Minuman Yogurt Berkhasiat EzyLife Fiber Yogurt

September 21, 2022

Salam dan Hai semua 🙋

Anda suka minum minuman yogurt❓

Minuman Yogurt Berkhasiat EzyLife Fiber Yogurt

Jom sis nak ajak korang minum minuman yogurt dari EzyLife Fiber Yogurt.

Minuman Yogurt Berkhasiat EzyLife Fiber Yogurt

Memang banyak minuman yogurt yang ada di luar sana. Tetapi produk EzyLife Fiber Yogurt ini sedikit berbeza dimana dengan pelbagai khasiat dalam kandungan bahan seperti cepat rasa kenyang & mengurangkan selera makan. 

Minuman Yogurt Berkhasiat EzyLife Fiber Yogurt

Kedai minuman EzyLife Fiber Yogurt ini terletak di area Georgetown dimana disinilah tempat pengilang untuk minuman yogurt ini. Untuk rakyat Pulau Pinang, anda boleh dapatkan terus di kedai ini beralamat di 80 Lorong Selamat, 10400 Pulau Pinang.

MENGENAI EZYLIFE FIBER YOGURT

Diet yang kekurangan serat yang mencukupi boleh meningkatkan risiko tekanan darah tinggi, diabetes, strok, jantung penyakit, obesiti, gangguan pencernaan dan kanser. 

EzyLife Fiber Yogurt ialah ramuan unik minuman yogurt yang sihat yang menawarkan detoksifikasi semulajadi untuk saluran penghadaman dan penyelenggaraan berat badan yang telah ditubuhkan sejak 2015. 

Setiap botol 350ml disahkan mempunyai lebih 1 Billion CFU* bakteria baik dan 1.8% serat makanan. Ia juga merupakan sumber semula jadi prebiotik dan probiotik yang menawarkan cara yang mudah dan mudah gaya hidup sihat.

Probiotik kultur hidup dalam EzyLife Fiber Yogurt ialah bakteria baik yang terdapat dalam usus kita yang telah dikaitkan dengan aspek menggalakkan kesihatan ekosistem mikrob, termasuk menguatkan penghalang melawan jangkitan, serta antibakteria, aspek imun-modulasi & anti-radang.

Minuman Yogurt Berkhasiat EzyLife Fiber Yogurt

Serat pemakanan yang terkandung dalam EzyLife Fiber Yogurt setelah dimakan, ia bertukar menjadi bahan seperti gel yang bercampur dengan makanan yang sebahagiannya dicerna dalam perut. Bahan itu memerangkap gula, kolesterol dan lemak di dalam perut dan membawanya melalui saluran penghadaman yang memperlahankan penyerapan mereka ke dalam topi badan membantu mengurangkan beban kerja hati kita.

Serat pemakanan dalam EzyLife Fiber Yogurt juga berfungsi sebagai sumber nutrien yang secara kualitatif mengubah komposisi mikrobiota usus dengan menyediakan "makanan" yang menggalakkan pertumbuhan bakteria yang baik dalam usus kita.

Yogurt biasa tradisional tidak mengandungi serat. Biasanya sumber serat terutamanya daripada inulin yang didakwa sebagai serat larut yang diperoleh daripada ekstrak akar chicory menurut Akademi Pemakanan dan Dietetik, Amerika Syarikat. Alternatif lain termasuk sebatian sintetik seperti  polidekstrosa atau maltodekstrin dan ekstrak serat daripada sorghum, kulit soya atau oat.

KETERANGAN PRODUK

Minuman EzyLife Fiber Yogurt menggunakan pemanis semulajadi seperti puree buah-buahan. Salah satu cara berkhasiat untuk meningkatkan pengambilan protein dan kalsium tanpa gula tambahan.

EzyLife Fiber Yogurt terdapat dalam lima (5) perasa, antaranya:

👉 Epal Hijau
👉 Mangga
👉Peach
👉 Strawberi
👉Yogurt asli

📌 Epal Hijau

📌Mangga


📌Peach


📌Strawberi


📌Yogurt asli 

BAHAN DAN KANDUNGAN PRODUK

Hanya menggunakan bahan-bahan premium seperti susu tenusu pasteur, diadun dengan serat pemakanan semulajadi dan puri buah-buahan ialah cara yang bagus untuk memperisakan yogurt kerana ia mengandungi gula asli yang tidak ditapis rasa yang menakjubkan.

TEKSTUR PRODUK


Tesktur EzyLife Fiber Yogurt minuman sangat pekat, sedap & bila diminum anda akan rasa ada serat buah-buahan di dalamnya.

KELEBIHAN PRODUK

EzyLife Fiber Yogurt juga berkesan untuk mengekalkan berat badan. Kajian mendapati bahawa serat makanan boleh membantu penurunan berat badan dan kawalan selera makan kerana secara amnya serat makanan bergerak melalui badan tidak dihadam dan boleh membantu menggalakkan rasa kenyang sambil mengurangkan selera makan. 

EzyLife Fiber Yogurt hanyalah sumber prebiotik dan probiotik semulajadi untuk menggalakkan kesihatan saluran penghadaman dengan penyelidikan terbukti untuk mengaitkan manfaat kesihatan lain juga seperti membantu menurunkan gula dalam darah dan mencegah obesiti, merawat cirit birit dan antimikrobial untuk melawan inteksi nkeberanian. 

PEMBUNGKUSAN & BENTUK PRODUK

Produk EzyLife Fiber Yogurt ini didatangkan dalam botol 350ml dengan 5 perasa & setiap daripadanya datang dari warna berbeza. Di sekelilingnya dilabelkan nama produk, keterangan produk, bahan dan kandungan, alamat dikilangkan, dan berat produk.

CARA PENGAMBILAN

✅ boleh diminum bila-bila masa sahaja
✅ sebagai pengganti makanan atau dibuat makanan ringan
✅ boleh dimakan bersama granola atau buah-buahan
✅ boleh dibuat dressing salad atau buah-buahan



Harga : 
1 botol - RM 25.50
5 botol - RM 43.00

Minuman Yogurt Berkhasiat EzyLife Fiber Yogurt

Dapatkan sebotol EzyLife Fiber Yogurt sebagai minuman yang menyegarkan setiap pagi  dengan harganya cuma RM 9.50 Nett untuk 350ML❗

EzyLife Fiber Yogurt

📪 Alamat : 80 Lorong Selamat, 10400 Pulau Pinang.
📞 No. Tel : +60 4 226 3111 


Untuk maklumat lanjut mengenai EzyLife Fiber Yogurt, sila kunjungi :

#fiberyogurt #yogurt #fiberdrinks #healthyfood #breakfast #breakfastbowl #healthy #lifestyle #fruit #puree #naturalsugar #ezylife

You Might Also Like

0 inspiration

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community