SHANGRI-LA RASA SAYANG, PENANG MEMPERKENALKAN COCONUT HUSK BARBECUE DI TEPI LAUT SEAFOOD GRILL

May 10, 2021


SHANGRI-LA RASA SAYANG, PENANG MEMPERKENALKAN COCONUT HUSK BARBECUE DI TEPI LAUT SEAFOOD GRILL


Pada 5 Mei lepas, Shangri-La Rasa Sayang, Pulau Pinang telah melancarkan promosi Coconut Husk Barbecue yang menarik di Tepi Laut Seafood Grill, sebuah kedai makan baru di luar ruangan yang menampilkan hasil segar dari laut dengan pemandangan matahari terbenam yang indah.

 Konsep memanggang menggunakan sekam kelapa yang menghasilkan rasa manis dan berasap yang meningkatkan rasa semula jadi makanan laut diilhamkan oleh gaya barbeku yang popular di Jimbaran, Bali.



Menu ini mempunyai pelbagai pilihan seperti Keropok Ikan Melayu tradisional (Lekor), Tepi Laut Chicken Satay Jumbo dan Seafood Satay Lilit untuk permulaan dan pilihan barbeku sekam kelapa yang menggoda termasuk Black Pomfret, Gold Pomfret, Red Lionfish, Snapper, Grouper, Sotong, Kerang, Udang dan juga Lobster. Barbeku disajikan dengan nasi kukus, papadum dan ulam - salad tradisional yang dihasilkan dari sayur-sayuran segar. Sos barbeku yang melengkapkan rasa makanan laut panggang termasuk Sambal Belacan, Chili Kicap Menangis, Cili Terung, Cili Air Assam, Minyak Bawang Putih dan Green Chili Sambal.

Kata Jegan Selvarajan, Penolong Pengurus Eksekutif Makanan & Minuman, "Kami melancarkan promosi Coconut Husk Barbecue baru ini untuk menarik minat penduduk tempatan kami untuk menikmati pengalaman bersantap yang luar biasa sambil menyaksikan matahari terbenam yang menakjubkan dalam suasana santai di tengah rakan dan keluarga. Wabak ini telah menghalangi kami untuk percutian yang terlalu lama; oleh itu, kami ingin para tetamu mengalami Bali lebih dekat dengan rumah. Yang paling penting, pasukan kami sentiasa mematuhi prosedur operasi standard untuk memastikan jarak fizikal sekurang-kurangnya satu meter antara setiap tetamu dan memakai topeng muka adalah wajib untuk memastikan setiap tetamu kami selamat dalam masa yang belum pernah terjadi sebelumnya. "

Shangri-La Rasa Sayang, Penang Memperkenalkan Coconut Husk Barbecue di Tepi Laut Seafood Grill



The Coconut Husk Barbecue boleh didapati di Tepi Laut Seafood Grill dari 2 Mei 2021 dan seterusnya pada setiap hari Jumaat hingga Ahad antara jam 5 petang dan 10 malam Menu a la carte tersedia dengan harga bermula dari RM50.

Untuk pertanyaan lebih lanjut, hubungi kami di talian 04-8888788 atau 019-4090460.


About Tepi Laut Seafood Grill 

👉 Terletak di sebelah Padang Golf Pitch & Putt, Tepi Laut terletak kira-kira 4.5 meter dari laut. Strukturnya menyerupai seni bina heksagon tradisional dengan ukiran kayu fascia di sekitar tepi bumbung dua tingkat. Ia dibina pada tahun 1973 pada masa awal Shangri-La Rasa Sayang, Pulau Pinang dan dinamakan Tepi Laut Restaurant & Bar ketika itu. 

👉 Ini adalah satu-satunya struktur yang tersisa setelah beberapa siri pengubahsuaian dan pembangunan semula selama ini. Strukturnya mengingatkan pada Rasa Sayang lama selain atap Minangkabau. Ia telah diperbaharui dan diberi kehidupan baru sebagai restoran luar paling sejuk di tepi pantai. Atap dua tingkat berfungsi sebagai pengudaraan yang sangat baik untuk apa-apa yang mendesis, panggang, panggang dan barbeku. 

👉 Kaunter enam sisi di atas batu bata merah boleh memuatkan 48 orang untuk minum dan makan malam. Ia adalah restoran luar biasa, tempat yang sempurna untuk makanan barbeku semasa matahari terbenam dan koktel sepanjang hari. 

👉 Makanan istimewanya adalah makanan laut segar yang dibakar di atas sekam kelapa. Ini mewujudkan rasa berasap yang enak, menjadikan pengalaman menjamu selera ke tahap seterusnya. Tepi Laut adalah tempat yang bagus untuk menikmati makanan tropika di bawah pokok palma dengan pemandangan laut yang indah.

Shangri-La's Rasa Sayang Resort and Spa

📍Alamat : Jalan Batu Ferringhi, Batu Feringgi, 11100 Batu Ferringhi, Pulau Pinang

📞Tel : 04-888 8888

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

Jangan lupa untuk follow 👇👇👇

Blog 💻 liahasty.com
Fb📲 pages fb.me/liahasty
YouTube 🎥 youtube.com/liahasty

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community