Pembukaan semula hotel OZO Georgetown Penang Pada Tahun 2022

July 20, 2022

Salam & Hai semua,🙋  

Pembukaan semula hotel OZO Georgetown Penang Pada Tahun 2022

Hotel OZO Georgetown Penang 🏨di Georgetown, Pulai Pinang kini telah dibuka semula 👐 pada 19 Januari 2022 yang lepas. Sebelum ini, sis Lia ada pernah review entry 'Hotel baru di Pulau Pinang, OZO Georgetown Penang' ini pada November 2020. Hotel ini pernah ditutup seketika disebabkan pandemik Covid 19 ⛔🚫. Hotel ini beralamat di 📮166 Jalan Argyll, George Town, Pulau Pinang.

14 Julai lepas, sis Lia sempat ke OZO Preview Event💣 anjuran OZO Georgetown Penang. Event ni dihadiri oleh tetamu kehormat YB Yeoh Soon Hin (EXCO Pelancongan dan Ekonomi Kreatif), En Ashwin Gunasekaran (CEO Biro Konvensyen & Pameran Pulau Pinang), PCEB, Penang Global Sektor Pelancongan, Kerajaan & Korporat, Media dan Pengaruh Media Sosial.

Event ni sempena memperkenalkan OZO Georgetown Penang kepada Pelancongan dengan mengetuai lawatan hotel 🏨 untuk melihat bilik dan kemudahan hotel. Sis memang suka sangat dengan dekorasi bilik ada wallpaper menarik Pulau Pinang dan pemandangan bandar Georgetown dari tingkap bilik. Ada sedikit pembaharuan dari segi pengurusan hotel dan juga nama.

 OZO GEORGE TOWN PENANG

Sleep, connect and explore George Town, bandar warisan Malaysia yang terkenal di dunia, dengan OZO Georgetown Penang sebagai pangkalan anda. Hotel serba baharu🏨 ini amat menyegarkan dan percutian pulau bandar yang sempurna di mana pengembara boleh menikmati pengalaman tidur yang hebat 💤😴 dan bangun di tengah-tengah🛌 dengan perasaan terinspirasi, bertenaga dan bersedia.

OZO Georgetown Penang terletak betul-betul di pinggir zon Warisan Dunia UNESCO, akses mudah ke rumah kedai bersejarah, laluan lima kaki yang berwarna-warni dan gerai makanan jalanan yang tidak berkesudahan yang terkenal di Pearl of the Orient.

OZO Georgetown Penang ialah satu-satunya hotel di pulau itu dengan sky lobby. Semua tetamu yang tiba terus ke sky lobby tingkat 20 sebagai pengenalan terbaik kepada bandar dengan pemandangan bandar Georgetown. Snap gambar sebanyak mungkin sebagai kenangan & abadikan dalam social media anda. 

Semua kemudahan yang ada di hotel ini terletak di tingkat paling atas supaya semua orang mempunyai akses kepada pemandangan terbaik. Ini termasuk kolam infiniti 'SPLASH', dan gym 'TONE' yang terletak di tingkat 22, Restoran 'EAT' di tingkat 21 dan Lounge 'BIG CHILL' di tingkat 20.

-------------------------

Sleep Tight

OZO Georgetown Penang memberikan pengalaman tidur yang hebat 💤😴, jadi tetamu boleh menikmati lebih banyak perkara yang ditawarkan oleh setiap destinasi. "Snooze Zone" OZO Georgetown Penang terdiri daripada 139 bilik tetamu dan suite merentasi lima kategori berbeza di menara 22 tingkat ini.

🛏️ Ada 2 jenis Room types :
👉 Room - Superior, Deluxe & Superior Two Bedroom
👉 Suites - One Bedroom Suite & Two Bedroom Suites

Superior Two Bedroom




 


One Bedroom Suite








Semua bilik OZO Georgetown Penang menawarkan katil Dream Master berkualiti tinggi yang dilengkapi dengan tilam alas bantal🗔 dan juga langsir  black-out dan menawarkan pemandangan yang menakjubkan. Semua kategori bilik Sleep, Dream dan OZO Family menampilkan reka bentuk yang bijak dan berfungsi, dengan zon ketersambungan tidur dan santai yang mempunyai meja dengan panel sambungan multimedia, IPTV skrin pusing 📺 untuk penstriman terus dan sama ada katil sofa 💺 atau kerusi berlengan yang selesa. Bilik mandi 🛁 mempunyai bilik pancuran mandian hujan🚿, almari pakaian dan bangku bagasi.

Kategori OZO Suite & OZO Family Suite menawarkan ruang tambahan dan pemandangan tinggi.

Reka bentuk bilik OZO merupakan signature hotel dimana menampilkan dinding mural yang menyerlahkan intipati lokaliti dan OZO Georgetown Penang secara artistik mempamerkan daya tarikan yang tidak dapat disangkal daripada bangunan warisan yang dipelihara dengan baik di jalan-jalan berdekatan.

Wake Bright, Stay Bright

restoran EAT 





Selepas tidur malam yang nyenyak, tetamu bangun untuk menikmati sarapan pagi yang bertenaga dan menyegarkan di restoran EAT di tingkat 21, destinasi setinggi langit untuk bufet sarapan pagi yang pelbagai dan santapan a-la-carte sepanjang hari dengan pemandangan.

Play and Work

SPLASH Infinity Pool

OZO Georgetown Penang mengalu-alukan tetamu untuk mencuba dengan SPLASH Infinity Pool yang menakjubkan di atas bumbung, menawarkan pemandangan setempat yang menginspirasikan. 

CONNECT

Para tetamu boleh menyejukkan badan di ruang istirahat berhawa dingin CONNECT di Tingkat 20 untuk membaca dan bekerja di stesen kerja iMac. 

TONE Gymnasium

Selain itu, hotel ini menawarkan TONE Gymnasium di tingkat 22 dan bilik mesyuarat untuk 20 orang di tingkat 20

sky lobby SPOT 

Terletak di tingkat 20, sky lobby SPOT adalah nadi hotel dengan kakitangan yang bersedia untuk menawarkan khidmat mereka.

Parkir bertingkat automatik

Step Out

OZO Georgetown Penang terletak di tengah bandar dengan jarak yang dekat dengan tarikan dan mercu tanda tempatan. Dari pintu masuk utama hotel, tempoh berjalan kaki singkat membawa pengembara ke lorong George Town, kedai-kedai tempatan yang menarik, seni jalanan yang menakjubkan dan bangunan warisan yang menampilkan perdagangan yang semakin pupus serta kafe dan kedai generasi baharu. 

Bagi penggemar makanan, pastikan anda singgah di Chinatown yang berdekatan, Little India, gerai penjaja di tepi jalan, kopitiam tradisional dan kafe hipster dengan pelbagai pilihan. Daripada Assam Laksa kepada ramuan menyegarkan seperti Ais Kacang, malah penggemar makanan yang paling berpengalaman pasti akan menemui sesuatu yang baru yang belum pernah mereka rasai sebelum ini.

Mengenai OZO

Sleep. Connect. Explore. 

Walau bagaimanapun anda menghabiskan hari anda, OZO mahu anda bangun dengan rasa inspirasi, dicas semula dan bersemangat. Hotel OZO ialah hartanah berskala sederhana yang bertujuan untuk mencipta keriangan dan semangat di tingkat bawah – dan kedamaian dan ketenangan di tingkat atas. 

Di OZO, semua yang kami lakukan direka untuk menawarkan pengalaman tidur yang hebat untuk tetamu. Kami juga tahu tetamu kami dahagakan pengalaman baharu dan sentiasa menantikan penemuan baharu. Kami sentiasa mengetahui tentang yang terbaik tempatan supaya anda membentuk hubungan dengan tempat yang anda lawati. OZO kini hadir di Thailand, Hong Kong dan Sri Lanka, dengan lebih banyak hartanah dibuka pada tahun-tahun akan datang. 

Lawati laman web 👉 www.ozohotels.com


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi :
📪166 Jalan Argyll, George Town, Penang 10050 Malaysia
Tel: +604 226 3737
Fax: +604 226 2488

📎 Laman web : https://www.ozohotels.com/penang-malaysia
📎 Facebook : https://www.facebook.com/OZOGeorgeTownPenang
📎 Instagram : https://www.instagram.com/ozogeorgetownpenang/


You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community