Menikmati Hidangan Makanan Menarik di SOULUTIONS Classic Dinner, Sunway Hotel Seberang Jaya

August 29, 2022

 Salam & Hai semua 🙋 

Menikmati Hidangan Makanan Menarik di SOULUTIONS Classic Dinner, Sunway Hotel Seberang Jaya

Anda mencari lokasi untuk makan bersama keluarga ataupun orang tersayang di area Seberang Jaya Pulau Pinang ❓

Jom sis nak recommend kat hangpa semua pi try makan di SOULUTIONS Classic Dinner, bertempat di hotel Sunway Seberang Jaya, beralamat di 11, Lebuh Tenggiri Dua, Pusat Bandar Seberang Jaya, Prai 13700 Penang, Malaysia.

Mengenai SOULUTIONS

SOULUTIONS Classic Dinner ialah restoran dengan rasa kontemporari yang bertenaga, menawarkan makanan yang selesa dan kegemaran tempatan serta minuman pada harga yang mesra poket di tengah-tengah Seberang Jaya. Pengalaman makan yang menyeronokkan dan riang yang menawarkan rasa biasa.

SOULUTIONS juga menawarkan perkhidmatan katering dan acara sehenti untuk korporat, riadah dan perkahwinan. Disesuaikan dengan setiap bajet, keperluan pemakanan dan pengalaman. SOULUTIONS bersemangat untuk mencipta makanan yang segar, bermusim dan lazat untuk orang, tetamu dan pelanggan anda.

Makanan dan minuman di SOULUTIONS Classic Dinner diuruskan oleh pasukan chef tempatan yang pakar dalam masakan Melayu, Cina dan Kontemporari antarabangsa. Inti operasi dibina berdasarkan hidangan ringkas, sarapan pagi yang membolehkan anda meneruskan sehingga makan tengah hari.

 

Set makan tengah hari yang cepat dan lazat untuk orang bekerjaya yang sibuk dapat menikmati hidangan sambil bekerja dengan menu ala carte yang menawarkan pengalaman menjamu selera bersama keluarga secara keseluruhan.

Menu ala carte tertumpu kepada menu santai yang merangkumi makanan keselesaan klasik seperti piza, pasta dengan pelbagai sos, burger klasik dengan roti buatan sendiri, ikan dan kerepek serta pencuci mulut yang menyelerakan seperti wafel dengan topping. 

Untuk yang yang mempunyai selera yang lebih Asia pasti akan tertarik dengan hidangan Asian Fusion seperti nasi goreng kampung, daging char kuey teow, hor fun, mee goreng mamak dan sup Kambing yang istimewa. 

Majlis malam itu dimeriahkan dengan sukan secara langsung di up-and-coming lounge yang dipanggil Star Dust yang juga mempunyai meja pool, dart dan muzik daripada kegemaran zaman dahulu hingga lagu popular 40-an dan waktu gembira yang tiada tandingan.

Menu yang dihidangkan di SOULUTIONS Classic Dinner adalah daripada ketiga ketiga-tiga chef telah menggabungkan kepakaran mereka dalam mencipta perjalanan kulinari budaya memetakan citarasa pantai yang bersempadan dengan masakan Thai dan Malaysia. Menu yang dipilih susun malam ini memfokuskan pada komposisi unik kegemaran klasik dan coastal cuisine.

 Chef Yuyu yang mempunyai pengalaman selama 20 tahun mengetuai pasukan dapur. Dia memulakan kerjanya di pantai timur mewarisi masakan warisan neneknya. Hidangan signature  Chef Yuyu ialah gavbungan hidangan kontemporari moden dari timur serta masakan utara tempatan.

Keistimewaan Chef Azurin adalah di masakan selera kampung serta menu barat yang klasik. Chef Azurin mengetuai jamuan dan acara dengan kepakaran utama dalam fusion flavour. Chef Azurin ialah peneroka utama dalam memperkenalkan perisa tradisional kampung dengan bahan moden 

Chef Seong ialah master of the wok. Khusus dalam masakan Cina dan Thai, Chef Seong mencipta hidangan enak menggabungkan seni masakan serba boleh dengan sos dan masakan yang lazat. Gabungan perisa yang menarik membawa rasa pembaharuan baharu kepada kegemaran klasik lama. 

Menu & Hidangan di SOULUTIONS Classic Dinner 

Jom kita tengok antara menu yang dihidangkan di SOULUTIONS Classic Dinner  :

For the Soul

📌 Soup Kambing

Chef's Special SOULUTIONS

📌 Nasi 5 Benua
Nasi Kerabu, Nasi Gomok, Nasi Hujan Panas, Nasi Briyani & Nasi Putih

📌 Rendang Ayam Kelantan

📌 Beef Masala

📌 Thai fish

📌 Wok Stir Fried Chicken, tangy sauce

Simply SOULUTIONS


📌Mee Goreng Mamak Octopus

Sweet SOULUTIONS

📌Waffles
📌Bubur Chacha

Business Set Lunch

Executive Set Lunch @ RM 18.00
Main Course, Dessert, Drink

Business Set Lunch @ RM 25.00
Salad, Main Course, Dessert, Drink

Contoh menu untuk Business Set Lunch.

Dalam set ini, anda juga boleh memilih beberapa hidangan menu Main Dish, antaranya :

📍 Battered Chicken Chop
📍 Fish & Chip
📍 Spaghetti Aglio Olio
📍 Sweet & Sour Chicken
📍 Thai Basil Chicken
📍 Kampung Fried Rice
📍 Beef Char Koay Teow
& banyak lagi 

CATERINGS ONE STOP SOLUTION FOR ALL OCCASIONS

SOULUTIONS juga merupakan tempat yang sesuai untuk mengadakan private events, mesyuarat dan perkahwinan. Lokasinya adalah sesuai untuk keluarga berkumpul dan meraikan majlis khas atau perniagaan untuk mengadakan mesyuarat, perhimpunan serta tempat makan peribadi. Menu disusun mengikut keperluan pemakanan, belanjawan serta kekhususan. Ia adalah tempat di mana makanan & minuman serta hiburan boleh disusun mengikut semua keperluan. 

SOULUTIONS juga menyediakan perkhidmatan katering dengan menu tanpa had dari masakan Melayu, Cina, India, Thai dan Antarabangsa dengan harga yang fleksibel yang memenuhi keperluan bajet. 

Promosi SOULUTIONS sempena Merdeka

Star Dust lounge




Bersebelahan dengan SOULUTIONS Classic Dinner, ada satu lounge dipanggil Star Dust untuk tempat anda lepak chill sambil menikmati lagu yang didendangkan. Anda juga pesan minuman di sana untuk basahkan tekak anda.



Untuk butiran dan tempahan, sila hubungi 604-3908571 & 010-2753360🤙

🏨 SOULUTIONS Classic Dinner
Sunway Hotel Seberang Jaya

📮 Alamat : 11, Lebuh Tenggiri Dua, Pusat Bandar Seberang Jaya, Prai 13700 Penang, Malaysia.

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi: ✌⏩

#soulutionsclassicdinner

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community