Manjakan Diri dan Alami Pengalaman Berbeza di Spa HealthLand Georgetown Pulau Pinang

July 28, 2023

Salam dan Hai semua👋🙋

Kehidupan seharian sis Lia Hasty memang dipenuhi dengan kesibukan bekerja yang tak pernah habis. Kadang kala penat & juga sis perlukan rawatan untuk manjakan diri & juga me time untuk hilangkan semua stress & tekanan.

Sis memang nak mencari spa yang boleh buat urutan badan untuk mengurangkan sakit & sengal badan ini. Kebetulan ada spa HealthLand berdekatan dengan office sis. Banyak juga dengar feedback & review positif mengenai HealthLand. Tak sabar sis nak cuba.


Manjakan Diri dan Alami Pengalaman Berbeza di Spa HealthLand


Mungkin di antara korang belum pernah dengar mengenai HealthLand❓
HealthLand terdapat beberapa cawangan di Kuala Lumpur, Melaka, Johor Bahru & juga Pulau Pinang. Untuk rakyat Pulau Pinang, anda boleh kunjungi cawangan beralamat di No. 56 & 58, Lorong Abu Siti Georgetown, 10400 Georgetown Pulau Pinang. Sebelum itu jom kita tau serba sedikit mengenai HealthLand.

Mengenai HealthLand


Alami Pengalaman Berbeza di HealthLand
Rawatan Kesihatan Premium untuk Kualiti Hidup yang Lebih Baik

"Your health is your greatest wealth. Invest in wellness, embrace self-care, and unlock the potential within you. HealthLand is here to guide you on this transformative journey towards a
vibrant and fulfilling life."


HealthLand: Jenama Kesejahteraan Ternama

HealthLand, jenama spa, urutan dan kesihatan yang terkenal di Malaysia, menerajui jalan ke arah meningkatkan kualiti hidup rakyat Malaysia melalui rawatan kesihatan premium. Ditubuhkan pada 2013, Kumpulan Syarikat My HealthLand ("HealthLand") memperkenalkan konsep One-Stop Health di Malaysia, menetapkan piawaian baharu untuk kualiti, profesionalisme dan semangat yang berakar umbi untuk semua aspek kesihatan.

Dengan komitmen yang teguh untuk menjadikan rawatan kesihatan yang luar biasa dapat diakses oleh semua, HealthLand mengutamakan penyediaan perkhidmatan 5 bintang sambil mengekalkan standard kualiti tinggi. Hari ini, HealthLand telah berkembang menjadi jenama isi rumah untuk individu yang mementingkan kesihatan yang mencari perkhidmatan kesihatan yang boleh dipercayai dan luar biasa.

Sejak penubuhannya, HealthLand telah mengalami pertumbuhan eksponen, menjadi pengendali/peruncit kesihatan terbesar di Malaysia pada 2018. Pencapaian luar biasa ini disumbangkan oleh pelbagai perkhidmatan kesihatan yang direka dengan teliti yang disampaikan oleh pasukan pakar kesihatan dan kesejahteraan yang berdedikasi dan berlesen. Selama bertahun-tahun, HealthLand telah berkembang ke beberapa pusat kesihatan di Malaysia dan terus berkembang.

Membina berdasarkan pengalaman dan kepakaran luas mereka dalam industri kesihatan, HealthLand kini menawarkan rangkaian perkhidmatan dan penyelesaian canggih yang diperluaskan yang memenuhi pelbagai aspek kehidupan sihat. Pada 2022, HealthLand melancarkan jenama premium Royal HealthLand dan pusat fisioterapi dan Pilates B-Physica. 

Pengalaman Manjakan diri di HealthLand


 

Jika anda memandu ke sini, anda boleh meletak kenderaan anda di hadapan kedai ataupun parkir berbayar MBPP di hadapan kedai. Anda boleh nampak signboard HealthLand di sebelah kiri sebab jalan di sini one way.

Pintu masuk cawangan HealthLand Georgetown Pulau Pinang.




Ketibaan anda di sini akan disambut oleh kakitangan di kaunter hadapan HealthLand. Kemudian tukang urut anda khas dari Thailand akan terus datang kepada anda untuk melayani anda sepanjang rawatan. Anda akan disediakan minuman & juga diberikan selipar sementara mereka menyimpan kasut anda.



Semasa menunggu, anda boleh melihat dekorasi dalaman yang berunsurkan kayu dan juga negara jiran kita, Thailand.



Sebelum di bawa ke bilik urut, anda perlu membersihkan kaki terlebih dahulu. Anda akan duduk di satu sudut khas. Kakitangan di sini akan membasuh, membersihkan & mengeringkan kaki anda.

Kemudian anda di bawa ke tingkat atas ke bilik urut yang disediakan. Agak penat sikit menyusuri naik tangga bertingkat 😂


Setibanya di bilik rawatan urut, atas katil akan tersedia kain batik, & panties disposable untuk rawatan. Anda perlu menukar pakaian anda & gantung di satu sudut khas. Barangan peribadi seperti handbag, handphone, boleh diletakkan di atas meja yang disediakan. 

Bilik massage pun sangat cozy, bila masuk rasa selamat & tenang. Suasana sepanjang rawatan pun sangat romantik dengan suasana lampu suram.

Thai Traditional Massage

Sis Lia mencuba Thai Traditional Massage selama 60 minit. Anda juga boleh request nak urut perlahan atau  kuat. Tukang urut atau therapist ini dari Thailand memang memberikan servis & khidmat terbaik. Memang betul berpengalaman & mendapat latihan terbaik.

Masa urut habis keluar semua suara kesakitan, maklumlah lama tak mengurut habis urat semua dah keras. Tapi berbaloi semua segala lengah, sakit & sengal badan semua hilang.

Kemudahan Tandas



Di sini juga anda kemudahan tandas yang sangat luas, bersih dan selesa untuk para pelanggan.

Mengapa Memilih HealthLand

HealthLand ialah pilihan utama bagi mereka yang mencari pengalaman kesihatan yang luar biasa, menjadikan rawatan premium boleh diakses oleh semua. Dengan pusat kesihatan yang terletak di lokasi yang sesuai dan sepasukan ahli terapi Thai yang mahir, HealthLand menyediakan suasana yang asli dan menenangkan untuk peremajaan dan kesejahteraan.

✅ Ambience (Suasana)
Sebaik sahaja anda melangkah ke kedai HealthLand, anda akan diselubungi oleh suasana yang tenang dan santai, membolehkan anda meninggalkan kebimbangan anda sambil kami memanjakan anda dari kepala kejari kaki.

Affordability (Kemampuan)
Perkhidmatan bukan sahaja menawarkan kualiti yang luar biasa tetapi juga harga yang berpatutan, memastikan anda boleh mengakses penjagaan yang anda perlukan tanpa membebankan kewangan anda.

Location (Lokasi)
Dengan lokasi HealthLand terletak berhampiran komuniti anda, mengakses pusat kesihatan kami sentiasa mudah, membawa kesejahteraan dalam jangkauan.

Service (Perkhidmatan)
Semua ahli terapi Thai terlatih dengan teliti dan berkemahiran tinggi, berdedikasi untuk memberikan anda pengalaman yang paling menenangkan dan meremajakan yang mungkin, menjadikan anda segar dan bertenaga semula

Experience (Pengalaman)
Pasukan ahli terapi Thai yang mahir berusaha untuk memberikan anda perkhidmatan yang tulen melalui rangkaian rawatan dan terapi yang direka dengan pakar, memastikan pengalaman yang mengasyikkan dan transformatif.

 ✅Family-Friendly (Mesra keluarga)
 Persekitaran yang mesra dan murni adalah sesuai untuk anda dan keluarga anda, memupuk ruang yang selamat dan memupuk untuk berehat dan kesejahteraan.


Rawatan Paling Popular HealthLand

Di HealthLand, kami berbesar hati untuk memperkenalkan rawatan yang paling dicari yang telah mendapat populariti besar di kalangan pelanggan yang dihormati. Terapi yang disusun dengan teliti ini direka untuk memberikan rasa kelonggaran, peremajaan dan kesejahteraan holistik yang mendalam. Sertai HealthLand dalam perjalanan ke kesejahteraan dan ketenangan ini sambil menikmati kepada rawatan yang bertaraf tinggi.

Senarai Rawatan di HealthLand










Memang sis berpuas hati dengan servis yang diberikan oleh HealthLand
Sis dah cuba, anda bila lagi ❓


Untuk warga Pulau Pinang, anda boleh kunjungi HealthLand seperti alamat berikut :

HealthLand
📪Alamat : 56 & 58, Lorong Abu Siti Georgetown, 10400 Georgetown Pulau Pinang.
📞 No. Tel : 04-217 0773

Anda juga boleh kunjungi, cawangan di tempat anda. Boleh KLIK SINI untuk senarai cawangan.


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:


You Might Also Like

1 inspiration

  1. Bestnyaa! Relaxing betul kalau dapat kena urut. Lagi2 kalau suasana comfy macam ni.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Travel Buddies

Air Asia Bloggers' Community

Air Asia Bloggers' Community

The Butterfly Project Community