarik minat bakal pengantin lelaki dan perempuan. Tetamu yang berminat untuk mengikuti Live Sessions ini hanya perlu mengikuti halaman Facebook rasmi hotel (Royale Chulan Penang) dan mengikuti ketika sesi berlangsung secara LANGSUNG.



EVENTS

ONLINE SHARING SESSIONS FROM ROYALE CHULAN PENANG & PARTNERS

👉11th October | Sun 3pm – 4pm
Best Place For Your Pre-Wedding Photographs by SunnySan
Photography 
Wedding Packages Promotion by Royale Chulan Penang

👉17th October | Sat 11am – 12pm
How To Build A Solid Marriage Foundation by Love Sweeteners

👉 18th October | Sun 3pm – 4pm
First Three Things To Know About Wedding Planning by Jason
Jay of Trinity Events Enterprise


👉 24th October | Sat 3pm – 4pm
Introduction of Product (Insta Photo) by Yin Photobooth

👉25th October | Sun 3pm – 4pm
Getting Married? All You Need To Know About Us by Royale
Chulan Penang

Join our live sharing sessions on our official Facebook page: royalechulanpenang

Untuk kejayaan menjalankan Royale Wedding Showcase ini dan memberikan yang terbaik kepada bakal pelanggan, Royale Chulan Penang memerlukan sokongan organisasi yang dihormati dan terkenal untuk bekerjasama dengan kami. Oleh yang demikian, Royale Chulan Penang mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada semua rakan kongsi untuk Royale Wedding Showcasee ini yang merangkumi:

1. Glory Florist
2. Lava by Vivian Lee
3. JoYew Management
4. Trinity Events
5. SunnySan Photography
6. Yin Photobooth
7. Jenny Chin Make-Up Artist
8. Wedding In Charlie
9. J Life
10. Say Cakes
11. MS Cake House
12. Love Sweeteners
13. Tiff Kitty
14. Danai Wellness
15. Affin Bank


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

Hotel Royale Chulan Pulau Pinang

Alamat : 1-2 Pengkalan Weld,
Georgetown, 10300 Pulau Pinang, Malaysia

Tel: +604-259 8888
Fax: +604-205 1111

Email: info@royalechulan-penang.com

📎 Laman web : www.royalechulan-penang.com

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community